1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی مزدا CX-5 مدل 2016

بررسی مزدا CX-5 مدل 2016

10 فروردین 1395
  • 0

مزدا این روزها تبدیل به شرکتی شده که همه جا در مورد محصولات جدید آن صحبت می‌شود. هرچند بیشتر این صحبت‌ها در بین جوانان حول مدل MX-5 میاتا است اما خانواده‌ها نیز مزدا 6 جدید را مخصوصاً نسخه 2016 فیس لیفت آن را می‌پسندند و کراس اوورهای جدیدی چون CX-3 نیز جای خود دارند. در این میان مدل پیشینه دارتر CX-5 در غیاب برادر بزرگتر آن یعنی CX-9 می‌تواند انتخاب علاقه مندان کراس اوورها البته با نشان مزدا باشد.

مزدا CX-5 گرند تورینگ 2016 که مورد آزمون ما بود، یک نسخه دیفرانسیل جلو است. بنابراین در همین ابتدا باید انتظارات خود را از آن در حد یک کراس اوور شهری تنظیم کنید. این SUV نسبتاً جمع و جور، ویژگی‌های خانواده پسندی نیز دارد و در عین حال می‌تواند راننده خود را نیز سرگرم نماید.

در جاده‌ها، این خودرو نسبت به نسخه‌های دو دیفرانسیل، خودروی لذت بخش تری محسوب می‌شود. البته اگر در سرزمین‌های سرد و برفی زندگی می‌کنید، انتخاب شما قطعاً نسخه دو دیفرانسیل خواهد بود. مزدا CX-5 می‌تواند انتخابی برای خانواده‌ها با چاشنی لذت رانندگی و اسپرت باشد.

طراحی خارجی این خودرو به روزرسانی شده است. فضای بار آن نیز مجدداً مورد تجدید نظر قرار گرفته است. بعلاوه سیستم تعلیق نیز ارتقا یافته است. کابین خودرو نسبت به گذشته با وجود عایق‌های بهتر، ساکت‌تر و آرام‌تر شده است.

با پرداخت مبلغ 28 هزار دلار برای نسخه دیفرانسیل جلوی گرند تورینگ، شما مالک خودرویی با روکش چرم کابین، سیستم تهویه دو ناحیه‌ای خودکار، سیستم صوتی با صدای فراگیر Bise با 9 بلندگو، سیستم استارت بدون کلید، تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک از عقب، صندلی راننده شش جهته برقی، صندلی‌های عقب تاشو با نسبت 40/20/40 و فرمان با روکش چرمی خواهید شد.

این مدل همچنین مجهز به رینگ‌های 19 اینچی، چراغ‌های اتوماتیک، برف پاک کن خودکار، آینه‌های گرم شونده، رادیوی ماهواره‌ای و صندلی‌های جلوی گرم کن دار است. گزینه‌های اضافی شامل سیستم ناوبری، چراغ‌های روزتاب LED، سیستم کروز کنترل تطبیقی همراه با امکان ترمز خودکار و پیشگیری از تصادف، آینده‌های کاهنده تابش نور مستقیم و چراغ‌های عقب LED در یک پکیج 1505 دلاری می‌شوند.

کابین گرند تورینگ نسبت به کابین بسیاری از SUV های کوچک، لوکس‌تر است. کیفیت مواد داخلی نیز بالا و از مواد نرم می‌باشد. صندلی‌ها با روکش چرمی هم راحت هستند. ترمز دستی توسط یک سوئیچ الکترونیکی جایگزین شده است. بدین ترتیب فضای بیشتری در کنسول ایجاد گردیده است.

سرنشینان عقب نیز به آسانی سوار و پیاده می‌شوند. فضا برای دو سرنشین بزرگسال در عقب کافی به نظر می‌رسد. فضای بار نیز در حالت عادی 34 فوت مکعب است که با تا کردن صندلی‌ها تا 65 فوت مکعب افزایش خواهد یافت. فرمان بزرگ احساس خوبی در دست دارد و رانندگی را آسان می‌کند.

پیشرانه این مدل، یک موتور 2.5 لیتری از سری اسکای اکتیو G است که 184 اسب بخار قدرت و 185 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. تخمین زده می‌شود که مصرف سوخت آن 8.11 لیتر با گیربکس اتوماتیک و در سیکل ترکیبی باشد. موتور عملکردی قوی مخصوصاً در ارتفاعات دارد. گیربکس اتوماتیک نیز در ترافیک نرم و روان عمل می‌کند. تغییر دستی دنده‌ها نیز می‌توان برای علاقه‌مندان به رانندگی لذت بخش باشد. ثبات خودرو با توجه به سیستم تعلیق اسپرتان نسبت به بسیاری از رقبا در مرتبه بالاتری قرار می‌گیرد. به گونه‌ای که یادآور خودروهای اروپایی است.

مزدا CX-5 یک کراس اوور خانوادگی، کارامد، نسبتاً لوکس و البته با چاشنی اسپرتی است. چابکی آن می‌تواند مورد توجه شما قرار گیرد. بنابراین اگر دنبال تجربه رانندگی لذت بخش با یک کراس اوور هستید، این خودرو انتخاب خوبی خواهد بود.

منبع پدال


نظرات