1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. ایران‌ خودرو اعلام کرد : پیش فروش 40 هزار دستگاه خودرو در هفته آینده

ایران‌ خودرو اعلام کرد : پیش فروش 40 هزار دستگاه خودرو در هفته آینده

13 شهریور 1397
  • 16

مهندس هاشم یکه زارع در گفت و گوی ویژه خبری در شبکه دو سیما ضمن رد موضوع احتکار توسط خودروساز، این عمل را زشت و ناپسند در هر حوزه ای خواند و گفت: احتکار توسط خودروساز هیچ توجیهی ندارد چرا که خودرو به فروش رفته و مشتری آن مشخص است و اگر تاخیری در تحویل صورت بگیرد خودروساز موظف به پرداخت جریمه به مشتری است.

 ایران‌ خودرو اعلام کرد : پیش فروش 40 هزار دستگاه خودرو در هفته آینده

وی تصریح کرد: تاخیری که درحال حاضر در تحویل خودروها وجود دارد مربوط به کمبود قطعه است که سبب شده ما نتوانیم خودرو را به موقع به مشتری ارایه کنیم.

مهندس یکه زارع در ارتباط با انتشار فیلم درباره موجودی انبار سایت های تولیدی ایران خودرو اظهار کرد: ما 10 روز قبل از این که این اتفاق بیفتد تمام موجودی خودروها را به سازمان تعزیرات اعلام کرده ایم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که یک ریال از پول هایی که در بازار و بالاتر از قیمت های مصوب مبادله می شود در جیب خودروساز نمی رود گفت: از این که قیمت ها چند میلیون بالا می رود ما زجر می کشیم، باید سیستمی ایجاد کنیم که مشتری به ما اعتماد کند و به جای مراجعه به بازار کاذب از ما خرید کند.

وی تاکید کرد: از هر 100 هزار دستگاه خودرو در برنامه های فروش، 95 درصد با قیمت روز و مصوب پیش فروش می شود و تنها 5 درصد به صورت فوری عرضه می شود که این قسمت سبب التهاب در بازار شده است.

مهندس یکه زارع خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم بازار را از التهاب درآوریم باید تقاضای تحویل فوری را مدیریت کنیم.

وی با بیان این که ما خودروسازان خودمان را باید مسئول بدانیم تصریح کرد: باید در زمینه حل مشکلات تولید و تحویل به موقع خودرو با قیمت مناسب خودروساز پاسخگو باشد. سیاست ها جای دیگری تعیین می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه گفت: 70 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان به سمت بازار خودرو، سکه و مسکن وارد شده که برابر با فروش کل خودروسازی کشور در یک سال است. این میزان نقدینگی سبب ایجاد التهاب و بازار کاذب شده است.

وی اعمال شرایط محدود کننده برای جلوگیری از سوءاستفاده را از جمله اقدامات در حوزه فروش محصول در ایران خودرو دانست و گفت: در سیستم فروش عوامل محدود کننده ای از جمله خرید نکردن در 18 ماه گذشته و یا ثبت نام یک محصول برای هر کد ملی در یک سال را اعمال کرده ایم.

وی تصریح کرد: با این وجود، جاذبه ایجاد شده برای سرمایه گذاری در بخش خودرو، جامعه 500 تا 600 هزار نفری متقاضی را شکل داده که خارج از کنترل خودروساز است.

مهندس یکه زارع درباره نارضایتی مشتریان از مشکلات ثبت نام اینترنتی گفت: برنامه فروش در زمان اعلام شده باز است اما وقتی 500 هزار نفر برای خرید 20 هزار دستگاه خودرو مراجعه می کنند قطعا 480 هزار نفر به دلیل موفق نشدن در ثبت نام ناراضی خواهند بود. وی تاکید کرد: ثبت نام به تعداد ظرفیت تعیین شده در برنامه های فروش انجام می شود و ما می توانیم اطلاعات را در اختیار مراجع و نهادهای مربوطه قرار دهیم.

مهندس یکه زارع در زمینه راهکار تنظیم بازار اظهار کرد: ما راه حل داریم؛ اگر به خودروساز اجازه دهند که خودرو را 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار بفروشد آن هم فقط برای تحویل فوری، قطعا بعد از مدت کوتاهی بازار به تعادل رسیده و به قیمت مصوب نزدیک خواهد شد.

وی ادامه داد: مابه التفاوت قیمت مصوب و قیمت بازار هم به خودروساز تعلق نگیرد و ساز و کار دیگری برای آن اندیشدیده شود. با این اقدام قیمت بازار سیاه شدیدا افت خواهد کرد و خودرو به قیمت مصوب خرید و فروش خواهد شد.

مهندس یکه زارع با عذر خواهی از مشتریان محصول 2008 برای تاخیر در تحویل گفت: 2008 محصول جدیدی بود که تولید آن همزمان با تحریم ظالمانه با تاخیر روبرو شد.

