1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. آشنایی با 10 خودروی سریع‌ جهان

آشنایی با 10 خودروی سریع‌ جهان

3 اسفند 1396
  • 0

10 مورد از سریع‌ترین خودروهای جهان در مقاله ای به شما معرفی می شود.

در دنیای خودرو چندین فاکتور هستند که به خودرو هویت می‌بخشند و باعث شهرت بالای آنان می‌شود، یکی با مصرف سوخت پایین خود معروف می‌شود، یکی با جثه بزرگ خود، یکی با ظاهر عجیب و دیگری با سرعت بالای خود می‌‌تواند در دنیای خودرو اسم و رسمی دست و پا کنند، حال در این مقاله قصد داریم 10 مورد از سریع‌ترین خودروهای جهان را معرفی کنیم که مدت زمان زیادی از معرفی آنان نمی‌گذرد و یا اینکه با سرعت بسیار بالای خود، همچنان جای تقدیر و تشکرهای بسیار دارند که جزییات آن به شرح زیر است.

1- هنسی ونوم F5:

 آشنایی با 10 خودروی سریع‌ جهان

با رونمایی رسمی از این محصول در آبان ماه سال جاری، شرکت سازنده تایید کرد که از یک پیشرانه 7.4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر در بخش فنی هنسی ونوم F5 استفاده کرده است که می‌تواند 1600 اسب بخار قدرت و همچنین 1762 نیوتن متر گشتاور داشته باشد، حال طبق ادعای شرکت سازنده، نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک جعبه دنده 8 سرعته با قابلیت تعویض دنده دستی دریافت شده و به چرخ‌ها منتقل می‌شود که نتیجه آن یک شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت 10 ثانیه و همچنین شتاب صفر تا 400 کیلومتر حدودا 20 ثانیه خواهد بود که یک عملکرد خارق العاده به شمار می‌آید!. این درحالیست که سقف سرعت اتومبیل به چیزی حدود 482 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که باعث شده در بین 10 خودروی سریع جهان، جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.

- بوگاتی شیرون:

 آشنایی با 10 خودروی سریع‌ جهان

بوگاتی شیرون، جدیدترین پرچم دار کمپانی خودروسازی بوگاتی که سال گذشته به طور رسمی رونمایی شد، بدون شک سریع‌ترین خودروی جهان خواهد بود که برخلاف هایپرکار "هنسی ونوم F5"، تحویل آن به مشتریان آغاز شده و می‌توان در سراسر جهان شاهد حضور این هیولای فرانسوی بود. حال کمپانی خودروسازی بوگاتی با استفاده از یک پیشرانه 8 لیتری شانزده سیلندر W شکل با خروجی قدرت کمتر از 1500 اسب بخاری، به حداکثر سرعت 436 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است، هرچند در صورت وجود لاستیک‌های قدرتمند که شرکت بوگاتی در حال توسعه آن است، می‌توان به سقف سرعت بالاتری دست پیدا کرد.

- کونیگ زگ آگرا RS:

 آشنایی با 10 خودروی سریع‌ جهان

در سال گذشته، کمپانی خودروسازی کونیگ زگ توانست با استفاده از خودروی هایپرکار "آگرا RS"، رکورد شتاب صفر تا 400 کیلومتر بر ساعت و همچنین شتاب منفی 400 تا صفر کیلومتر برساعت را از دستان بوگاتی شیرون خارج کند، پس وقتی در کمتر از 36.44 ثانیه چنین رکوردی ثبت کرد، طبیعی به نظر می رسد که سقف سرعت این اتومبیل چیزی بیش از 430 کیلومتر بر ساعت باشد، به همین دلیل شایسته خواهد بود که در این لیست به عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان قرار گیرد.

- کونیگ زگ آگرا One:1:

 آشنایی با 10 خودروی سریع‌ جهان

در سال 2014 میلادی، این خودرو به عنوان سریع‌ترین خودروی "کونیگ زگ" معرفی شد که با حداکثر قدرت 1379 اسب بخاری و همچنین گشتاور 1371 نیوتن متر، سقف سرعتی بیش از 430 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است، اما نکته قابل توجه در رابطه با این خودرو که در نام گذاری آن قید شده است، نسبت قدرت به وزن "1 به 1" خواهد بود که یک نتیجه شگفت انگیز به همراه داشته است.

- هنسی ونوم GT:

 آشنایی با 10 خودروی سریع‌ جهان

هنسی ونوم GT، بدون شک یکی از سریع‌ترین خودروهای حال حاضر جهان است که در سینه خود از پیشرانه‌ 7 لیتری هشت سیلندر توربو دوقلو سود می‌برد، حال با بروزرسانی‌های همه جانبه هنسی بر روی این پیشرانه، می‌تواند قدرت 1451 اسب بخاری و گشتاور 1745 نیوتن متری تولید کند تا در عمل یک شتاب 2.5 ثانیه‌ و حداکثر سرعت 434 کیلومتر بر ساعت را به همراه داشته باشد.

