1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. پژو 206 V8 یا تندر 90؟

پژو 206 V8 یا تندر 90؟

10 شهریور 1395
  • 11

پژو 206 صندوقدار و رنو تندر 90 از محصولات شرکت فرانسوی بوده که در گروه قیمت‌ خودروهای متوسط قرار می‌گیرد و از لحاظ کیفیتی در رنج متوسط رو به بالا است که با مقایسه‌های صورت گرفته کیفیت خودرو تندر 90 بالاتر از پژو 206 قرار دارد.

تندر90 یا 206 صندوق دار؟

2 اتومبیل محبوب پژو 206 صندوقدار و رنو تندر 90 در رنج قیمت زیر 40 میلیون تومان است، این دو اتومبیل در ابتدای ورود به بازار چندان مورد استقبال قرار نگرفته بودند ولی با مرور زمان به علت کیفیت فنی خوب وقابل قبول، در حال حاضر جزء پرفروش‌ترین خودروهای این رنج هستند و مانند دیگر خودروهای بازار، قیمتی فراتر از حد تصور پیدا کرده‌اند!

ابتدا به طراحی دو اتومبیل می‌پردازیم (که البته سلیقه‌ای است)، اول به سراغ لوگان رفته، لوگان به علت طراحی ظاهری مکعب شکل چندان خودروی دل‌چسبی نیست. بلند بودن سقف برای یک خودروی سدان موجب شده که با اتومبیل ناهماهنگی مواجه شویم که البته این سقف بلند نکات مثبتی نیز دارد که در جای خودش به آن اشاره خواهیم کرد. طراحی عقب لوگان به علت بلند بودن صندوق واستفاده از چراغ مستطیل شکل به صورت افقی نمای جالبی به وجود نیاورده است اما طراحی جلوی لوگان به مراتب بهتر از نمای عقب آن است. اما در آنسوی میدان 206SD قرار دارد که شاید مهمترین چالشی که این خودرو در طراحی ظاهری با آن روبرو است، مربوط به نمای جانبی این خودرو می‌باشد.

صندوق بار اضافه شده به آن و تغییر ندادن ابعاد در عقب، باعث شده که این خودرو در طراحی جانبی چندان هماهنگ و دلچسب نباشد. نمای جلو ی این خودرو هر چند کمی قدیمی شده اما هنوز طرحی قابل قبول، زیبا و دلچسب است. نمای عقب به علت اینکه از خودروهای پژو 607 و 206cc به عاریت گرفته شده، فرمی قابل قبول به خودرو بخشیده است ضمن اینکه این خودرو نسبت به لوگان از فرمی آیرودینامیک‌تر و اسپرت‌تری برخوردار است. در مجموع با وجود اینکه 206SD در نمای جانبی دارای مشکلاتی است اما در کنار لوگان خودش را زیباتر نشان می‌دهد. با ورود به کابین لوگان با طراحی مواجه هستیم که مانند طراحی خارجی چندان دلچسب نیست.

طراحی دریچه‌های هوا، پوشش روی درب‌ها و قرارگیری دکمه‌های شیشه بالابر روی داشبورد چندان جالب نیستند. صندلی‌ها نیز از طراحی زیاد مطلوبی برخوردار نیستند و حالتی نیمکت‌وار دارد و کیفیت مواد به کار رفته روی پوشش درب‌ها چندان جالب نیست. اما فضای کابین بسیار خوب و پذیرفتنی است، همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره شد بلند بودن سقف نکات مثبتی نیز به وجود آورده است. در قسمت عقب فضای پا وارتفاع سقف بسیار خوب است بگونه‌ای که سه نفر به راحتی در فضای عقب این اتومبیل بنشینند و راحت باشند.