وی در پایان درباره اجرای استانداردهای 85 گانه خودرو اظهار کرد: با سازمان استاندارد درحال هماهنگی هستیم. ما وظیفه داریم ابلاغیه سازمان ها از جمله استاندارد و محیط زیست را اجرا کنیم. ان شاءالله استانداردها را اجرا خواهیم کرد.



نظرات

  • حمید حمید (15 شهریور 1397 ساعت 01:05)

    انشالاه که واردات خودرو آزاد بشه و دست این دلالان و ********** داخلی از صنعت خودرو کوتاه بشه .

  • ali noori ali noori (14 شهریور 1397 ساعت 22:01)

    اقا من مثل مزدا از صبح نشستم ثبت نام 4 بار موفق شدم خودرو انتخاب کنم ولی درگاه واریز رو برام لود نکرد ولی اخرین بار لود شد و برخلاف مزدا که نتونستم این رو خریدمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

  • سجاد سجاد (14 شهریور 1397 ساعت 12:40)

    به نام خدا با سلام و احترام طی جلساتی که در تلویزیون در این چند ماهه در رابطه با قیمت و احتکار خودرو بحث و گفتگو می شود به یک مورد اساسی که ظلم آشکار ایران خودرو به مشتری می باشد و دلیل اصلی احتکار یا به قول خود ایران خودرو تاخیر که به بهانه تامین قطعه صورت می پذیرد و اعلام می کند چون سود تاخیر می دهد به ضررش تمام می شود کسی در جواب این را نمی پرسد که مگر سود تاخیر چقدر است !!!!!!؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت چند ده ملیونی که مد نظر ایران خودرو است . مثلا بنده که بهمن 96 یک خودرو ثبت نام کرده ام و می بایست طبق قرارداد 1/5/97 تحویل میشده و تا الان دعوت نامه نیامده است چرا بابت تاخیر ایران خودرو باید قیمت مثلا مهر ماه 97 رو بپردازم مگر مقصر تاخیر ایران خورو بنده بوده ام مگر سود تاخیر چقدر است ؟؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت مد نظر ایران خودرو(چند ده ملیونی) عددی نیست که کاملا زیرکانه مدیرعامل ایران خودرو می گوید ما چون سود تاخیر می پردازیم دلیل ندارد ماشین را نگه داریم کاملا پرواضح است که قیمت باید در همان ماه که در قرارداد جهت واگذاری آمده پرداخت شود نه اینکه ایران خودرو به عمد تاخیر ایجاد کند تا در نهایت به قیمت دلخواه بفروشد.اگر مسئولین محترم و شورای رقابت و مجلس این بند مستبدانه و ظالمانه را از ایران خودرو حذف نمایند به نظر بنده بخش اعظم مشکلات حل خواهد شد به همین آسانی حالا چرا اصلا هیچ اشاره ای به این موضوع در گفتگوها نمی شود!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهش میکنم این مطلب بنده را به اطلاع برسانید.

  • ali ali (14 شهریور 1397 ساعت 12:35)

    وزیر محترم صنعت خواهشمند است همانند کشور عراق و افغانستان به مردم ایران اجازه بدهید که مردم خودشان از کشورهای همجوار هر خودرویی که دوست دارند وارد کنند ........بابا تا کی و تا کجا حمایت از این صنعت خصولتی بی خاصیت

  • سعید سعید (14 شهریور 1397 ساعت 08:18)

    با توجه به این سبک پیش فروش ها و تاخیر در تحویل ها قطعا قیمت خودرو رو به افزایش است و با این فروش فقط مقطعی نوسان قیمت وجود خواهد داشت
    کسی که نیاز به خرید داره الان از بازار ازاد بخره به نفعش خواهد بود.

  • ناصرخان ناصرخان (13 شهریور 1397 ساعت 23:20)

    بله پس احتکارمیکنی وبعد میخوای ۵درصدزیر قیمت بازار بفروش!! خودتی!بنده رفتم یه mvm315خریدم خیلی هم راضی ترم از ماشین قبلم که ۲۰۶بود،اشغال تولید میکنیدبعد واسه ملت نازم میکنید

  • علی علی (13 شهریور 1397 ساعت 22:41)

    آقای یکه زارع مدیریت محترم ایران خودرو بنده پارسال اسفند ماه یک دستگاه خودرو از شرکت شما پیش خرید نمودم (( متاسفانه )) ازموعد تحویل گیری خودرو ام((مرداد ماه 97))گذشته ولیکن هنوز حتی دعوت نامه نیامده است یک افزایش قیمت در تیر ماه داشتیم n تای دیگر انشاء ا... شامل ما نشودزودتر تحویل بدهید انقدر بازار را به عمد متلاطم نفرمایید هنوز بدهی پیش فروش(تحویل خودرو سال قبل ) را نداده اید دنبال پول مردم هستید که یک بار دیگر پیش فروش نمایید؟!!!!تمامی قطعات با دلار3200تومان خریداری نمودید می خواهید به قیمت دلار13000تومان به مردم بفروشید خدا انصاف بدهد

