1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نیسان GT-R گودزیلای خشمگین

نیسان GT-R گودزیلای خشمگین

8 آذر 1393
  • 1

 نیسان  GT-R

یک سال پس از فیس لیفت نیسان GT-R که در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شده بود، نیسان یک مجموعه دیگر از به‌روزرسانی ها را برای GT-R R35 خود معرفی نموده است.

در حالی که پیشرانه و انتقال نیرو دست نخورده باقی مانده‌اند، سواری و هندلینگ این خودرو بهبود قابل‌ملاحظه ای یافته‌اند.

طبق گفته نیسان، تغییرات جدید باعث افزایش کیفیت سواری شده‌اند در حالی که میزان سروصدا و ارتعاش نیز به طور چشمگیری کاهش یافته‌اند.

تغییرات در کمک فنرها و تنظیمات ECU خودرو باعث بهبود ثبات جانبی شده‌اند. بنابراین نیاز به اصلاح فرمان در جاده‌های ناهموار کاهش می‌یابد.

بعلاوه ساختار تایرهای دانلوپ نیز بهبود یافته که باعث افزایش کیفیت سواری در خط مستقیم و یا جاده‌های نامناسب، ثبات خودرو و ترمزگیری بهتر می‌شود. سیستم ترمز نیز اصلاح شده که احساس بهتری در زمان ترمزگیری و یا نیش ترمز منتقل می‌کند و همچنین میزان صدا و نویز کمتری نیز تولید می‌نماید.

در مدل 2015 نیسان GT-R از عایق‌های بدنه جدید و همچنین عایق موتور و سیستم انتقال نیرو استفاده شده است. همچنین در یاتاقان‌های فلایویل و دمپرهای فرمان پویای خودرو هم تجدید نظر شده تا میزان لرزش‌ها کاهش یابند.

چهار سطح و درجه از تجهیزات برای GT-R قابل انتخاب می‌باشند. نسخه پایه، نسخه Black که 9700 دلار گران‌تر است، نسخه پرمیوم و نسخه ترک یا مسابقه ای نیزمو (NISMO) با قیمت 14 هزار دلار بالاتر.

از آنجا که GT-R در واقع فرزند اسکای لاین GT-R محسوب می‌شود که در سال 1969 معرفی شده، اکنون نسخه اخیر یادبود 45 سالگرد تولید GT-R نیز می‌باشد. به همین دلیل یک نسخه تولید محدود از این خودرو با رنگ آمیزی خاص و تزئینات ویژه در کنسول و داشبورد و درب موتور متفاوت نیز عرضه خواهد شد. قیمت مدل پرمیوم 101 هزار دلار می‌باشد.

در حال حاضر، آخرین مدل GT-R با پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری با توربوشارژر دوقلو در دو نسخه عادی 545 اسب بخاری و 463 پوند فوتی و نسخه نیزمو با موتور تقویت شده 595 اسبی و 481 پوند فوتی در بازار حضور دارند.

شتاب صفر تا 96 در مدل پایه 205 ثانیه و در مدل نیزمو 2.4 ثانیه می‌باشد. این مدل اخیر همچنین رکورد طی یک دور پیست معروف نوربرگ رینگ را با زمان 7:08.68 در اختیار دارد.

از سال 2007 تا کنون که نیسان GT-R تولید می‌شود، همواره به‌روزرسانی هایی برای این سوپر اسپرت توانای ژاپنی که معروف به گودزیلا می‌باشد، معرفی شده‌اند اما به همان نسبت نیز قیمت آن افزایش یافته است. نسل آینده GT-R یا (R36) حدود 3 تا 4 سال آینده معرفی خواهد شد. بنابراین مشاهده می‌کنید که این خودرو چه چرخه عمر طولانی داشته است.

 نیسان  GT-R

 نیسان  GT-R

 نیسان  GT-R

 نیسان  GT-R

 نیسان  GT-R

نیسان-نمای عقب  GT-R

 نیسان  GT-R

 نیسان-نمای عقب  GT-R

نیسان-نمای چرخ  GT-R

 نیسان-نمای چراغ عقب  GT-R

منبع paultan.org


نظرات

  • دیستور دیستور (14 آذر 1393 ساعت 22:30)

    واقعا این نیسان gt-r دهنه کل دنیا رو بست با این مدل - یه چیزی تو مایه های اختراع برق الکساندر گراهامبل بود این مدل - ایرودینامیک و زیباییه فوق العادش + قیمت مناسب و شتابش