- بوگاتی ویرون سوپر اسپرت ویتس:

 آشنایی با 10 خودروی سریع‌ جهان

بخش قدرتی این خودرو از پیشرانه هشت لیتری 16 سیلندر تشکیل شده است که نمونه آن بر روی بوگاتی شیرون هم مورد استفاده قرار گرفته است، اما این پیشرانه بر روی سری محصولات "ویرون" بویژه نسخه "سوپر اسپرت ویتس"، می خواهد قدرت 1200 اسب‌بخاری و گشتاور 1500 نیوتن‌متری داشته باشد که در عمل موجب شتاب 2.6 ثانیه و حداکثر سرعت 431 کیلومتر بر ساعت شده است.

- کونیگ زگ رگرا:

 آشنایی با 10 خودروی سریع‌ جهان

قدرت اصلی این اتومبیل از پیشرانه‌ 5 لیتری هشت سیلندر بدست می‌آید، اما حمایت آن توسط 3 موتور الکتریکی قدرتمند باعث شده تا حداکثر خروجی قدرت 1790 اسب بخاری و همچنین گشتاور 2000 نیوتن متری بدست آید که با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌ها، سقف سرعت 410 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه بدست آمده است. نکته جالب توجه در رابطه با این خودرو، وزن کلی اتومبیل خواهد بود که طبق ادعای شرکت سازنده معادل 1628 کیلوگرم خواهد بود و این یعنی قدرت بیشتری نسبت به وزن اتومبیل دارد.

- لایکان فنیر سوپر اسپرت:

 آشنایی با 10 خودروی سریع‌ جهان

W موتورز، شرکت خودروسازی لبنانی که خط تولید و کارخانه خود را به شهر دبی منتقل کرده است، جدیدترین سوپر اسپرت خود را با نام "فنیر (Fenyr) سوپراسپرت" در آبان ماه سال 94 رونمایی کرد. اما عملکرد بسیار خوب این اتومبیل باعث شده تا در بین سریع‌ترین خودروهای جهان قرار گیرد. گفتنی است که در زیر کاپوت خودرو از یک پیشرانه بسیار قدرتمند 4 لیتری سفارشی استفاده شده است که با تقویت‌های شرکتی و برنامه ریزی‌های اختصاصی، موفق به استخراج حداکثر قدرت 900 اسب بخاری و گشتاور 1200 نیوتن متر شده‌اند که پس از دریافت و ارسال این نیرو به چرخ‌‌های محرک خودرو، تبدیل به شتاب صفر تا صد 2.7 ثانیه‌ و حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت شده است.

- زنوو TS1 GT:

 آشنایی با 10 خودروی سریع‌ جهان

این خودرو علاوه بر اینکه قرار است در نقش یک بازیگر جدید برای شرکت خودروسازی زنوو در بازارهای جهانی فعالیت کند، در واقع به مناسبت سالگرد 10 سالگی تاسیس این شرکت، یک هدیه از طرف شرکت سازنده به خودش است و انصافا در ساخت آن هم سنگ تمام گذاشته است که در مرحله اول می‌توان به ساخت بدنه آن با مواد سبک وزن فیبرکربنی و همچنین ترکیبی از فولاد و آلومینیوم برای استحکام بالای آن اشاره داشت که باعث شده یک وزن خشک 1580 کیلوگرمی برای خودروی سوپر اسپرتی همچون زنوو TS1 GT بدست آید.

برای تکان دادن این وزن 1580 کیلوگرمی هم شرکت سازنده در زیر کاپوت آن یک پیشرانه 5.8 لیتری هشت سیلندر به صورت "موتورمیانی" در قسمت عقب کابین استفاده کرده است که با سود جستن از دو سوپرشارژر بزرگ و قدرتمند، قادر به تولید حداکثر قدرت 1163 اسب بخاری (867 کیلووات) در دور موتور 7700 دور بر دقیقه و همچنین قادر به تولید حداکثر گشتاوری 1100 نیوتن متری خواهد بود که با دریافت آن توسط جعبه دنده‌ای 7 سرعته و ارسال آن به یک دیفرانسیل لغزش محدود "تورسن"، می‌تواند به شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه‌ و حداکثر سرعت 375 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

- پاگانی هوایرا رودستر

 آشنایی با 10 خودروی سریع‌ جهان

در پایان هم به تنها نماینده پاگانی و همچنین کشور ایتالیا خواهیم رسید و آن هم خودروی سوپراسپرت "پاگانی هوایرا رودستر" خواهد بود که برای قرار گرفتن در این لیست، باید مدیون پیشرانه 6 لیتری دوازده سیلندر خود باشد که با تولید نیروی 730 اسب بخاری و گشتاور 1000 نیوتن متری، می‌تواند سقف سرعت 370 کیلومتر بر ساعت را به همراه داشته باشد.



نظرات