1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی تویوتا راو 4 هیبریدی

بررسی تویوتا راو 4 هیبریدی

10 فروردین 1395
  • 0

تویوتا RAV4 در سال 2016 یک فیس لیفت نسبتاً وسیع را تجربه نموده است. در این فیس لیفت چراغ‌ها، جلوپنجره و سپرها دستخوش تغییر شده‌اند. علاوه بر این تغییرات، ما شاهد معرفی نسخه تمام چرخ محرکه هیبریدی RAV4 نیز هستیم که بهره وری سوخت بالا را با ویژگی‌های یک خودروی شاسی بلند درهم آمیخته است.

در سال 2016 شاهد تغییراتی در داخل و خارج این نسخه هستیم. این تغییرات در نسخه هیبریدی نسبت به نسخه بنزینی عادی، خفیف به نظر می‌رسند.

نسخه AWD این خودرو شروع قیمتی برابر با 33600 دلار دارد. با این قیمت سیستم صوتی پیشرفته همراه با ناوبری و یک نمایشگر 7 اینچی لمسی، صندلی‌های گرم کن دار و حافظه دار راننده، چراغ‌های جلوی LED و چرخ‌های 18 اینچی آلیاژی را نیز دریافت می‌کنید. بعلاوه آینه‌های گرم شونده خارجی، روکش چرم مصنوعی کابین، گرم کن صندلی‌های جلو، صندلی راننده الکتریکی قابل تنظیم در 8 جهت و وضعیت، یکپارچه سازی با سیستم گوشی‌های هوشمند، رادیوی ماهواره‌ای و مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی فعال نظیر پیشگیری از برخورد از جلو، تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از لاین جاده و کروز کنترل تطبیقی را نیز دریافت می‌کنید.

قرارگیری در صندلی‌های راحت جلو همراه با میدان دید وسیع و عالی آن، تسلط کاملی به جاده را در پی دارد. صندلی‌های عقب برای بزرگسالان فضای کافی دارند. البته نیکت آنها کمی سفت است و با تا کردن آنها یک فضای یکپارچه و مسطح بار با صندوق عقب پدید می‌آید که می‌توان اجسام حجیم و بلند را با آن جابجا نمود. فضای دو رنگ کابین نیز حس رانندگی با خودرویی بزرگ‌تر را ایجاد می‌نماید.

فضای بار در حالت عادی 38.4 فوت مکعب است و با خواباندن صندلی‌ها می‌توان حجمان را به 73.4 فوت مکعب رساند. بنابراین این خودرو، یک وسیله عملی برای خانواده‌ها و بار همراه آنهاست.

مصرف سوخت مدل هیبریدی در حالت ترکیبی 7.13 لیتر در هر صد کیلومتر است. در شهر این مصرف به 6.92 لیتر کاهش می‌یابد و البته در بزرگ‌راه هم با تکیه بیشتر به موتور بنزینی، مصرف اندکی بالاتر رفته و به 7.59 لیتر می‌رسد. پیشرانه بنزینی این خودرو، یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری است که 154 اسب بخار نیروی خروجی آن است. در مجاورت موتور الکتریکی همراه با آخرین نسل از سیستم درایو ترکیبی تویوتا، قدرت خروجی کل به 194 اسب بخار خواهد رسید.

در رانندگی پرفشار، موتور پر سروصدا عمل می‌کند. در حالی که در زمان استارت زده کوچکترین صدایی شنیده نمی‌شود و این آرامش تا آنجاست که شک می‌کنید موتور روشن شده یا خیر. هرچند رانندگی این مدل، پویایی و دینامیک خودرویی چون سوبارو کراس ترک را ندارد و با ارتفاع کف از زمینی تنها 16 سانتی متر، از بسیاری از شاسی بلندها کوتاهتر است، قابلیت‌های ان به عنوان یک کراس اوور شهری بیشتر به چشم می‌آید. با وجود ارتفاع سواری پایین نباید زیاد دلخوش به استفاده از این خودرو در خارج از جاده بنمایید. اما سواریان راحت و استفاده از آن عملی‌تر از سایر خودروهای SUV است.

راو4 هیبریدی تنها با انرژی باتری‌ها می‌تواند 32 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. این وضعیت برای خروج از پارکینگ یا رانندگی در ترافیک کفایت می‌کند.

موتور بنزینی به یک گیربکس الکترونیکی CVT متصل است. گزینه‌های متنوع انتقال در حالت‌های ECO و EV و اسپرت قابل انتخاب می‌باشند.

تنها گزینه مشابه دیگر با انتقال قدرت به هر چهار چرخ هیبریدی در این کلاس با قیمتی مشابه، سوبارو Crosstrek هیبریدی است. البته این مدل سوبارو فضای اتاق کوچکتری داشته و مصرف سوخت آن نیز مشابه تویوتا می‌باشد.

می‌توان نتیجه گرفت که راو 4 هیبریدی با فضای کافی داخلی و پیشرانه قدرتمند و مقرون به صرفه همراه با اعتبار نام تویوتا و توانایی‌های عملی آن یکی از گزینه‌های خوب برای خانواده‌ها باشد.

 بررسی تویوتا راو 4 هیبریدی

 بررسی تویوتا راو 4 هیبریدی

 بررسی تویوتا راو 4 هیبریدی

 بررسی تویوتا راو 4 هیبریدی

 بررسی تویوتا راو 4 هیبریدی

 بررسی تویوتا راو 4 هیبریدی

 بررسی تویوتا راو 4 هیبریدی

 بررسی تویوتا راو 4 هیبریدی

 بررسی تویوتا راو 4 هیبریدی

 بررسی تویوتا راو 4 هیبریدی

 بررسی تویوتا راو 4 هیبریدی

منبع پدال


نظرات