1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اولین تجربه سواری و بررسی پژو 207 جدید ایران خودرو توسط سایت خودرو(car.ir)

اولین تجربه سواری و بررسی پژو 207 جدید ایران خودرو توسط سایت خودرو(car.ir)

5 دی 1395
  • 63

در سال 2009 و زمانی که تولید 206 در فرانسه رو به پایان بود،پژو تصمیم به عرضه مدل فیس لیفت آن گرفت تا چند سالی به تولید آن ادامه دهد...

نام خودرو فیس لیفت شده 206+ بود و در طراحی آن سعی شده بود تا حد امکان ظاهر خودرو به پژو 207 شبیه گردد ، برای رسیدن به این هدف ، ظاهر جلوی خودرو به طور کامل تغییر کرده و سپر، چراغ ها و جلو پنجره جدید ، ظاهر بروزتری برای 206+ ایجاد کردند....، اما در نمای عقبی خودرو تغییرات کمتر بود و فقط به طراحی جدید چراغ‌ها و سپر متفاوت ختم شده بود.
فضای داخلی هم تغییر کرده و تا حد امکان شبیه به 207 طراحی شده بود....

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

در سال 89 ایران خودرو با وجود تداوم تولید و عرضه مدل های قدیمی 206تصمیم به عرضه این خودرو به بازار ایران گرفت. پس در واقع نسخه فیس‌لیفت شده 206 به عنوان مدلی جدید و بانام 207i به خیابان های ایران آمده بود! در حالی که از لحاظ فنی ، کاملا با پژو 206 تیپ 5و6 یکسان بود....

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

عرضه 207 در ایران بر خلاف برادر خود206 ،دوام چندانی نداشت و در سال 90 با وضع تحریم‌ها ، تولید پژو 206 و 207 در ایران با مشکل مواجه شد. در آن زمان ایران‌خودرو توانست به هر نحوی که شده تولید 206 را ادامه دهد اما امکان ادامه تولید 207 یا همان 206+ وجود نداشت و تولید آن در سال 1391 متوقف شد.....

پس از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران، سرانجام دوباره همکاری ایران‌خودرو و پژو آغاز شد. به این ترتیب شایعاتی مبنی بر تولید مجدد پژو 207 مطرح شد و ایران‌خودرو در دی‌ماه سال گذشته اقدام به‌ پیش‌فروش این خودرو با موعد تحویل مرداد، شهریور و مهر امسال کرد. در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو که در اسفند سال گذشته برگزار شد نیز، ایران‌خودرو مدل جدید 207 را رونمایی نمود که دستخوش فیس‌لیفت و تغییراتی جزئی در داخل و خارج‌شده بود....

حال یکسال از آن روزها گذشته و 206+ که خود فیس لیفتی از 206 بود ، دوباره در ایران فیس لیفت شده و در آستانه حضور در خیابان های کشورمان است....

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

به لطف یکی ار دوستان ، اواخر هفته گذشته فرصتی دست داد تا از نزدیک با یکی از اولین نمونه های تولید شده 207 جدید دیدار کنیم و ضمن کسب تجربه سواری با این تازه وارد ، پاسخ بسیاری از ابهامات در مورد کیفیت و شاید بی کیفیتی این خودرو را نیز بیابیم....

نمای خارجی

در ابتدای توضیحات باید اعتراف کنیم که برای اولین بار، نتایج یک فیس لیفت وطنی بر روی یک خودرو غیر وطنی از نظرمان نسبتا مثبت بود....! و احتمالا بخش عمده این دید مثبتی که با دیدن 207 جدید در ذهن ایجاد شد ، تغییرات بسیار کم و محدود اعماال شده بر نمای خارجی 207 بود....، تغییراتی مختصر ، اما نسبتا مفید….

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

در نمای جلو ، با همان سپر 206+ روبرو می شوید، فرم و ساختار گلگیر ها ، جلو پنجره و کاپوت هم تغییری نکرده بود و تنها قطعات متفاوت ، چراغ هایی هستند که گرافیک داخلی آنها بازنگری شده و یک ردیف لامپ LED نیز در نقش چراغ های روشنایی روز(دی لایت) به ردیف بالایی آن ها اضافه شده است....

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

LED های روزتاب کیفیت خوب و نور کافی ایجاد کرده بودند و در به روزتر به نظر رسیدن خودرو نقش زیادی داشتند....

