1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. معرفی تویوتا کرولا 2000CC مدل 2014

معرفی تویوتا کرولا 2000CC مدل 2014

10 خرداد 1393
  • 6

تویوتا کرولا 2014 با موتور 2000CC

کرولا که یک خودروی جمع و جور خانوادگی محسوب می شود برای اولین بار در سال 1966 معرفی شد. در سال 2013 فروش کرولا از 40 میلیون دستگاه گذشت و رکوردی جاودانه را خلق نمود. این فروش بالا را می توان به عواملی مانند کیفیت بالا، ویژگیهای فنی و کاربری، قیمت مناسب و تناسب با سلیقه های گوناگون مرتبط دانست.

میزان فروش و محبوبیتی که کرولا در طول چهار دهه بدست آورد، حیرت انگیز است. پر فروشترین خودروی جهان، برای کسب این موفقیت، سالها تعادل بی نظیر خود را در امکانات، کیفیت، کارایی و قیمت حفظ نموده است.

در طول سالیان تولید، کرولا همراه با تغییرات تکنولوژی، طراحی و امکانات، به تدریج تغییر اندازه نیز داده و بزگتر از سابق شده است. این مزیت اکنون با فضای مناسب و جاداری خودرو خود را به رخ می کشد. مدل 2014 کرولا، اکنون در دوران بلوغ خود به سر می برد و یک خودروی با پشتوانه قوی و تکامل یافته محسوب می شود.

حرکت آهسته و پیوسته تویوتا برای تکامل کرولا و دیگر محصولاتش، نه آنچنان بوده که مشتریان را در هر دوره با تغییراتی بی حساب، مغشوش سازد و نه آنقدر کم رمق که آزرده نماید و از رقبا جا بماند.

تویوتا کرولا 2014 با موتور 2000CC

در حالی که هنوز مدلهای نسل شش و هفت کرولا در کشور ما در حال استفاده هستند، یازدهمین نسل آن با کد E170 در دو نسخه با طراحی جلو و عقب متفاوت برای بازارهای آمریکای شمالی و سایر بازارها، معرفی شده است.

سبک طراحی مدل مورد آزمایش که برای دبی و مخصوص خاورمیانه بود، متفاوت از مدلهای آمریکایی آن است. مدلهای وارداتی به ایران نیز توسط ایرتویا از همین نسخه می باشند. طراحی این مدل به مراتب زیباتر و مدرن تر از نمونه آمریکایی است که شکلی کلاسیک و محافظه کارانه دارد. طراحی متفاوت چراغها برگرفته از مدل آلتیس و با سبک ژاپنی، با تیغه های استیل جلوپنجره ادغام گردیده است. کشیدگی چراغها، برآمدگیهای گلگیر و خطوط بدنه در مجموع، علاوه بر پویایی ظاهری، بدنه را نیز بزرگتر نشان می دهند.

در انتهای بدنه، چراغهای عقب عادی تر و آشنا به نظر می رسند. در مجموع تویوتا به دنبال یک طراحی جذاب بوده که البته افراطی نباشد و بنابراین خیلی منحصر به فرد نیز به نظر نمی رسد. همین موضوع می تواند باعث شود که طیف بیشتری از افراد را به سوی خود جذب نماید.

فضای داخلی با تریمی دو رنگ، بدور از هیجان و با نگرشی کلاسیک، طراحی شده است. فرمان و نشان دهنده های داشبورد حس خوبی را منتقل می کنند. با این وجود، کنسول با حجم ها و اشکال هندسی متفاوت، کمی بهم ریخته و نا منظم به نظر می آید. خوشبختانه کیفیت بالای مواد داخلی، آرامش بخش خاطر راننده خواهد بود. اولویت تویوتا در طراحی کابین، ارگونومی و دسترسی و کنترل راحت و کارایی بوده و زیبایی را در اولویت آخر قرار داده است.

تویوتا کرولا 2014 با موتور 2000CC

فضای داخل کابین با افزایش فاصله بین دو محور جلو تا عقب به 2.7 متر، افزایش یافته و فضای پا و سر نیز خوب است. کمبودی در فضای بار 470 لیتری هم مخصوصا با خواباندن صندلیهای عقب، احساس نمی شود. قرار دادن فضاهای مختلف و تعبیه جای لیوان و بطری و وسایل خرد دیگر نیز، به خوبی صورت گرفته است.

تجهیزات داخلی مدل تست شده شامل سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید هوشمند، آینه ها و پنجره های الکتریکی، صفحه نمایش 3.5 اینچی در میان کیلومتر شمار و صفحه نمایش ناوبری و سیستم تفریحی چند منظوره داشبورد، دکمه استارت-استاپ، کروز کنترل و سقف بازشو بود.