یکی دیگر از نکات خوب لوگان فضای خوب صندوق عقب است که به جرات می‌توان گفت که از بسیاری از خودروهای بزرگتر از خود نیز بزرگتر است! به علت بالا بودن شاسی لوگان دید جلو و اطراف آن خوب و رضایت‌بخش است ولی دید عقب چندان جالب نیست. از لوگان پیاده شده و وارد کابین 206 می‌شویم. داشبورد 206 نسبت به سایر خودروهای این رنج قیمت از طراحی خوب و زیبایی برخوردار است و هماهنگی پوشش روی درب‌ها با روکش صندلی‌ها، طرحی زیبا و دل نشین به وجود آورده است.

ارگونومی در این خودرو به خوبی رعایت شده و صندلی‌ها اگرچه زیاد راحت نیستند اما در برابر لوگان از طراحی مطلوب‌تری برخوردار است ضمن اینکه این صندلی‌ها ارگونومیک بوده و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. دید جلو و اطراف خوب است ولی دید عقب چندان قابل قبول نیست هر چند از لوگان بهتر است!

فضای 206 در قسمت جلو خوب و راضی کننده است اما فضای عقب تنگ است و این تنگ بودن فضای عقب در برابر لوگان خودش را بیشتر نشان می‌دهد (یکی از نقاط ضعف 206 به شمار می‌رود). فضای صندوق عقب 206SD خوب و راضی کننده است اما در برابر لوگان کوچکتر است ولی به علتی که صندلی‌های عقب 206 قابلیت خوباندن دارند می‌توان اجسام طویل‌تری با آن جابه جا کرد.

در مجموع 206 از کابین زیباتر ودل نشین تری برخوردار است ولی لوگان به شما فضای بیشتری می‌دهد.

هر دوی این خودروها از تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل قبولی در رنج قیمتشان برخوردار هستند.

تندر90 یا 206 صندوق دار؟

از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در لوگان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیشه‌های برقی در هر چهار درب، آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع و گودی کمر صندلی راننده، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل وسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک، دو کیسه هوا، سیستم صوتی با 4 بلندگو، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای

تندر90 یا 206 صندوق دار؟

از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در 206 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیشه‌های برقی در هر چهار درب، آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، مه‌شکن جلو و عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل وسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک به همراه تنظیم ارتفاع، سیستم همراهی تا درب منزل Follow me، دو کیسه هوا، سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 توئیتر به همراه کنترل‌های پشت فرمان، سیستم تنظیم سرعت برف پاکن با سرعت خودرو، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراهEBD و سیستم ترمز اضطراری EBA ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب دیسکی ،هردوی این اتومبیل‌ها دارای ایمنی مناسبی هستند. لوگان دارای 3 ستاره ایمنی از موسسه Euroncap و 206 دارای 4 ستاره ایمنی از این موسسه است.

با توجه به گسترش خدمات هر دو خودرو از لحاظ گارانتی و وارانتی, شرایط هر دو خودرو یکسان به نظر می رسد، اگر به دنبال کیفیت و یک سواری راحت و بی دغدغه هستید شک نکنید و به سراغ L90 بروید اما اگر از رانندگی سریع لذت می برید و تمایل دارید هیجان را در سفرهای برون شهری تجربه کنید تمام مشکلات 206 را به جان بخرید و به جای L90 یک 206 تیپ5 بخرید و سواری آن لذت ببرید!

منبع:میزان



نظرات

  • منم منم (14 شهریور 1395 ساعت 09:23)

    همتون سر کارید.تولید کنندگان بین خودشان مسابقه گذاشتند شما هم شدید سیاهی لشکر.در حالی که در دنیا هر چند ماه یا نهایتا سال یک ماشین با انواع آپشن به دست مردم می رسد با قیمت مناسب اما اینجا سر ال نود که وانتش کردند با 206 که چندین ساله تولید میشه و با بالاترین قینا به مردم قالب میشه با خدمات پس از فروش بی خود،دعواست.