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

در نمای جانبی تغییر خاصی دیده نمیشود و حتی رینگ های آلومینیمی خودرو هم مشابه قبل هستند ، تنها قسمت متفاوت 207 جدید با مدل قدیمی در نمای کنار، آینه های جانبی جدید هستند....، آینه هایی که اتفاقا به نظر نگارنده به دلیل فرم جعبه ای شکلی که دارند(برخلاف آینه های 206 و 206+) یکی از نقاط ضعف 207 جدید در طراحی محسوب میشوند و هماهنگی زیادی با فرم تخم مرغی شکل خودرو ندارند....

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

چراغ های راهنما نیز از روی گلگیر ها به صورت یک نوار LED روی آینه های جدید منتقل شده اند....،نکته ای که آن روز با آن مواجه شدم ، نور کم این راهنماها در طول روز بود که با دقت بیشتر ،دریافتیم ایران خودرو از تنها دو لامپ SMD در آنها استفاده کرده که ای کاش با کمی سخاوت بیشتر از لامپ های بیشتری در انها استفاده میشد تا در طول روز هم درخشندگی کافی داشته باشند....

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

در نمای عقب نیز مثل جلو ، تغییر زیادی شاهد نیستیم و تنها قسمت های متفاوت ، چراغ ها و دوربین عقب نصب شده بالای پلاک هستند

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

فرم کلی چراغ های عقب حفظ شده و تنها گرافیک داخلی آنها تغییر کرده و چراغ خطر عقب به صورت طیفی تبدیل شده که باعث زیبایی دو چندان خودرو شده است.

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

در بررسی نمای خارجی خودرو مورد نظر، شاید تنها نقطه ضعف ، آینه های جانبی بودند که انتظار میرفت در انتخاب آنها دقت بیشتری صورت گرفته باشد....و همینطور کمی بی دقتی در مونتاژ سپر عقب که امیدواریم در تولیدات آینده اصلاح شود تا بلکه شاهد خودرویی بی نقص در مونتاژ بدنه از سوی ایران خودرو باشیم...

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

فضای داخلی

در داخل کابین هم شاهد حداقل تغییرات خواهید بود ، تنها بخش های متفاوت ، غربیلک فرمان و نیز قسمت بالایی داشبورد هستند....

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

فرمان جدید خودرو اکنون پذیرای دکمه های کنترلی سیستم مولتی مدیا و همینطور سیستم کروز کنترل شده و دارای نمای ظاهری و کیفیت مناسبی نیز هست....

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

اما تغییر دیگر کابین ، سیستم مولتی مدیای جدیدی که ، سرعت ،کیفیت تصویر و دقت لمس بالای آن موجب تعجب و خرسندی زیاد بنده نیز شد پخش جدید دارای یک مانیتور لمسی7 اینچی و امکان پخش DVD ، دارای رهیاب فعال ، بلوتوث ، دوربین عقب و توییتر در در های جلویی خودرو میباشد.

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

تجهیزات و امکانات

مهم‌ترین تجهیزات و امکاناتی در 207 جدید دیده میشوند عبارت‌اند از ترمز ABS، EBD و MBA، ایربگ راننده و سرنشین جلو، شیشه‌های برقی چهاردر، سنسور دنده‌عقب، رینگ اسپرت آلومینیومی ، کروز کنترل، فرمان هیدرولیک، سیستم پخش DVD، پورت USB، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، GPS، دوربین دید عقب، آینه‌های جانبی برقی،صندلی های عقب مجهز به Isofix و ....

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

بخش فنی

پیشرانه 207 جدید همچنان همان موتور آشنایtu5 به حجم 1600CC با قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتون متر می باشد که دلیل این کاهش 5 اسب بخاری قدرت مشخص نیست... تغییرات فنی نسبت به 207 قبلی شامل سیستم برقی و جعبه دنده و برخی دیگر از قسمت ها ، درست همانند 206 های جدید (موسوم به ایرانیزه) میباشد که امیدواریم مشکلات برقی که در 206 های جدید و رانا شاهد بودیم ، در این مدل دیده نشوند...

