1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نگاهی به هیوندای جنسیس کوپه در سال 2015

نگاهی به هیوندای جنسیس کوپه در سال 2015

8 آذر 1393
  • 14

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای کلی

رقابت برای مدل کوپه جنسیس هر روز سخت‌تر می‌شود اما این خودروی جذاب اسپرت همچنان با توجه به قیمت در برابر عملکرد، یک گزینه قابل تأمل می‌باشد.

در سال 2015 تنها یک موتور برای جنسیس کوپه ارائه می‌شود که پیشرانه V6 با حجم 3.8 لیتر است. تغییرات دیگر برای مدل امسال شامل چراغهای LED و چراغهای روزتاب، تجهیزاتی چون ورد بدون کلید و دکمه استارت/استاپ و سیستم تهویه هوای خودکار است که همگی به صورت استاندارد و در مدل پایه نیز بدون هزینه اضافی قرار می‌گیرند.

پیشرانه جنسیس کوپه می‌تواند 348 اسب بخار نیرو و 295 پوند فوت گشتاور تولید کند که در این خودروی کوپه با وزن متوسط، نسبتاً رقم مناسبی است. امسال تولید مدل چهار سیلندر توربو نیز قطع شده است. در حالی که سیستم انتقال نیروی استاندارد، یک گیربکس شش سرعته دستی است، می‌توان گیربکس هشت سرعته خودکار با امکان شیفت دستی را به صورت سفارشی دریافت کرد. انتقال نیرو هم به شکل کلاسیک خودروهای اسپرت، تنها به چرخهای عقب صورت می‌گیرد.

مصرف سوخت جنسیس کوپه در شهر 14.7 لیتر و در جاده 9.8 لیتر و به صورت ترکیبی نیز 12.38 لیتر می‌باشد.

فضای کابین در جلو برای دو سرنشین کافی است اما صندلی‌های عقب، چندان وسیع نیست و جای پای کمی نیز وجود دارد که بیشتر برای خردسالان مناسب است.

مدل پایه جنسیس کوپه با چرخهای آلیاژی 18 اینچی، چراغهای جلوی اتوماتیک، روکش داخلی پارچه ای، صند لی های عقب تاشو، غربیلک فرمان با روکش چرم، کروز کنترل، رادیوی ماهواره ای، سیستم صوتی با شش بلندگو و تجهیزاتی اینچنین در بازار حضور دارد.

در حالی که مدل R-Spec با چرخهای 19 اینچی، تایرهای تابستانی، سیستم تعلیق محکم تر، ترمزهای بزرگ‌تر و قوی تر برمبو، دیفرانسیل با لغزش محدود، صندلی‌های مسابقه ای و روکش‌های چرمی ارائه می‌شود.

تجهیزاتی چون سیستم ناوبری، چراغهای زنون، سانروف، سنسور پارک، اسپویلر عقب، صندلی راننده الکتریکی و صندلی‌های جلوی گرم شونده، پدال‌های آلومینیومی و سیستم صوتی با 10 بلندگو هم به صورت سفارشی قابل دریافت می‌باشند.

قیمت جنسیس کوپه در حدود 34600 دلار می باشد. در حال حاضر رقبایی چون ب‌ام‌و 228i در همین حدود قیمت جنسیس کوپه عرضه می‌شوند اما مثلاً در این مورد خاص، اعتبار نام BMW بالاتر می‌باشد. هرچند پیشرانه آن چهار سیلندر توربوی 240 اسبی باشد اما در مسابقات به طور معجزه‌آسایی با موتورهای شش سیلندر بزرگ‌تر رقابت می‌کند. سوبارو BRZ یا تویوتا GT86 نیز با قیمت کمتر و البته اسب بخار کمتر جذابیت‌های رانندگی با یک کوپه اسپرت دیفرانسیل عقب را به خوبی نمایش می‌دهند. در بین رقبای آمریکایی هم فورد موستانگ جدید با موتور V8 یا مدل GT را می‌توان نام برد.