مدلهای خاورمیانه از دو پیشرانه 1.6 و 2.0 لیتری VVT-i بهره می برند. در حالیکه مدل پایه قدرت 121 اسب بخار را تولید می کند، موتور دو لیتری 143 اسب بخار در دور موتور 6200 و گشتاور 187 نیوتن متر در دور 3600 دور بر دقیقه تولید می کند. گیربکس مدلهای اتومات می تواند CVTi-S هفت سرعته یا چهار سرعته خودکار باشد. که در نمونه تست (و نمونه های وارداتی به ایران) از نوع چهار سرعته می باشد.

برخلاف انتظار ما، ترکیب پیشرانه دو لیتری و این گیربکس بسیار هماهنگ و خوب بود و دینامیک خوبی را به نمایش می گذاشت. به طور مثال این خودروی 1350 کیلویی ظرف 9.7 ثانیه از سکون کامل به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، شتاب می گیرد. در زمان کروز با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت نیز دور موتور روی 3000 دور بر دقیقه قرار می گیرد که قابل تحسین است. نهایت سرعت هم 195 کیلومتر بر ساعت می باشد.

میزان مصرف سوخت در حین آزمایش 9 لیتر در صد کیلومتر بود. مصرف ترکیبی خودرو در شهر و جاده نیز 7.3 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است که نسبت به رقبای کره ای در حد خوبی قرار می گیرد.

تویوتا کرولا 2014 با موتور 2000CC

سیستم تعلیق تقویت شده، کارآیی بالایی دارد. با وجود تایرهای 55/205 روی رینگهای 16 اینچی آلومینیومی، تعادلی خوب و مناسب در حرکات بدنه دیده می شود. عملکرد ترمزها نیز خوب می باشد و توقف در یک مسیر مستقیم و بدون انحراف و با احساس مناسب پدال ها همراه است.

در عوض فرمان الکتریکی کمی بدون احساس و مبهم عمل می کند. در عوض چرم پیچیده شده دور فرمان، جذاب است.

نتایج تست های ایمنی این خودرو در IIHS از امتیاز خوب برای تست اورلپ، جلو، پهلو و استقامت سقف اما در تست جدید و بسیار سخت small-overlap که برخورد از ناحیه یک چهارم جلوی خودرو به مانع سخت است، امتیازی مرزی دریافت نموده است.

در مجموع کرولای جدید را باید خودرویی کاملتر، ایمن تر، راحت تر و زیباتر از نسل پیشین آن دانست. گرچه ترجیح می دادیم که گیربکس CVT را در این مدل ببینیم یا گیربکسی با دنده های بیشتر و سروصدای کابین هم می توانست کمتر باشد و آپشن های بیشتری را هم شاهد باشیم، اما کرولا با همان ویژگی هایی که بدانها مشهور است، یعنی قابلیت اطمینان بالا، خوش نامی، تعادل در همه چیز و قیمت مناسب، همچنان انتخاب اول ما در این کلاس خواهد بود.

تویوتا کرولا 2014 با موتور 2000CC

مزایا: شبکه فروش مناسب. سواری و هندلینگ. فضای کابین. شتاب و اقتصاد

معایب: عدم استفاده از گیربکس CVT هفت سرعته خودکار. فرمان سبک و بدون احساس، سر و صدایی که می توانست کمتر باشد

تویوتا کرولا 2014 با موتور 2000CC

شرایط فروش نقد و اقساطی کرولا 2014 توسط ایرتویا

بنابر اعلام شرکت ایرتوبا خودرو کرولا 2014 در 2 مدل GLI و XLI و با تحویل 30 روز کاری به متقاضیان عرضه می شود.

قیمت نقدی کرولا GLI از سوی ایرتویا 120.000.000 تومان اعلام شده است که در فروش اقساطی تا 50 درصد شامل تسهیلات خواهد بود. مدل XLI نیز با قیمت 109.500.000 تومان و همان میزان تسهیلات عرضه می شود.

لازم به یادآوری است اقساط این محصولات 12؛ 24 و 36 ماهه خواهد بود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نمایندگی های ایرتویا و یا سایت این شرکت مراجعه کنند.


تویوتا کرولا 2014 با موتور 2000CC



نظرات

  • تنبور تنبور (14 مهر 1393 ساعت 12:42)

    تویوتا جدیدا از طراحی با زاویه تیز خیلی استفاده میکنه

  • تنبور تنبور (14 مهر 1393 ساعت 12:37)

    موتئر 2000 سی سی برای این ماشین عالیه

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (6 مهر 1393 ساعت 15:19)

    من بشخصه مدل gli را میپسندم چون کروز کنترل داره.

  • ماشین فقط آردی ماشین فقط آردی (23 آبان 1394 ساعت 15:43)

    تیپش خیلی شبیه کمریه ولی فنی رو شرمنده ام نمیدونم

  • امین روستایی امین روستایی (4 آبان 1393 ساعت 15:39)

    ظاهر خوشگلی داره ولی آپشن ها ی خوبی نداره مدلی که توو ایرانه

  • سیدی سیدی (24 دی 1392 ساعت 10:26)

    خوب ولی من که نمیتونم بخرم