1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. ورود کامیون های آلمانی به ایران

ورود کامیون های آلمانی به ایران

13 تیر 1395
  • 1

ورود کامیون های آلمانی به ایران

شرکت خودروسازی دایملر آلمان اعلام کرد بخش کامیون سازی این شرکت، تحویل خودروهای برند میتسوبیشی فوسوی خود به بازار ایران را در اواخر سال 2016 آغاز خواهد کرد.

شرکت خودروسازی دایملر آلمان اعلام کرد بخش کامیون سازی این شرکت، تحویل خودروهای برند میتسوبیشی فوسوی خود به بازار ایران را در اواخر امسال آغاز خواهد کرد. این شرکت آلمانی و گروه ماموت ایران در ماه ژانویه و پس از لغو تحریم های غرب، موافقتنامه ای را در زمینه کامیون های فوسو به ویژه در بخش خودروهای باری سبک امضا کردند.

دایملر برای بازیابی جایگاه از دست رفته خود در بازار ایران باید با رقبای تازه وارد چینی مقابله کند. به گفته ولفگانگ برنهارد، رئیس بخش کامیون سازی دایملر، این شرکت بازار ایران را به چینی ها واگذار نخواهد کرد.

برنهارد افزود، ورود دایملر به بازار ایران ابتدا با تکمیل تحویل محصولات این شرکت بر اساس موافقتنامه امضا شده بین دو طرف آغاز خواهد شد.

وی در مصاحبه با ماه‌نامه تجاری منجر ماگازین آلمان گفت: «ما می خواهیم به منظور تکمیل کامیون ها به تدریج به بخش تولید قطعات موتور تولید شده در داخل ایران، انتقال دهنده ها و محورها وارد شویم.»

وی افزود، اما قدرت مالی ایران هنوز به اندازه ای نیست که بتواند به سرعت اقتصاد کشور را تحریک به رشد کند و تقاضا برای کامیون را برانگیزد. اما در درازمدت، ایران می تواند به بازار بزرگی نظیر ترکیه تبدیل شود که دایملر در آن سال گذشته 20 هزار و 400 دستگاه کامیون فروخت.»

بخش عمده سهام فوسو که زمانی برند شرکت میتسوبیشی بود، از سال 2011 متعلق به شرکت دایملر است.

دایملر سابقه ای طولانی در بازار ایران دارد. این شرکت که تنها در فاصله سال های 2010 تا 2016 به دلیل تحریم ها از بازار ایران غایب بود، از سال 1953 با کامیون ها و خودروهای سافری مرسدس بنز در بازار ایران حضور داشته است.

قبل از تحریم ها، دایملر سالانه 10 هزار دستگاه از محصولاتش را در ایران به فروش می رساند. بر اساس برآوردهای دایمر، ایران در طی 3 تا 5 سال آینده نیازمند تعویض 56 هزار دستگاه از خودروهای تجاری خود خواهد بود.


منبع:ایران جیب



نظرات

  • نادر نادر (14 تیر 1395 ساعت 13:24)

    خوشحال شدیم مبارک
    خلاص شدیم از محصولات بی کیفیت