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای کلی

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای کلی

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای کلی

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای کلی

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای کلی

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای کلی

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای کلی

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای کلی-نمای چراغ جلو

 نمای داخل-هیوندای جنسیس کوپه-نمای چراغ عقب

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای کلی

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای کلی

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای فرمان

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای فرمان

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای دنده

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای کلی-نمای داخل

 نمای داخل-هیوندای جنسیس کوپه-نمای داخل

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای داخل

 هیوندای جنسیس کوپه-نمای کلی-نمای داخل

 نمای داخل-هیوندای جنسیس کوپه-نمای چرخ

 نمای داخل-هیوندای جنسیس کوپه-نمای موتور



نظرات

  • Yamin Yamin (10 فروردین 1396 ساعت 17:24)

    قیمت دقیق صفر هیوندای جنسیسکوپه ۲۰۱۳v6چنده

  • محمدماجد محمدماجد (6 دی 1393 ساعت 20:08)

    اینا از اون ماشینا هن صبح زود پول بهش بدی نون میخره واست

  • علی فلاحت علی فلاحت (13 آذر 1393 ساعت 23:57)

    اقای ماشین فقط المانی دوست عزیز خواهشا با دقت بیشتری مطلب منو بخون حداقل اون مثالهایی که واستون زدم بیشتر درنگ کنید شما چون خاطره بدی از توسان دارید نمی خاید قبول کنید به هر حال از نظراتتون ممنون هستم ولی واقعا می گم جواب اون سوال رو برید با 2-3 سرچ ساده پیدا می کنید باز هم تشکر می کنم از نظاتتون استفاده کردم پیروز باشید

  • علی فلاحت علی فلاحت (12 آذر 1393 ساعت 19:51)

    دوست عزیز گل آقای ماشین فقط آلمانی
    بهتره به قول شما این بحث رو ادامه ندیم چون بسیار ادامه داره فقط یه نکته رو بگم خدمتتون شما برید عکسهای لکسوس در سالی که تولید شد رو با مدلهای بنز همون سال و مدلهای بعدی لکسوس رو با مدلهای بعدی بنز مقایسه کنید منظورمو متوجه می شید دلیل نداره که همیشه تقلید نشان دهنده ضعف طرف مقابل باشه و یا از تکنولوژی عقب تر باشه طرحشو تقلید می کنه شرکت فنی و بقیه قسمتها رو که خودش تولید می کنه پس دلیل نداره با تقلید عقب تر باشه حالا اون مقاله قدیمی مجله ماشین رو من واستون سعی می کنم پیدا کنم تا بتونم بهتون آدرس بدم که دقیقا نوشته هوندا بنز رو کپی می کنه ؟؟؟و شباهت زیاد هوندا رو با اس ال کوپه با دلایل کامل شرح داده همین مثال هم در مورد لکسوس صادقه طرحو کپی می کنه نه مسائل فنی رو گرچه که به نظر من همه کمپانیهای دنیا تو مسائل فنی و ایمنی همیشه از بنز عقب تر بودند و هستند و خواهند بود . ولی منظورم صنعت داغون مملکت ما هست که می شد با حدقل مصالح ماشین رو تولید کرد (نه مونتاژ) و بعد خورده خورده اونو به سمت جلو سوق داد حالا با همکاری کارکنان یه شرکت اسم و رسم دار خارجی به قول شما کاری که هیوندای کرد حدقلش اینه که شما از دانش اونها بهره بردید و بعد می تونید رو پای خودتون بایستیدمثل کیا که اولش یه کلاف سردرگم بوذد ولی با استخدام طراحهای معتبر دنیا اول یه هویت ایجاد کرد واسه محصولاتش و بعد رو به جلو پیشرفت کرد شما اگه تخت گاز رو دنبال کرده باشید تون قسمت در مورد کیا ceed دقیقا جرمی سخن مجله autocar رو که کیا رو ماشین سال انگلیس کرده بود تایید کرد !!!!!و این به نظرم خیلی واسه یه شرکت نوپا جهش بزرگیه یعنی اونها مساله کیفیت رو مد نظر قرار ندادند؟یعنی خریداران سختگیر دنیا فقط با یه بیمه ماشین رو می خرند؟(فروش بالای هیوندای در آمریکا)و.... یه نکته دیگه تو امریکا محصولات فرانسوی مثل رنو و یا پژو وجود نداره یعنی هیچ کدومشون این برند ها رو نمی شناسند می دونید چرا؟؟؟؟اگه جواب این سوال رو بدونید می تونید بفهمید کیا هیوندای دارند اونجا چه کار می کنند

