1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. کمی با مزدا 3 2016

کمی با مزدا 3 2016

16 تیر 1395
  • 0


بررسی اجمالی

در غیاب مزدا 2 که در بازار امریکا با برند سایون iA و توسط تویوتا فروخته می‌شود، مزدا 3 مدل سطح پایین این شرکت و یکی از بهترین خودروهای جمع‌وجور محسوب می‌گردد. مزدا 3 مانند رقیبش فولکس‌واگن گلف، جزو لیست ۱۰ خودرو برتر caranddriver است. حتی مدل پایه سدان آن با موتور ۲.۰ لیتری و توان ۱۵۵ اسب بخار، قادر به ارائه رفتاری دل‌انگیز و پویا، کیفیت ساخت خوب و مصرف سوخت قابل‌ملاحظه است. با انتخاب مدل 3 S، یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با توان ۱۸۴ اسب بخار، ویژگی‌های استانداردی مانند صندلی‌های چرم و گزینه‌های در دسترس که شامل ویژگی‌های ایمنی فعال است، انتظار شما را می‌کشند. گزینه‌های قابل انتخاب شامل گیربکس خودکار یا دستی و انتخاب مدل چهار درب سدان یا هاچ‌بک است.

منگاهی به مزدا3 2016



مدل 3 i سدان اتوماتیک که ما اخیراً پشت آن نشستیم قطعاً مدل مورد علاقه ما از بین مدل‌های مزدا 3 نیست، اما ما می‌دانیم که برخی ترجیح می‌دهند یک خودرو امن‌تر داشته باشند چیزی که با یک هاچ‌بک نمی‌توان کاملاً فراهم کرد. البته ساکنان شهرها، توجه داشته باشد که مدل سدان مزدا ۳ نزدیک به ۱۳ سانتی‌متر طویل‌تر از هاچ‌بک آن است بنابراین اگر شما در خیابان‌های شلوغ، مشکل پارکینگ دارید این اختلاف مهم است.

منگاهی به مزدا3 2016



خبرهای جدید
در مدل ۲۰۱۶ مزدا ۳ چند تغییر صورت گرفته است، اما گویا مزدا لزومی ندیده که در طراحی نسل سوم که به‌عنوان مدل سال ۲۰۱۴ معرفی شده تغییر ایجاد کند. همه مدل‌ها با یک دوربین عقب عرضه می‌شوند؛ اغلب مدل‌های تورینگ و گرند تورینگ نیز با سانروف، برف‌پاک‌کن مجهز به حسگر باران، چراغ‌های اتوماتیک، و آینه‌های جمع شونده خودکار عرضه می‌شوند. بسته‌های انتخابی جدید برای مدل‌های 3 i اسپرت، 3 i تورینگ و 3 S گرند تورینگ شامل کنترل اتوماتیک تهویه، یک سیستم پخش به‌روزشده با رادیو ماهواره‌ای و ویژگی‌های ایمنی فعال مانند هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک هستند.

منگاهی به مزدا3 2016



آنچه ما دوست داشتیم
در دو کلمه: خیلی چیزها. در سگمنتی که تحت سلطه موتورهای توربوشارژ کوچک قرار دارند، مزدا هنوز با پیشرانه تنفس طبیعی پا به عرصه می‌گذارد و در عین حال مزدا 3 همواره مصرف سوخت هم‌تراز و یا گاهی اوقات حتی بهتر از بسیاری از رقبای خود داشته است. این تکنیک بزرگ به دلیل استفاده از زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها در عملیات کارآمد چرخه اتکینسون (متداول در خودروهای هیبریدی)، با کاهش برخی از قدرت‌های میانی، زمانی که شما تخته‌گاز نمی‌روید، صورت می‌گیرد. خوشبختانه، هنگامی‌که شما پایتان را بر روی گاز فشار می‌دهید، کارکرد موتور تبدیل به عملیات چرخه اتو معمولی می‌شود و حداکثر قدرت را در اختیارتان قرار می‌دهد. مدل ۲.۵ لیتری مزدا ۳ می‌تواند ۰ تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت را زیر ۷ ثانیه پر کند البته مدل ۲.۰ لیتری چنین شتابی ندارد. مزیت بزرگ موتور ۲.۵ لیتری گشتاور بیشتر در دورهای پایین‌تر است.

منگاهی به مزدا3 2016



پویایی مزدا 3 در جاده‌ها، این ماشین را تبدیل به یک خودرو ارزشمند در بین رقبای زیر ۲۰ هزار دلار کرده است. تنظیمات فوق‌العاده سیستم تعلیق مزدا ۳ یک تعادل استادانه بین کنترل و راحتی ایجاد کرده است. چیزی که در خودروهایی که دو یا حتی سه برابر گران‌تر هستند می‌توان یافت.

منگاهی به مزدا3 2016



در نهایت، مدل هاچ‌بک بسیار کاربردی است: صندلی‌های تاشو عقب، فضای حمل بار را از ۵۶۶ لیتر به ۱۳۳۰ لیتر افزایش می‌دهد. در حالی که مدل سدان تنها ۳۴۰ لیتر فضای حمل بار دارد!