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

تجربه سواری

بعد از ورود به خودرو و قرارگرفتن بر روی صندلی راننده ، ابتدا به بررسی کیفیت قسمت های داخلی کابین پرداختیم ، خوشبختانه مواد استفاده شده در داشبورد و تودری ها کیفیت مناسبی داشتند ، و جز قسمت وسط غربیلک فرمان که میتوانست کیفیت بهتری داشته باشد، کمبود خاصی دیده نمیشد ،هرچند باز هم با مدل های قبلی فاصله داشت... مونتاژ قطعات داخلی هم به نظر با دقت کافی انجام شده بود( تنها ضعفی که مشاهده شد، کلیدهای خاموش و روشن کردن ایربگ شاگرد و قفل شیشه بالابرها بود ، که کمی کج جازده شده بودند)

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

پس از بررسی فضای کابین، استارت زده و خودرو را روشن کردیم، صدای موتور همان صدای آشنای 206 ها بود که نسبت به 206 ، کمی کمتر به داخل اتاق نفوذ میکرد،نکته جالب توجه بعدی ، نور زیاد دیلایت ها بود که کاملا دیوار روبرو را روشن کرده بودند و به بهترین نحو وظیفه خودرا که همان جلت توجه عابرین می باشد ، انجام میدادند...

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

به آرامی شروع به حرکت کردیم، پدال کلاج نسبتا نرم بود (امیدواریم بعد ازبالاتر رفتن کیلومتر خودرو هم این نرمی حفظ شود) تاخیر پدال و دریچه گاز برقی هم به شکل امیدوارکننده ای کم به نظر میرسید،با ورود به محوطه باز محل تست و افزایش نسبی سرعت ، فاصله زیاد و کمی خشک جا رفتن دنده ها نمایان شدند ، تعلیق خودرو مشابه پژو 206 عمل میکرد ، اما صدایی که وارد کابین میشد بسیار کمتر از 206 ها بود و به طور کل میتوان گفت 207 جدید آرامش بیشتری از 206 به سرنشینان میدهد.....،سیستم ترمز خودرو همچنان جزو نقاط قوت محسوب میشد و با فشردن ترمز ،راننده احساس اطمینان میکرد....

به دلیل صفر بودن خودرو مورد بررسی و شرایط آببندی ، امکان فشار زیاد پدال گاز و بررسی وضعیت شتاب و کشش خودرو میسر نبود ، اما همان تجربه اندک سواری نشان میداد که با خودرو کند و تنبلی روبرو نیستیم ، هرچند نباید از این 207 انتظار شتاب و کشش 206 های قدیمی را داشته باشیم.... شتاب صفر تا صد اعلامی ایران خودرو برای 207 11.6ثانیه میباشد که در عمل هم انتظار حدودی همین اعداد میرود(با کمی افزایش البته)

اولین تجربه سواری با پژو 207 جدید ایران خودرو

شرایط بازار و رقبا

درحال حاضر که دو نسل بعد از پژو 206 یعنی پژو 208 وارد بازارهای جهانی شده و احتمالا در آینده نزدیک به ایران هم وارد میشود،ایران خودرو با تغییراتی در چراغ‌ها و داشبوردِ نسخه فیس‌لیفت شده پژو 206، آن‌را بانام مدلی جدید در بازار کشور عرضه میکند و مردم خسته از ماشین‌های قدیمی نیز برای خرید آن اقدام میکنند.... قیمت اعلامی ایران خودرو در حال حاضر برای این خودرو 41.920.000 تومان میباشد که اولین نمونه های تحویلی آن در بازار تا 45.500.000تومان نیز معامله میشوند...، اگر پیشینه و سن این 207 را نگاه کنیم ، قیمت تعیین شده بسیار گزاف به نظر میرسد ، اما با مشاهده وضعیت نابسامان بازار خودرو کشور و بررسی رقبای 207 در ایران و همینطور اختلاف قیمت حدودا 5 میلیون تومانی با 206 تیپ 5 ، به این نتیجه میرسیم که ایران خودرو با بهبود وضعیت عرضه و کاهش قیمتی ناچیز ، میتواند با 207 جدید به موفقیت قابل توجهی در بازار دست یابد....

در این بازه قیمتی، اصلی‌ترین رقبای 207 جدید رنو ساندرو دنده دستی، ام‌وی‌ام 315 جدید ،و برلیانس H320دنده ای هستند که به ترتیب با قیمت های43 ، 44 و 46 میلیون تومان عرضه میشوند...