    ماشین فقط المانی ماشین فقط المانی (13 آذر 1393 ساعت 03:58)

    اقای فلاحت خیلی خیلی عذر میخوام که دوباره مزاحمتون شدم اما قسمت اخر حرفتون اینقدر خنده دار بود که حیفم اومد شما رو در این شادی سهیم نکنم ...جدی میگم ...حتی خنده ی من موقع خواندن نظر شما باعث شد اطرافیانم برداشت بد کنن و کلا قضیه ای برام درست شد بگذریم ..... شما گفتید که محصولات فرانسوی در امریکا جایی ندارند و اگه من بفهمم که چرا اینطوره این رو هم خواهم دونست که کیا و هیوندای در امریکا چه میکنند..... در جواب باید بگم که فروشی که تیبا هم تو اکراین داره بنز نداره ایا این دلیل پیشرفت سایپا و برتر بودنش از بنز در اکراین میشه؟ و یا شایدم کلا از بنز برتر هست؟؟ یا یه مثاله دیگه ..... پرفروش ترین ماشین ایران پرایده با اینکه قیمتش در دو سال از 8 میلیون به 22 میلیون رسید نه تنها افت فروش نکرد بلکه با افزایش تقاضا نیز روبه رو شد و برای مدتی کمیاب شد و این در حالیه که ماشینایی همچون مازراتی پورشه و بی ام دبیلو و بنز نیز در ایران برای خرید موجود هستن پس بنابراین سایپا با تقلید تکنولوژی 40 سال پیش فورد فستیوا پیشرفت کرده و توانسته از شرکتهایی نظیر بنز و بی ام دبیلو و غیره در ایران پیشی بگیره و فروش بالای محصولاتش بیانگر صحت این قضیه هست !! درسته؟؟ ....دارم با منطق خودتون پیش میرم تا اینجا !! کلا من حس میکنم مثالهای بنده برای شما پیچیده هست برای همین الان یه مثال خیلی خیلی ساده میزنم که هرکسی و در هر سنی متوجه بشه ....اگه بری به امریکا و به یه خریدار جنسیس کوپه بگی که بیا من یه پورشه 911 بهت میدم بیخیال جنسیست شو .... به قوله خودمون با کله قبول میکنه بعد اگه بهش بگی خوب تو که پورشه میخای چرا هیوندای خریدی؟ بی درنگ بهت میگه پول ندارم پورشه بخرم !! همانطور که اگه تو ایران اینو به راننده پراید بگید البته نه با پورشه بایه 405 ناقابل ... دقیقا عینه همان جمله رو به شما خواهد گفت !! ..... بعدشم شما چرا هیی بحث رو به حاشیه میبرید و مدام پای شرکتهای دیگه نظیر پژو و لکسس و غیره و غیره رو به بحث باز میکنید بحث ما سر هیوندای و جنسیس کوپه بود نه چیز دیگه ای ! همه میدونن بحثی که به حق باشه نیازی به حاشیه نداره ....کلا حاشیه فقط برا رد گم کنی هست !! بگذریم... دیگه از این واضح تر نمیتونم براتون توضیح بدم ولی مطمئن هستم که یه بچه کلاس پنجم ابتدایی هم قادر به درک این چیزایی که الان گفتم هست ...بدرود و موفق باشین

  • علی فلاحت علی فلاحت (12 آذر 1393 ساعت 08:42)