منگاهی به مزدا3 2016



آنچه ما دوست نداریم
در یک کلمه: کم. فرمان مزدا ۳ بیش از حد سریع به نظر می‌رسد و اگر هنگامی‌که در بزرگراه‌ها تخت گاز می‌روید به سرعت تغییر لاین دهید ممکن است هر چیزی اتفاق بیافتد. متأسفانه، تمام مدل‌های ۲.۵ لیتری تورینگ عرضه شده به صورت استاندارد مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک هستند (برای بقیه مدل‌ها با پرداخت ۱۰۵۰ دلار)، در نتیجه ۵۰ دلار گران‌تر از مدل گرند تورینگ گیربکس دستی می‌باشند. فضای پا صندلی‌ها برای سرنشینان بزرگسال عقب تنگ است. و نسخه مورد علاقه ما، 3 S هاچ‌بک گرند تورینگ، گران‌ترین مدل است. با پولی که بابت مزدا ۳ می‌پردازید، می‌توان یک هاچ‌بک سریع‌تر، پویاتر و لطیف‌تر به نام فولکس‌واگن GTI خرید، ماشینی به همان اندازه لذت‌بخش برای رانندگی‌های روزانه.

منگاهی به مزدا3 2016



حکم:
مزدا 3 احساسی همانند ۲۰ سال پیش ب‌ام‌و القا می‌کند: این فقط به‌اندازه کافی سریع است، هرگز بیش از حد نرم و قطعاً هرگز بیش از حد خشک نبوده است. بنابراین یک مدل نزدیک به کامل در بین خودروهای کوچک محسوب می‌شود.

مشخصات مزدا 3 مدل 2016
نوع خودرو:
موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ نفره، سدان ۴ درب یا هاچ‌بک ۴ درب
قیمت پایه:
3 i سدان اسپرت، ۱۸۶۸۰ دلار
3 i هاچ‌بک اسپرت، ۱۹۳۸۰ دلار
3 i تورینگ سدان، ۲۰۸۸۰ دلار
3 i تورینگ هاچ‌بک، ۲۱۵۸۰ دلار
3 i گرند تورینگ سدان، ۲۳۳۸۰ دلار
3 i گرند تورینگ هاچ‌بک، ۲۴۰۸۰ دلار
3 S تورینگ سدان، ۲۵۶۳۰ دلار
3 S گرند تورینگ سدان، ۲۵۵۸۰ دلار
3 S گرند تورینگ هاچ‌بک، ۲۶۲۸۰
3 S تورینگ هاچ‌بک، ۲۶۳۳۰
نوع موتور:
DOHC اتکینسون ۴ سیلندر خطی ۲.۰ لیتری، ۱۶ سوپاپ، ۱۵۵ اسب بخار، ۲۰۳ نیوتن‌متر
DOHC اتکینسون ۴ سیلندر خطی ۲.۵ لیتری، ۱۶ سوپاپ، ۱۸۴ اسب بخار، ۲۵۰ نیوتن‌متر
گیربکس:
۶ سرعته دستی، ۶ سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی
ابعاد:
فاصلهٔ بین دو محور: ۲۷۰۰ میلی‌متر
طول: ۴۴۶۰-۴۵۸۰ میلی‌متر
عرض: ۱۷۹۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱۴۵۵ میلی‌متر
فضای مسافران: ۲۶۹۰ تا ۲۷۱۸ لیتر
فضای حمل بار: ۳۴۰ تا ۵۶۶ لیتر
وزن: ۱۳۱۵ تا ۱۳۸۳ کیلوگرم
مصرف سوخت:
اندازه‌گیری سازمان حفاظت محیط‌زیست، شهری / بزرگراه: 9.4 تا 7.8 / 6.7 تا 5.7 لیتر
نتایج آزمون‌های مزدا ۳ i گرندتورینگ ۲.۰ لیتر، گیربکس دستی، سدان
صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت: ۷.۵ ثانیه
صفر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت: ۲۱.۱ ثانیه
صفر تا ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت: ۳۶.۰ ثانیه
شتاب در حال حرکت:
تخته‌گاز، از ۸ تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت: ۸.۱ ثانیه
تخته‌گاز، از ۴۸ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت: ۱۴.۲ ثانیه
تخته‌گاز، از ۴۸ تا ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۳.۸ ثانیه
پیمودن مسیر ۱۱۳ متر: ۱۶.۰ ثانیه @ ۱۴۳ کیلومتر بر ساعت
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
خط ترمز، از ۱۱۲ تا ۰ کیلومتر بر ساعت: ۵۳.۳ متر
شتاب جانبی: ۰.۸۶ G
وزن: ۱۳۰۷ کیلوگرم

منگاهی به مزدا3 2016


منگاهی به مزدا3 2016


منگاهی به مزدا3 2016


منگاهی به مزدا3 2016


منگاهی به مزدا3 2016


منگاهی به مزدا3 2016


منگاهی به مزدا3 2016


منگاهی به مزدا3 2016


منگاهی به مزدا3 2016


منگاهی به مزدا3 2016


منگاهی به مزدا3 2016


منگاهی به مزدا3 2016




منبع:پدال



نظرات