در پایان ضمن تشکر از مالک خودرو آقای میلاد دخانچی، از شما دعوت میکنیم از تصاویر و ویدئو معرفی این محصول ایران خودرو دیدن فرمایید.

در ادامه می توانید تست و بررسی ویدیویی این خودرو توسط سایت Car.ir را مشاهده نمایید:

ضبط و انتشار این ویدئو در پاییز سال 1396 انجام شده است.



نظرات

  • علی علی (1 آبان 1400 ساعت 17:23)

    تو مدلهای جدید ۲۰۷ جای زاپاس زیر صندوق عقبه یا اینکه تو صندوق قرار داره و فضای اندک صندوقو گرفته؟

  • محسن محسن (14 دی 1397 ساعت 05:20)

    سلام ، بنده این ماشین خرداد ۹۷ تحویل گرفتم و شکر خدا تا الان که ۱۰ هزارتا کار کرده به هیچ مشکلی برخورد نکردم ، این ماشین ها از خودرو سازهای داخلی تحویل گرفته میشه و حتما قبل از اینکه بخوای به ماشین فشار بیاری باید آب بندی بشه ، مثل خودرو های خارجی نیست که آب بندی شده تحویل مشتری بدن .

  • mohammad mohammad (17 مرداد 1397 ساعت 17:18)

    یه چیز هست که مال مدیاست که پایین دکمه برف پاک کن هست. چرا اونو نداری این ماشین؟

    هادی هادی (20 شهریور 1397 ساعت 12:09)

    همانطور که میبنیند دکمه های مالتی مدیا 207 روی فرمونشه

  • علی حقیقی علی حقیقی (25 مرداد 1396 ساعت 22:20)

    چند هفته پیش پدرمو به طمع اینکه بعد ها ماشین دست من بیوفته راضی کردم که 207ثبت نام کنه با خوندن نظرات دوستان واقعا عذاب وجدان گرفتم بعضیا میگن عالیه بعضیا میگن افتضاح امیدوارم ما از اولیا باشیم

  • مرتضی مرتضی (30 تیر 1396 ساعت 11:45)

    درود و خسته نباشید خدمت ادمین محترم
    کروز کنترل فقط واسه دنده اتوماتیک جواب میده یا واسه دنده دستی هم جوابه ؟؟؟

    مرتضی مرتضی (24 شهریور 1396 ساعت 13:13)

    کروز کنترل روی هر دو مدل دنده دستی و اتوماتیک کارمیکنه

  • مرتضی مرتضی (30 تیر 1396 ساعت 11:44)

    درود و خسته نباشید خدمت ادمین محترم
    کروز کنترل فقط واسه دنده اتوماتیک جواب میده یا واسه دنده دستی هم جوابه ؟؟؟

  • مرتضی مرتضی (31 خرداد 1396 ساعت 00:33)

    من جایی ننوشتم موتور این ماشین 1800 هستش . عرض کردم این مصرفی که این ماشین داره حتی برای موتور 1800 هم زیاده . موتور tu5 1600 سی سی 16 سوپاپ است که همه میدانیم .
    بالاخره هرکسی نظری داره . من با دادن این مبلغ گزاف به چیز خاصی نرسیدم . اون چیزهایی که توی این ماشین هست اصلا بدرد بخور نیست . در مقایسه 207 مدل 95 با 206 مدل 84 فقط خواستم بگم تفاوت قیمت این دو ماشین حدود 28 میلیون است . این 28 میلیون رو بابت چی باید داده ؟ از نظر بنده اون این 207 جدید که نظر دوستان رو گرفته ارزش اینهمه پول دادن رو نداره .
    به زبان ساده تر : اگر پول دارین برین ماشین خارجی خوب بخرین . اگر پول ندارین ، همونقدر پولی رو که دارین با خرید این ماشین هدر ندین . بازهم خوددانید ! فقط پیشنهاد دادم !