    اقای ماشین فقط آلمانی
    اولا من از شما بیشتر رو آلمان تعصب دارم اینو مطمئن باش به همین دلیل هست که از شرکتی مثل لکسوس خوشم نمیاد می دونی چرا واسه اینکه از بنز و یا ب ام و طرحهاشو تقلید می کرد البته این مثال در مورد بقیه شون هم بود مثل هوندا که اتفاقا اون سالها مجله ماشین مقاله ای چاپ کرده بود که هوندا بنز را کپی می کنه؟و مقایسه هوندا اکورد کوپه با اس ال بود.
    شما می گی دو روی سکه و این پیشرفتهای هیوندای رو قبول نداشته باش خب این مشکلی نیست من نمی گم اونها در حدی شدند که با آلملنیها و یا ژاپنی ها بخان رقابت کنند بلکه می گم این پیشرفت با سرعت زیادی داره شکل می گیره چه عیبی داره یه کشور از تجربیات بزرگترها بیاد استفاده کنه اینکه دلیل بر ضعف اون شرکت نیست دلیل بر پیشرفته شما برو مقاله آقای فرزانه تو فکر کنم 2 شماره قبلی مجله ماشین رو بخون ببین در مورد همین کیا یا هیوندای چی نوشته (وقتی چندی پیش از «جان جوریگا» مدیر بخش قوای محرکه کیا/هیوندای در آمریکای شمالی پرسیدند که چه شد پس از 19 سال فعالیت در کمپانی‏های بزرگی چون تویوتا، فورد و جنرال‏موتورز و کار روی پروژه شورولت کوروت، این برندها را رها کرده و راهی همکاری با دو برند نو پای کره‏ای شدی؟ در پاسخ گفته بود: "در میان تمامی خودروسازان، تنها در هیوندای به وضوح دیدم که فاصله بین ارائه طرح، تحقیق و نتیجه دادن آن چقدر کوتاه است! شعار هیوندای، یعنی «پشتکار، صرفه‏جویی و هماهنگی» فقط حرف نبود! در حالی که ما در GM نظرات مشتریان را جمع‏آوری می‏کردیم، اما مدیران نظر خود را پیاده می‏کردند! ولی اینجا، در هیوندای دقیقاً جو متفاوتی حاکم است.")در مورد تست هیوندای توسان !!!!!http://machinemag.ir/News.aspx?ID=199 منظور من اینه که ای کاش صنعت ما با همین تقلید ها و استفاده از خبره های این صنعت می تونست یک صدم اینها پیشرفت بکنه راستی در مورد کار قبلی این شرکتها گفته بودید که همشون ماهی فروش بودند و... ولی این مگه چه عیبی داره تویوتا هم اولش با تولید چرخ خیاطی شروع کرد الان به کجا رسیده؟؟؟و یا مثالهایی از این دست زیاده
    والا من از 10 سالگی مجله ماشین می خوندم تا الان که 37 سالمه اینقدر می دونم هر وقت حریف رو دست کم بگیری باختی این رو من از لکسوس فهمیدم که اولش بهش اهمیت داده نشد ولی یک مرتبه فروش و پیشرفتش باعث شد آلمانیها در راس اونها بنز به خودشون بیان و گفتم قبلا سیستم قیمت گزارشیون عوض شد خب این تاثیر یه برند نوپای مثل لکسوس بر رو ی غول خودرو سازی دنیا بنزه و این فقط به دلیل دست کم گرفتن رقیب بود که اینو خود برونو ساکو طراح خلاق بنز هم گفته بود
    بگزریم دیگه بحثش نکنیم بهتره نظر شما برای من محترم هست و من چون خودم عاشق بنزم اینو می دونم همه شرکتهای دنیا ماشین می سازند ولی فقط بنز هست که بنز می سازه

    ماشین فقط المانی ماشین فقط المانی (12 آذر 1393 ساعت 17:52)

