1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی تویوتا کمری XSE شش سیلندر

بررسی تویوتا کمری XSE شش سیلندر

7 مهر 1394
  • 0

هر کسی با شنیدن نام تویوتا کمری به یاد یک خودروی سدان خانوادگی نسبتاً بزرگ می‌افتد که می‌تواند مأموریت های مختلفی از جمله استفاده روزانه و رفتن به سر کار و خرید تا مسافرت آخر هفته را به خوبی بر عهده بگیرد. با این وجود، مدتی است که کمری، عنوان پر فروش ترین سدان بازار آمریکا را به هوندا آکورد واگذار کرده است. آکیو تویودا، رئیس این شرکت ژاپنی به خوبی موقعیت را تحلیل و به سرعت دستور به تغییراتی وسیع در این خودرو داد. تغییراتی که چیزی بسیار فراتر از یک فیس لیفت به نظر می‌رسند.

نسخه آمریکایی کمری، با ویژگی‌هایی اسپرت تر و طراحی ظاهری کاملاً جدید و بهبود فضای داخل کابین همراه با ارتقای کیفی مواد مورد استفاده، جذابیت‌های بیشتری دارد. نسخه XSE در واقع ترکیبی از ویژگی‌های لوکس نسخه XLE و مدل اسپرت SE است.

این مدل با قیمت 31370 دلار، شامل روکش چرم تریم داخلی، صندلی های الکتریکی 4 جهته اسپرتی در جلو همراه با حفاظ جانبی و سیستم گرم‌کننده داخلی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای اتوماتیک، رادیوی ماهواره‌ای و HD می‌شود.

ویژگی‌هایی چون سیستم ارتباطی Entune با نمایشگر 7 اینچی لمسی و سیستم ناوبری و شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند و یک دوربین پشت نیز در این مدل ارتقا یافته‌اند. از سوی دیگر در خارج کابین هم جلوپنجره مشبک با شبکه مشکی، سیستم تعلیق محکم‌تر، چرخهای آلیاژی 18 اینچی و چراغ‌های روزتاب LED باعث تمایزان با سایر مدل‌های کمری می‌شوند.

با پرداخت 805 دلار بیشتر می‌توان یک سیستم صوتی پیشرفته همراه با ناوبری و با پرداخت 500 دلار، هشدار دهنده نقاط کور را دریافت کرد. پکیج فناوری هم با قیمت 750 دلار شامل سیستم هشدار خروج از خط، هشدار پیشگیری از برخورد، کروز کنترل راداری و چراغ نوربالای خودکار می‌شود که بسیار پکیج مقرون به صرفه‌ای است. در مجموع نسخه فول این خودرو قیمتی 35 هزار دلاری خواهد داشت که با این بها، خودرویی مجهز و لوکس را در اختیار خواهید داشت. با این وجود، این قیمت به مراتب از قیمت پایه کمری بالاتر است.

کابین کمری جدید، یکی از راحت ترین کابین‌ها در بین سدان های متوسط بازار است. اندازه اتاق برای بزرگسالان و افراد قد بلند مناسب و جادار است. همچنین تعداد زیادی محل قرارگیری اشیا کوچک در آن پیش بینی شده است. فضای بار نیز در حد متوسط این کلاس است.

در حالی که کمری استاندارد از یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری سود می‌برد، این نسخه دارای یک پیشرانه شش سیلندر V شکل 3.5 لیتری با تنفس طبیعی است. قدرت خروجی این پیشرانه 268 اسب بخار و گشتاوران 248 پوند فوت است. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس نسبتاً قدیمی 6 سرعته خودکار به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد. هرچند یک سیستم تعویض دستی باعث افزایش هیجانان می‌شود.

مصرف سوخت کمری در شهر 11.2 لیتر و در جاده 7.6 لیتر و به طور میانگین 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است. با وجود یک پیشرانه پرقدرت، شتاب و عکس‌العمل‌های خودرو متوسط می‌باشند. در واقع تویوتا اقتصاد سوخت را قربانی ویژگی‌های اسپرتی نکرده است. رانندگی با این خودرو، یک تجربه آرام در فضایی راحت و بی صدا است. تعلیق اسپرتی، برای مسیرهای پیچ در پیچ پاسخگو است. با این وجود نمی‌توان عملکردان را با رقبای دیگری چون مزدا 6 مقایسه کرد.

شتاب صفر تا صد این مدل 6.2 ثانیه است. رقمی که ان را در این کلاس به یکی از سریع‌ترین خودروها مبدل می‌کند. هرچند این شتاب خوب، برای سرنشینان چندان محسوس نیست.

تویوتا کمری XSE به دلیل نقاط قوت سنتی تویوتا مانند کیفیت بالای ساخت، قابلیت اطمینان، ارزش در فروش مجدد، راحتی، سکوت و آرامش برای خانواده‌ها یک خرید با ارزش تلقی می‌شود. مخصوصاً مدل شش سیلندر که با وجود پیشرانه قوی‌تر، رانندگی سرگرم‌کننده‌تری نسبت به انواع چهار سیلندر کمری ارائه می‌کند.

 بررسی تویوتا کمری XSE شش سیلندر

 بررسی تویوتا کمری XSE شش سیلندر

 بررسی تویوتا کمری XSE شش سیلندر

 بررسی تویوتا کمری XSE شش سیلندر

 بررسی تویوتا کمری XSE شش سیلندر

 بررسی تویوتا کمری XSE شش سیلندر

 بررسی تویوتا کمری XSE شش سیلندر

 بررسی تویوتا کمری XSE شش سیلندر

 بررسی تویوتا کمری XSE شش سیلندر

 بررسی تویوتا کمری XSE شش سیلندر

 بررسی تویوتا کمری XSE شش سیلندر

منبع پدال


نظرات