  • مرتضی مرتضی (29 خرداد 1396 ساعت 01:38)

    اگر 207 های قدیم رو سوار شین میبینین میشه صندلی رو بقدری خوب از نظر ارتفاع تنظیم کرد که حس خوبی به راننده بده و راحت پشت فرمون بشینه . وقتی این صندلی رو با اون صندلی مقایسه کنید همون حس خرسواری کاملا درسته !!!!
    در خصوص مصرفش هم بنده بی تقصیرم . فقط تجربه 38000 کیلومتر رانند گی رو نوشتم . قطعا این مصرف برای ماشین 1800 هم زیاده . منم اینو میدونم . ولی فعلا که این ماشین همینقدر میسوزه . جالبتر خدمتتون بگم امروز بخاطر جوش آوردن ماشین رو بردم نمایندگی . گفت این ایراد عادیه همه میارن !!!!!!!!!!!!!!!!! بنده به ایرانی بودنش کار نداشتم . همزمان با این خودرو یک 206 مدل 84 هم دارم . واقعا سواری و طرح کیلومتر و همه چیز این 206 مدل 84 رو من با توجه به قیمتش ترجیح میدم به 207 که قیمتی حدود 43 میلیون داره .
    تمایل داشتین به ای دی تلگرام زیر پیام بدین . بنده جهت بررسی موضوعات ذکر شده کاملا امادگی دارم .
    MRANGH@

    بابک بابک (29 خرداد 1396 ساعت 18:27)

    شما ماشن باز هستید و میگید 207 شما که موتور tu5 روشه 1800cc هستش؟ عزیز 1600cc هست نه 1800cc

    حسین حسین (30 خرداد 1396 ساعت 09:12)

    خوبه که بقیه دوستان هم بیینن گفتگومونو
    مقابسه یک ماشین فرانسوی با یه ماشینه ایرانی قطعا خنده داره . اما منی که دنباله ماشینه به نسبت زیبا و پر آپشن میگردم واقعا تو رنج ٥٠ ممیلیون انتخابی ندارم . پس این ماشین باید با رقباش تو رنج ٤٠ تا ٥٠ میلیون و همچنین صفر مقایسه شه نه مدل ٨٤
    تو این رنج 207 قطعا از دنا و پرشیا با کیفیت تر و از نظر من زیبا تره . نسبت به ساندرو و تندر بگم که از نظر کیفیت ضعیفه اما واقها طراحی بیرونی و داخلی این ٢ تا واسه ١٠ ساله پیشه اما ٢٠٧ اصلی که قیافش شبیهه همین ٢٠٧ ماست تا ساله ٢٠١٢ تو فرانسه تولید میشده . از نظر آپشنم واقعا صفرن . منه جوون چطوری پشت ماشینی بشینم که صرف داشتن کیفیت بهتر نه ظاهر بیرونی به روز داره نه ظاهر داخلی و نه از نظر آپشن

    مرتضی مرتضی (31 خرداد 1396 ساعت 00:49)

    ضمنا شما تاریخچه تولید 207 در فرانسه رو نوشتین . این ماشین که ما داریم همانطور که در دومین عکس همین صفحه میبینید 206 پلاس هستش نه 207 ! اصل 207 با اینی که ماشین بعنوان 207 سواریم خیلی فرق داره

  • مرتضی مرتضی (26 خرداد 1396 ساعت 20:15)

