1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. 5 نکته جالب درباره مزدا MX-5 میاتا

5 نکته جالب درباره مزدا MX-5 میاتا

8 مهر 1395
  • 2

سخه‌ی RF از مزدا MX-5 میاتا تا چندی دیگر به خط تولید مدل‌های هیجان‌انگیز این شرکت اضافه خواهد شد.

MX-5 میاتا یک خودروی نمادین است و RF نیز سنت یک خودروی رودستر سبک‌وزن و هیجان‌انگیز را ادامه داده و البته در حال حاضر خودرویی کاربردی با ظاهری تیز است.

نسخه‌ی RF از نظر فنی همان مشخصات مدل سقف نرم را دارد. این مدل نیز دیفرانسیل عقب بوده و قدرت آن از طریق پیشرانه‌ی تنفس طبیعی 4 سیلندر 2 لیتری با قدرت 155 اسب بخار تأمین می‌گردد؛ اما RF چیزی بیش از MX-5 با سقف سخت است. اینجا 5 نکته‌ای وجود دارند که شما احتمالاً درباره‌ی جدیدترین نسخه‌ی مزدا نمی‌دانید.

 5 نکته جالب درباره مزدا MX-5 میاتا RF

 5 نکته جالب درباره مزدا MX-5 میاتا RF

 5 نکته جالب درباره مزدا MX-5 میاتا RF

کلمه RF مخفف فست بک تاشدنی Retractable Fastback است

در گذشته MX-5 میاتا با سقف سخت تاشدنی برقی و به‌صورت سفارشی در دسترس بود و این خودرو از ظاهری مشابه با مدل سقف نرم بهره می‌برد. این نسل جدید ظاهری جدید را به همراه عملکرد خوب به ارمغان آورده است. وقتی سقف بسته باشد RF در واقع شبیه یک خودروی کوپه است چیزی که بنا به گفته‌ی مزدا خواسته‌ی طرفداران بوده است.

 5 نکته جالب درباره مزدا MX-5 میاتا RF

 5 نکته جالب درباره مزدا MX-5 میاتا RF

این خودرو خیلی سنگین‌تر از مدل سقف نرم عادی نیست

اضافه کردن سقف سخت جمع شدنی برقی به یک خودروی کانورتیبل عموماً باعث اضافه شدن وزن زیادی به خودرو می‌شود اما وزن در دنیای مزدا یک کلمه‌ی کثیف است!

مهندسان مزدا تا حد ممکن وزن را پایین نگه داشته‌اند بنابراین از دیدن اینکه سقف مدل RF وزن زیادی را به خودرو تحمیل نکرده سورپرایز خواهید شد. در مجموع سقف سخت حدود 45 کیلوگرم اضافه‌وزن در پی داشته اما مزدا قول داده که این مقدار تأثیری روی کارایی خودرو ندارد.

مهندسان مزدا برنامه‌ای به نام "استراتژی گرم" دارند که طبق آن تلاش دارند تا از وزن هر بخشی گرم به گرم بکاهند. این استراتژی به‌طور وسیعی در RF بکار رفته است.

 5 نکته جالب درباره مزدا MX-5 میاتا RF

 5 نکته جالب درباره مزدا MX-5 میاتا RF

شما می‌توانید سقف خودرو را در هنگام رانندگی باز/بسته کنید

سقف خودرو در سرعت‌های پایین می‌تواند باز یا بسته شود. زیرا تلاش شده تا کسی منتظر این فرایند نماند. حتی بهتر اینکه تنها 12 ثانیه طول می‌کشد تا سقف به‌طور کامل باز/بسته شود.

 5 نکته جالب درباره مزدا MX-5 میاتا RF

این سقف تأثیری روی فضای صندوق‌عقب نداشته است

کانورتیبل ها معمولاً فضای صندوق بار زیادی ندارند اما کانورتیبل های سقف سخت به خاطر اینکه در زمان پایین بودن سقف فضای صندوق تحت تأثیر این موضوع قرار می‌گیرد حتی فضای کمتری نیز دارند. این مورد درباره‌ی مزدا MX-5 میاتا RF صدق نمی‌کند چرا که ظرفیت صندوق آن با مدل سقف نرم برابر است.

 5 نکته جالب درباره مزدا MX-5 میاتا RF

شما می‌توانید به زودی آن را بخرید

مزدا به دنبال این است که RF را در سه‌ماهه‌ی اول سال 2017 به نمایندگی‌های فروش برساند. جالب آنکه کانادایی‌ها حدود یک ماه زودتر از آمریکایی‌ها خواهند توانست این خودرو را بخرند.

وقتی این خودرو از راه برسد نسخه‌ی مخصوصی خواهد داشت که دقیقاً مشابه نمونه‌ی معرفی شده در نیویورک خواهد بود. بدین ترتیب این خودرو دارای رنگ مخصوص خاکستری، پانل سقف مشکی و کابین پوشیده از چرم ناپا خواهد بود. Launch Edition مورد بحث تنها به تعداد 1000 دستگاه ساخته خواهد شد اما هنوز بهای آن اعلام نشده است.

منبع:autoguide



نظرات

  • اسکالید اسکالید (9 مهر 1395 ساعت 00:31)

    جای این خودروی ناز و دوست داشتنی چقدر تو کشورمون خالیه، و همچنین بقیه محصولات مزدا

  • کیان کیان (8 مهر 1395 ساعت 20:36)

    با سلام
    مزدا میاتا معمولی Mx5 قیمت فوق العاده ارزانی داره تو بازه رنو اسکالا حتی یه خورده پائین تر

    کافیه قیمت شرکت مزدا رو با مراجعه به سایت مطلع بشید
    با این قیمت شگفت انگیز و دست یافتنی
    از نظر ظاهر میتونه تو رنج خودروهای مانند
    Slk
    Z4
    Boxter
    میتونه خود نمایی کنه
    حالا واقعا چرا این خودرو وارد کشور نمیشه .
    با توجه به این که واردات از قاره آسیا دارای سابقه بیشتر و راحت تر ، ارزان تر است.