  • امیر امیر (13 شهریور 1395 ساعت 09:07)

    هردوتاش آشغاله

  • علیرضا علیرضا (12 شهریور 1395 ساعت 10:51)

    خیر.
    کامپیوتر سفری و مصرف ومیانگین مصرف سوخت و نمایش مسافت طی شده با سوخت مصرف شده و. و نمایش مقدارسوخت باقیمانده تا رسیدن به جایگاه پمم بنزین فقط روی ال90 هست.

  • قربان ربانی قربان ربانی (12 شهریور 1395 ساعت 10:34)

    با سلام . دوست عزیز اگه منظورتون از کامپسوتر سفری Gps هست نه چنین امکانی را ندارد اما تو قسمت کیلومتر شمار چنین امکانی را دارد که آخرین مسافت طی شده و مقدار بنزین مصرف شده و زمان طی شده و... را نشان میدهد

  • علی بیرانوند علی بیرانوند (11 شهریور 1395 ساعت 18:25)

    در اردیبهشت امسال با L90 در مسیر بزرگراه خرم‌آباد به بروجرد تصادف سختی کردم و ماشین L90 بنده کاملاً متلاشی شد اما خوشبختانه به لطف خدا هیچ صدمه‌ی جسمی به بنده و همسر و فرزندم وارد نشد. علت بدنه بسیار مستحکم خودروی L90 است.

  • حسین حسین (11 شهریور 1395 ساعت 18:22)

    ال 90 زشترین اتوموبیل موجود در ایران است. امکاناتش در حد بسیار پایین و ابتدایی است. احتمالا طراحی داخل و بیرون آن توسط دانشجویان تازه کار انجام شده و هیچ اثری از پختگی در آن نیست. این اتوموبیل با این مشخصات بیست میلیون تومان هم زیاده.

  • حسین حسین (11 شهریور 1395 ساعت 16:51)

    با سلام L90 مدل 94 دارم راضی هستم کامپیوتر سفری دارد نسبت به 206 مصرف کمتری دارددر مجموع راضی هستم

  • ازنا ازنا (11 شهریور 1395 ساعت 13:40)

    سلام من خودم 206 دارم و قبلا ال نود داشتم 206 یه سروگردن بالاتره
    توی این رنج قیمت ترمز 206 هیچ ماشینی نداره
    ضمنا آپشن های 206 بیشتر هست

  • آرمان آرمان (10 شهریور 1395 ساعت 18:41)

    با سلام؛
    هیچکدام از 206 های موجود در ایران، دارای کامپیوتری سفری نیستند. جهت تأیید مطلب به سایت ایران خودرو مراجعه کنید و در بخش مقایسه محصولات مشخصات جزئی 206 را ملاحظه بفرمایید.

  • حسین حسین (10 شهریور 1395 ساعت 17:37)

    سلام
    با تشکر از مطالب خوبتون
    به نظر من توی قسمت نتیجه گیری نهایی در حق 206 کم شد و این نتیجه گیری جهت دار بود
    به استناد مطلب خودتون تنها نقطه ضعف 206SD کم بودن فضای سرنشینان عقب بود که این ضعف در حدی نیست که شما به صورت (تمام مشکلات 206 رو به جان بخرید ) عنوان کنید
    206 داری تهویه مطبوع اتوماتیک هست که خودش یه مزیت برگ محسوب میشه ...
    از فضای صندق ال90 به عنوان یه مزیت نام بردید در صورتی که اینجا در مورد206SD حرف زدیم که هر دو خودرو حدود 400 لیتر فضای صندوق عقب دارن ......
    در مورد سواری راحت و بی دغدغه هم باید بگم که 206 به دلیل ارتفاع کمتر و ایرو دینامیک بهتر تعادل بهتری نسبت به ال 90 داره .....

  • مهدی صا مهدی صا (10 شهریور 1395 ساعت 14:09)

    سلام
    دوستان یه سوال دارم اینکه رو 206 جدیدا .کامپیوتر سفری هست یا نه ؟ مثلا مصرف لحظه ای و میانگین و متوسط سرعت رو نمایش میده ؟ ممنون