    سلام . من بهمن 95 این خودرو را تحویل گرفتم . تا الانم 38000 کیلومتر رانندگی کردم و کیلومتر نسبتا بالایی هستش . لازم بذکر میدونم من ادم فی و ماشین بازی هستم . پس چنانچه قصد خرید دارید تجربه من رو حائز اهمیت بدونین
    1. در اولین کارواش چراغ جلوی ماشین بخار کرد و جهت ارجاع برای گارانتی مدتی حدود 2 ماه معطل شدم تا قطعه تامین و تعویض گردید.
    2. کروز این ماشین مادرزادی مشکل دارد . چنانچه پا بر روی گاز باشد و دکمه RES فشرده شود این دکمه بدرستی عمل نکرده و کروز قاطی میکند . بارها به نمایندگی مراجعه نمودم و در آخر ضمن مواجه شدن با بیسوادی پرسنل نمایندگی در مورد آپشنهای این خودرو ، متوجه شدم این مشکل بصورت واقعی وجود داشته و قابل رفع نیست . جهت رفع آن تنها راه اینست که قبل از فشردن دکمه مذکور پا رو از روی پدال گاز بردارید و این اصلا اصلا خوب نیست ...
    3. شتاب این خودرو به نسبت تیپ 5 هایی که قبلا سوار شدم کمتر شده است .
    4. مصرف بنزین در جاده حدود هفت و نیم به بالاست .
    5. آمپر بنزین از ابتدا مشکل داشت و وقتی باک بنزین پر میشود آمپر تا دو خط مانده با بالا بیشتر بالاتر نرفت . پس از چند بار مراجعه به نمایندگی و رفع آن در مرحله آخر مشخص شده که حتما حتما قبل روشن نمودن خودرو بایستی سوئیچ را باز نموده و حدود 5 الی 10 ثانیه صبر نموده و سپس استارت بزنید . وگرنه ECU خطار گرفته و مشکل آمپر مشاهده میشود . چند بار رعایت نکردم مشکل دوباره پیدا شد . الان مرتیه رعایت میکنم با این مشکل مواجه نشدم .
    6. DVD این خودرو فقط و فقط دیسک DVD را میخواند . اما فایلها را بصورت رایت شده دسته بندی نکرده و همه را بصورت مثلا از اهنگ 1 شروع نموده و فرضاً تا آهنگ 752 لیست میکند . یعنی خبری از فولدر و دسته بندی نیست . متاسفانه چند مرحله هم پس از خاموش و روشن شدن خودرو به آهنگ اول برگشته و دیسک را از اول میخواند . این یعنی DVD مفتش گرونه ...
    7. صندلی راننده خیلی بالاست و جک تعبیه شدن در آن خیلی خیلی کمتر از 206 های قدیمی اجازه پایین رفتن به صندلی را میدهد . لذا همیشه احساس میکنید پشت گردن الاغ سوارین بس که شما را بالا نگه میدارد .
    8. GPS این خودرو داری نقشه بسیار قدیمی میباشد و آدرس دهی در آن بگونه ای است که ترجیح میدهیم پیاده شده و آدرس را بپرسیم تا اینکه از GPS استفاده کنیم .
    9. چراغی که بعنوان چراغ نور بالا درون چراغهای جلوی این ماشین تعبیه شده است یک مشکل بسیار بسیار بسیار بزرگ دارد . محل قرار گیری لامپ بصورت حفره ای میباشد . یعنی لامپ درون یک گودی واقع میشود . از اینرو وقتی از نور بالا استفاده میکنید کلا طرفین ماشین تاریک شده و نور مستقیم مستقیم به جلو پرتاب میشود و این موضوع چنان تاریکی در طرفین ایجاد میکند که ترجیح میدهید چراغهای مه شکن را روشن کنید . این ایراد واقعا نشان دهنده اینست که طراحی این ماشین بوسیله کارگران میباشد . باور کنین پیکان هم چنین ضعفی نداشت .
    10. شاسی باز کننده قفل ها در بالای ترمز دست میباشد که اصلا خوب نیست .
    11. سیستم خنک کننده بدرستی کار نمیکند . در هوای سرد درجه سیستم تهویه رو روی 32 گذاشته بودم . خیلی باد گرمی می وزید . لذا عدد آنرا به 31 کاهش دادم و مواجه شدم با باد کاملا سرد . یعنی یا داغ داغ یا سرد سرد . این نقص کاملا آزار دهنده و بیخود بود .
    12. اهرم قفل درب ها دیگر بر روی دیواره داخلی دربها (کنار شیشه) دیده نمیشود . بدلیل شایع بودن خم کردم طوقه درب 206 و 207 و سپس بالا کشیدن اهرم قفل و دزدیده شدن خودرو ، این اهرم حذف شده است . فعلا که خوبه . فقط نمیدونم اگر درب در حال قفل خراب شد ، چجوری باید درب رو باز کرد . مخصوصاً دربهای عقب . ولی ظاهر زیبایی به درب داده است .
    13. اگر برف پاک کن شما روشن باشد بمحظ قرار دادن دنده در حالت دنده عقب برف پاک کن شیشه عقب یکبار عمل میکند و این یک اتفاق خوب است .
    14. راهنما قابلیت راهنمایی موقت دارد . یعنی با فشرن دسته راهنما به مقدار کم به سمت بالا یا پایین ، خودرو سه مرتبه راهنمای چپ یا راست خواهد زد و این خیلی بدرد بخوره .
    15. دوربین دنده عقب این ماشین بسیار خوب و با کیفیت است .
    16. مانیتور از کیفیت بسیار خوبی بهره میبرد .
    17. مانیتور قابلیت خاموش کردن در حین رانندگی را دارد و این این اتفاق خوب در هنگام رانندگی در شب میباشد .
    18.
    در کل خرید این خودرو فقط یک کار احمقانه بود برای من و بس ...