  • HOBOT HOBOT (13 شهریور 1397 ساعت 21:35)


    جناب اقای زارع و دوستانشون خیلی مظلومانه وبی شرمانه در صدد این هستند که افکار عمومی و رسانه ها رو متقاعد کنند که قیمت خودرو باید برسه به قیمت بازار سیاهی که خود خودروسازا درست کردند و از اواخر سال 96 هم چنین سیاستی رو در پیش داشتند که قیمت خودرو را حاشیه بازار تایین کند
    خودروسازا اردیبهشت 97 از 4تا 15 میلیون افزایش قیمت داشته اند
    شرکت خودروسازی سایپا هنوز سر قیمت با شورای رقابت کنار نیومده و قیمت ها مشخص نشده با چه مجوزی برای فردا صبح
    پیش فروش کرده
    تا کی پیش فروش ؟
    راست میگین فروش نقدی بزنین
    راست میگین فروش قطعی بزنین با قیمت مشخص تاکی میخاین با پیش فروش سر مردم را کلاه بزارین
    پیش فروش برای کسانی هست که مقداری پول دارند و تا تکمیل شدن پولشان ثبت نام میکنند
    و یه مبلغی هم گران تر به خودرو ساز میدهند
    اما خودروسازا با سواستفاده از بی پولی مردم دارند فقط پیش فروش میکنند که درصد بیشتری به جیب بزنند وهر روز قیمت رو ببرن بالا
    اگر خودرو سازها و دولت واقعا می خواهند که قیمت بازار سیاه خودرو به روال قبل برگرده
    چارش فقط فروش قطعی و بدون افزایش قیمت است
    اقایون خودشون دارن میگن 90هزار تا خودرو اماده تحویل دارن یعنی اینکه این خودروها
    با دلار 3800 تومان از قبل ساخته شدن حتی اگر بقول خودشون یه قطعه ناقص هم داشته باشن که همه هم میدونن اینگونه نیست پس چرا دوباره دارن پیش فروش میکنند؟
    خودروسارها خودشون میگن روزی 3هزار تا خودرو هر کدامشون تولید میکنن
    یعنی روزی 6هزار تا
    6ماه واندی از سال گذشته خودتون قضاوت کنید در این 6ماه چه تعداد خودرو ساخته شده
    و تحویل بازار و مصرف کننده نشده
    با این امار و ارقامی که خودتو دارین میدین پس چرا همش دارین پیش فروش میکنین؟
    اونم 1ساله ؟
    غیر از اینه که خودتون با این سیاست های سیاهتون بازار خودرو رو اینچنین اشفته کردین و
    دارین از اب گل الود ماهی میگیرین؟
    اقایون خودروسازا و عریزانی که در قیمت و سیاست فروش خودرو سیاست گذاری میکنند بدانند
    که من به عنوان یک شهروند برای خرید هر چیزی مراجعه میکنم حتتی به بغالی -سر گران شدن هر جنسی که اعتراض میکنم همه قیمت خودرورا ملاک گرانی مثال میزنند
    بستنی لیوانی دومینو شده هزار تومان به سوپری محل میگم چیه جنگه؟میگه وقتی پراید شده 43تومان اینم میشه 1000تومان
    لطفا با افزایش دوباره وبی مورد خودرو از این بیشتر اتش به بازار و اقتصاد خانواده ها نرنید
    این دندان طمع را بکشید شما خودرو را امسال اردیبهشت97 از4تا 15 میلیون افزایش قیمت دادین
    افزایش قیمت مجدد خیانت به اقتصاد کشور -مردم وباعث ناارامی در کشور خواهد شد
    تنها راه ثبات فعلی بازار فروش نقدی با قیمت مصوب اریبهشت 97 و به کسانی است که بالای 18سال و تا کنون با وجود گواهینامه هیچ ثبت نامی در این چند ساله نداشته اند
    یابقول جناب شیوا حداقل از 1سال قبل ثبت نام نداشته اند
    اقایان خودروساز و وزیران عزیز خودرو مواد غذایی و پوشک نیست که بگین مصرف شده
    از مردم عزیز هم خواهش میشه یکم به فکر خودشون و اقتصاد کشورشون باشند و فردا هیچ کس از سایت سایپا پیش فروش ثبت نام نکنه تا هم قیمت ها به قبل برگرده هم تو پاچشون نره
    اگر ثبت نام کنید هم تمام تلاش شورای رقابت رو بهدر دادین وحداقل 7تا 10میلیون خودروساز به
    محصولاتش اضافه خواهد کرد
    هفته بعد هم ایران خودرو گوش همه رو خیلی خیلی بد خواهد برید
    خواهش میکنم اگر خون ایرانی و غیرت ایرانی دارین و به فکر اقتصاد کشورمون وخانواده های ایرانی هستید

