1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. فروش اقساطی بیمه شخص ثالث انفرادی اتومبیل

فروش اقساطی بیمه شخص ثالث انفرادی اتومبیل

16 اسفند 1393
  • 1

عباس فراشیانی مدیربیمه های اتومبیل بیمه ایران با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در این مجموعه اجرایی می شود، گفت: درحال حاضر برای بسیاری از بیمه گذاران خرید بیمه نامه شخص ثالث انفرادی اتومبیل به صورت نقد امکان پذیر نیست ویا برای تهیه آن به زحمت می افتند.

فراشیانی، افزود: برهمین اساس و برای بهره مندی اقشار آسیب پذیرجامعه از خدمات مناسب بیمه نامه شخص ثالث تصمیم گرفتیم آن را به صورت اقساطی عرضه کنیم تا بیمه گذاران به سهولت به این بیمه نامه دست رسی پیدا کنند.

وی درپاسخ به این سووال که بیمه ایران با چه شرایطی این بیمه نامه را دراختیار بیمه گذاران خود قرار می دهد، تصریح کرد: ‌ بیمه گذاردراین طرح 40 درصد حق بیمه را به صورت نقدی می پردازد وما بقی را طی چهار قسط به شرکت پرداخت وحق بیمه نامه را تسویه می کند.

مدیربیمه های اتومبیل بیمه ایران با اشاره به آمادگی سراسری شبکه فروش این مجموعه برای عرضه این بیمه نامه،اظهارداشت:‌ قرارداد بیمه یک عقد دوطرفه است و ما به اعتبارنمایندگان وواحد های صدور خود عرضه این بیمه نامه را به صورت سراسری درکشورآغازنمودیم و هیچ مشکلی برای بازگشت حق بیمه وجود ندارد.

فراشیانی بابیان اینکه درحال حاضرتعداد زیادی از دارندگان وسایط نقلیه خصوصی و عمومی بدون داشتن بیمه نامه درمعابر وجاده ها درحال تردد بوده و خطرات زیادی را متوجه خود وسایرین می کنند،عنوان کرد:‌ به طورحتم با این پیشنهاد ازتعداد کسانی که بیمه نامه شخص ثالث برای خودرو خود خریداری نمی کنند کاسته شده و به همان نسبت ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش می یابد.

وی درپاسخ به این سووال که آیا به لحاظ اعتباری بین بیمه نامه نقدی و قسطی تفاوتی وجود دارد نیز گفت:‌به هیچ وجه تفاوتی بین این دو بیمه نامه وجود ندارد و بیمه ایران تا سقف تعهدات بیمه نامه و پوشش های آن به بیمه گذار و زیان دیده غرامت پرداخت می کند. قیمت قطعات و هزینه تعمیرات خودروهای لوکس وگرانقیمت که روز به روز برتعداد آن ها درکشور افزوده می شود بالاست و این موضوع برای مقصران حوادث با این خودروهاکه پوشش مالی بیمه نامه های آن ها تامین کننده خسارت وارده نیست مشکلاتی ایجاد می کند.

فراشیانی درپاسخ به این سووال که بیمه ایران چه راهکاری برای رفع این مشکل در نظرگرفته است، گفت: پیشنهاد مشخص ما رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و دقت دررانندگی است با این همه و برای رفع این مشکل سقف تعهدات مالی را تا 30 میلیون تومان افزایش داده ایم.

وی اضافه کرد:هم اکنون حداکثرسقف تعهدات مالی دربیمه نامه های شخص ثالث پنج میلیون تومان است بیمه ایران برای اینکه این ریسک پوشش داده شود این سقف را تا 30 میلیون تومان افزایش داده است تا بیمه گذاران درزمان بروزحوادث احتمالی دچار مشکل نشوند و یا مشکلاتشان به حداقل برسد.

مدیربیمه های اتومبیل بیمه ایران اضافه کرد:‌برهمین اساس به بیمه گذاران پیشنهاد می شود برای پوشش این ریسک سقف تعهدات مالی بیمه نامه خود را تا حداکثرتعهداتی که شرکت های بیمه ارائه می نمایند افزایش دهند. مشکل دیگر بیمه گذاران برای افزایش تعهدات مالی بیمه نامه های خود فروش توامان تعهدات مالی و جانی است.

فراشیانی با بیان اینکه ‌درطرح جدید بیمه گذاران می تواند این خدمات را به صورت تفکیک و جداگانه دراختیار بگیرند، افزود:‌ با اجرایی شدن این طرح بیمه گذاران دیگرنیازی به خریداری این دوبیمه نامه به صورت توامان ندارند.



نظرات

  • آفرین آفرین (16 اسفند 1393 ساعت 15:50)

    خیلی هم ممنون و متشکر که قسطی دریافت می کنند . آخه بیمه ماشین شده حداقل برابر با حقوق یک خانواده در ماه