    حسین حسین (28 خرداد 1396 ساعت 11:48)

    چون ارتفاع صندلی زیاد پایین نمیره پس رو گردن خر سواری !!
    و مصرف این ماشینم تو جاده حدوده ٨ !! این مصرف ماله ماشینای١٨٠٠ هم نیست چه برسه به ٢٠٧ که موتورش ١٦٠٠
    واقعا یکم انصاف رو رعایت باید کرد و صرف ایرانی بودن نباید تخریب کنیم

  • افشین افشین (25 خرداد 1396 ساعت 16:20)

    من این ماشینو یک ماهه تحویل گرفتم و چون قبل از خرید میومدمو نظراتو میخوندم و شک داشتم که کدوم نظر کارشناسیه و کدوم از رو تعصب تصمیم دارم جدا از هر تعصبی تجربه شخصیم رو تو این یکماه بگم
    اولن که درباره کیفیت داشبورد تا جایی که میشه فهمید اینه که نسبت به ٢٠٦ های جدید واقعا بهتر شده و جنس بهتری داره . کلید ها روی فرمون واقعا بکار میاد . کیفیت مانیتور خوبه اما کیفیت دوربین قابل قبوله
    مشکلی که من دارم اینه که واسه لمس مانیتور راننده باید خم شه و تو رانندگی واقعا اذیته . بعضی اوقاتم مانیتور قاطی میکنه و رو دوربین نمیره یا یه چیز دیگرو باز میکنه که واسه من یبار اتفاق افتاده و با خاموش روشن کردن ماشین مشکل حل شد اما در حالت عادی سرعت رفتن رو دوربین واقعا سریعه
    از نظر فنی همه میدونیم که شتاب این ماشین عالیه و میتونه واسه من که دنباله کورس گذاشتن نیستم زیاد هم باشه . مصرفشم تو شهر حدودا ٧ و نیم میسوزونه اما کیفیته بده موتور های tu5 مشخصه و با اینکه تا الان مشکلی نداشته اما میدونم در آینده باهاش درگیر میشم
    تهویه ماشینم بعضی اوقات خودش میره رو فن که چند دقیقه بعدش درست میشه و عالی کار میکنه
    در مجموع انتظارم از ایران خودرو و یه ماشین دستکاری شده ی ایرانی خیلی پایینتر بود ولی به نظرم امیدوار کننده بود و راضی ام . حداقل هر چقدرم ایران خرابش کنه این ماشینو یادمون نره که طراحی خارجی و داخلی ماله خوده پژو و هرچقدم کیفیتش کم باشه اصالت فرانسویشو داره
    اگه سوالی هست در خدمتم

  • وحید وحید (5 اردیبهشت 1396 ساعت 15:45)

    سلام دوستان من اواخر اذر 95 تحویل گرفتم تا حالام 2000 کیلومتر باهاش رفتم. تو رفتن صندلیهاش خیلی صدا میدن. چراغ جلو یکبار بخار زد. هر چی موتور گرم تر میشه گیربکسش نرم تر میشه. سیستم مالتی مدیا برخی اوقات قاطی میکنه. بعد یه مدت بوش طبق سمت راننده به صدا در اومد بردم نمایندگی گفت تا 5000 برو خوب میشه. در کل زیاد راضی نیستم. همش به این فکر میکنم که اگه ام وی ام نیو 315 میگرفتم بهتر نبود????

    سید جلال فاضلی سید جلال فاضلی (18 خرداد 1396 ساعت 11:58)

    سلام دوست غزیز اینطور اشتباهی نکنی من 315 نیو داشتم واقعا بد بود و مشکل بدی که داشت افت قیمتش بود و موتورش خیلی ضعیف هست من الان میخوام 207 بخرم بلکه بهتر باشه

  • هاشم هاشم (31 فروردین 1396 ساعت 01:16)

    با سلام
    عزیز میخاستم بدونم دریچه گازش برقیه یا دستی؟

    محمد محمد (7 اردیبهشت 1396 ساعت 11:17)

    به لطف وجود کروز کنترل مجبور شدن برقی بزارن پدال گاز رو
    و اینکه واسه دوستانی که سوال داشتن گیربکس این ماشین از نوع سیم کلاج از وسط مستقیم هست( همون حالت فرانسوی سابق) ولی صفحه ماشین ایرانیه باید valeo بندازید روش!!
    مدل سوزن انژکتور هم حالت مزدایی هست ، که مصرف رو بالا برده
    ECU ماشین هم همون دل راناست