  • mohsen mohsen (13 شهریور 1397 ساعت 19:40)

    سلام.
    داستان اینه:
    مثلا من خودرو فروشم یه هو وقتی تحریما شروع میشه میگم ای داد بی داد خودرو دیگه نیست و ندارم پس عرضه کم میشه و بنابراین تو بازار همه حول خرید خودرو میفته تو جونشون و بنابراین قیمت خودرو تو بازار بالا میره.
    خوب من خودرو ساز که این نقشه رو به عمد طراحی کردم ، خودرو رو به صورت قطره چکونی به بازار میدم و این باعث میشه ولع مردم برای خرید خودرو بیشتر میشه بنابراین تقاضا حالت هیجانی تری به خودش میگیره و قیمت خودرو بالاتر میره .
    خوب به قول فرموده این بابا :
    "مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که یک ریال از پول هایی که در بازار و بالاتر از قیمت های مصوب مبادله می شود در جیب خودروساز نمی رود گفت: از این که قیمت ها چند میلیون بالا می رود ما زجر می کشیم، باید سیستمی ایجاد کنیم که مشتری به ما اعتماد کند و به جای مراجعه به بازار کاذب از ما خرید کند"
    بله درسته از این قسمت ماجرا پولی به جیبت نمیره .
    اما با این کارت باعث شدی مردم حتی با بیشرمانه ترین روش فروش خودروهاتون تن در بدن و حتی تن به شرایط پیش فروشی از طرف شما در بدن که معلوم نیست حتی بهشون خودرو بدین یا ندین. حالا هم با اون طرفند قطره چکونیت میخوای قیمت خودروهاتو با 5 درصد کمتر از بازار به مردم بندازی.
    بله از این قسمت ماجرا که پول به جیبت میره؟ مکه نه ؟
    بنابر این زجر نکش گلم . مردومو ساده گیر بیار و پولشونو از دستای نازنینشون بدزد.
    عجرکم عندالله.

  • محمد محمد (13 شهریور 1397 ساعت 17:18)

    اقای زارع شما که ماشین اماده دارید چرا بصورت قطعی وبا مدت زمان تحویل طولانی درطرح فیروزهای تیر ماه با سود 12درصد خودروهای خودرا فروخته اید .لطفا کمی به فکر مردم باشید .

    ali ali (14 شهریور 1397 ساعت 12:37)

    وزیر محترم صنعت خواهشمند است همانند کشور عراق و افغانستان به مردم ایران اجازه بدهید که مردم خودشان از کشورهای همجوار هر خودرویی که دوست دارند وارد کنند ........بابا تا کی و تا کجا حمایت از این صنعت خصولتی بی خاصیت خودروساز بیسواد بی عرضه و دلالهای بازاری

  • حمید حمید (13 شهریور 1397 ساعت 13:02)

    پس ماشین داری که می خوای ۵درصد زیر قیمت بازار بفروسی . امیدوارم --- و --- بشه این پولها....

  • محمد محمد (13 شهریور 1397 ساعت 12:15)

    تشکر..

    محمد محمد (14 شهریور 1397 ساعت 10:57)

    پرفسور از چی تشکر کردی

  • HOBOT HOBOT (13 شهریور 1397 ساعت 12:14)

    جناب اقای زارع و دوستانشون خیلی مظلومانه وبی شرمانه در صدد این هستند که افکار عمومی و رسانه ها رو متقاعد کنند که قیمت خودرو باید برسه به قیمت بازار سیاهی که خود خودروسازا درست کردند و از اواخر سال 96 هم چنین سیاستی رو در پیش داشتند که قیمت خودرو را حاشیه بازار تایین کند
    خودروسازا اردیبهشت 97 از 4تا 15 میلیون افزایش داشته اند
    شرکت خودروسازی سایپا هنوز سر قیمت با شورای رقابت کنار نیومده و قیمت ها مشخص نشده با چه مجوزی برای فردا صبح
    پیش فروش کرده
    تا کی پیش فروش ؟
    راست میگین فروش نقدی بزنین
    راست میگین فروش قطعی بزنین

  • اکبر اکبر (13 شهریور 1397 ساعت 10:49)

    تو که راست میگی مقصر اصلی مردم هستن
    فقر فرهنگی بزرگترین مشکل ماست
    تاهرچی گرون میشه سریع ملت هجوم میارن
    خلایق هرچه لایق
    به امید پراید ۶۰ میلیون تومنی