  • سروش سروش (30 فروردین 1396 ساعت 22:02)

    سللم،آیا سیستم صوتی ماشین جوری هست که خودمون بتونیم حرفه ایش کنیم و به قول معروف روش سیستم نصب کنیم یا باید ضبط جدا بخریم؟

  • مهدی مهدی (23 فروردین 1396 ساعت 01:31)

    باسلام من یه مدل نود داشتم که خودم صفر تحویل گرفتم و تا مهر ۹۵ داشتمش بااینکه پنج سال با بدترین رفتار ۳۰۰هزارتا باهاش رفتم بازم نرم و بی سر و صدا بود و تو این مدت یبار طبق و یبار تسمه ها و پمپ بنزین عوض کردم بعد خواستم بهترش کنم یه مدل ۹۶ خریدم که کاش گاری میخریدم بهتر بود هنوز راهی نرفته سر و صدای موتور و اطاقش...جون به جونش میکنی ۱۵۰ تا میره چراغاش قاطی میکنه و....گذاشتمش واسه فروش خدا کنه بخرنش فقط...
    دوستان همش با صداقت تمام بودو شاید شانس من این بوده و بقیه خوب باشن بازم‌تحقیق کنین
    موفق باشین

  • علی علی (15 اسفند 1395 ساعت 23:45)

    سلام من ازاولین دونش که اومدبازاربرسی کردم بعضی ازقطعاتش مث 206 قدیمی بوش آلمان بودولی درتحویلیای جدیدتغییرکزده به بوش چین وترمزم شده ماندوکه بهتره خودتون درموردش تحقیق کنید

  • مسعود مسعود (3 اسفند 1395 ساعت 20:52)

    سلام دوستان.
    منبعد ازچند ماه دیروزتحویل گرفتم و حقیقتش روبگم فراتر از انتظارم بود داخل کابین و امکانات تاچ و مسیریابی و بلوتوث خوب و شاید رو به عالی
    ولی درداخل محتویات موتور ناهنجاریهایی وجود داشت که اون هم بیشتر سخت افزار وظاهری به چشمم اومد ولی در کل فعلا که راضیم

  • reza reza (23 بهمن 1395 ساعت 05:22)

    بعضی از دوستان لطف کنن زود قضاوت نکنن.اگه تجربه استفاده از این مدل رو دارید نظربدید تا افرادی که قصد خرید دارن بیشتر آگاه بشن. عوض شفاف سازی کم تو سر مال بزنیم

  • مهدی مهدی (23 دی 1395 ساعت 17:44)

    دوستان ماشینه خوبیه فقط یه کم قیمتش گرونه من یکیشو ثبت نام کردم .... جوون پسنده وگرنه ماشین هایی از این ماشین ارزون تر و کیفیت بهتر هم هست

  • هادی هادی (23 دی 1395 ساعت 13:34)

    آقای امیر عطا فکری لطفأ میشه بررسی کنید ببینید زاپاس 207جدیدا دقیقا جاش کجاس آخه ی عده میگن مثل206زیر ماشینه ولی ی عده ام میگن داخل صندوق عقب زیر نمد براش جا درس کردن ینی دسترسیش از داخل صندوق شده لطفا جواب بدیدن ممنون

    امیرعطا امیرعطا (25 دی 1395 ساعت 10:30)

    زاپاس مثل 206 از زیر دسترسی داره

    داود داود (18 بهمن 1395 ساعت 19:32)

    اینجور که فیلم نشون میده جای زاپاس داخل صندوق و زیر نمده

    احمد احمد (5 مرداد 1396 ساعت 23:49)

    توی فیلم زاپاس سرجاش نیست و بدون دلیل خاصی توی صندوق عقب گذاشته، جای اصلی زاپاس زیر ماشینه

  • هادی هادی (19 دی 1395 ساعت 23:15)

    دوستان عزیز کسی اگه این خودرو رو داره میتونه بگه زاپاسش دقیقا زیر ماشین مثل٢٠٦جا میره یا داخل صندوق عقب براش جا درس کردن اگه کسی دقیقا میدونه راهنمایی کنه ممنون