    اقای فلاحت من بیشتر از این وارد این گفتگوی بی انتها نمیشم فقط به چند نکته کوچیک اشاره میکنم... اینکه شما حاضر به قبول اظهارات بنده نیستین دلیلش اینکه از نظر شما تقلید یه پیشرفته !! از اونجا که توی خط 13گفته بودین ای کاش ما هم میتونستیم مثله اونا با همین تقلید پیشرفت کنیم ...اما از نظر بنده تقلید یک درماندگی هست که ان شخص درمانده چون هیچ تخصص و علم و خلاقیت نداره از روی درماندگی به تقلید روی میاره !! و این بسیار رقت انگیزه !! هر شخص و کمپانی باید بدونه تو چی استعداد و تخصص داره بره سراغ همون کار نه اینکه بخاطر طمع سود یک صنعت خاص که در ان تخصص نداره وارد شه !! امثال اینگونه اشخاص و کمپانی ها که ماشاله تو ایران زیاده و بنده که دیگه نباید اینو به شما بگم شما که خودتون ایرانی هستید و بهتر از همه در جریانید !! بعدشم من نگفتم ماهی فروشی سامسونگ بده !! شاید اگه مرسدس بنز وارد صنعت ماهی فروشی بشه خیلی گند بزنه !! اینجا برمیگردیم به همون قضیه استعداد !! کلا هر کی باید بره سراغ تخصصش نه اینکه بخاطر سود شخصی خودش مصرف کننده رو متضرر کنه !! خوب شما گفتین که لکسس بخاطر دلایلی که خودتون ارزیابی کردین تقلیدکاری بود که در نهایت بخاطر دسته کم گرفته شدن توسط متخصصینه حوضه صنعتی که لکسس واردش شده بود ایجاد خطر کرد !! ....اما اینگونه نیست میدونید چرا ؟؟؟ فرض کن شما بنز و منم لکسس ....من چون از شما تقلید میکنم پس همیشه محصول و فناوری دیروز و رده پایینتر و از رده خارج شده ی شما رو عرضه میکنم چون تا بخام بیام فناوری جدیتون رو تقلید کنم شما که چند تا فناوری دیگه رو کردید چون دیرتر از شما شروع کردم همه ی کمپانیها صاحب نام بخش توسعه دارن و هیچ وقت در یک سطح از فناوری توقف نمیکنن که شرکت تقلید کار بخواد بهش برسه در غیر این صورت از گردونه رقابت خارج میشن وگرنه شرکتهای صاحب نام تا حالا خیلی وقت پیش از بین رفته بودن....پس ببینین یه تقلید کار هیچ وقت نه رقیب میشه نه خطر که بخواد دست کم گرفته بشه مگر اینکه تولید کننده تکنولوزی باشه !! اگر میبینید الان لکسس برا خودش اعتبار و اعتماد خریده و تونسته به قول شما برای بنز و بی ام دبیلو ایجاد خطر کنه مطمئن باش چیزی بیشتر از یه تقلید کار بوده لکسس خلاقیت داره تولید کننده تکنولوژی هست وگرنه مطمئن باشین اصلا نمیتونست با المانیها رقابت کنه .... من تولید فناوری و ایجاد ایده های جدید و یک گام جلوتر از بقیه بودن رو پیشرفت میدونم نه تقلید !! درستشم همینه تقلید فقط یک تلاش رقت انگیزه و فقط تمسخر به دنبال داره......همچنین منم به این نکته اشاره کنم که من روی هیچ شخص کشور و کمپانی و قومو قبیله ای تعصب ندارم فقط روی تمامیت ارضی ایران مثله تمام ایرانیهای دیگه تعصب دارم و فقط اگه یه شخص و یا کشور و یا کمپانی اگه کارش درست باشه تحسینش میکنم حالا میخواد کره باشه یا المان !!

  • علی فلاحت علی فلاحت (11 آذر 1393 ساعت 09:48)

    دوست عزیز (ماشین فقط آلمانی )من باهات تا حدودی موافقم ما در اینجا نمی خایم ماشین رو با ماشین دیگه مقایسه کنیم درسته با این اعداد و ازاقام معلومه که یه ماشین کره ای در حد ژاپنی ها و یا آلمانیهای خوش ساخت نیست ولی پیشرفتی که داره مهمه شما ببین این شرکت از چی به چی رسیده مگه همین ژاپنی ها تا 30-20 سال پیش حرفی واسه گفتن داشتند ؟الان تو رقابت پیشرفت کردند و به اینجا رسیدند منظورم رقابت توام با پیشرفته که باعث شده کره ای ها به اینجا برسند .
    شما فروش بالای ماشین سوناتا رو در امریکا پیشرفت نمی دونی؟و یا در کل دنیا؟درسته در حد اونها نیست این ماشینهای کره ای ، ولی شک نکن با سرعتی که دارند پیش می رند و استفاده از تخصص شرکتهای اروپایی و استفاده از مشاورت اونها (مثل استخدام پیتر شرایرر طراح ائودی در کیا)مطمئن باش از اینی که هستند جلوتر خواهند رفت و این پیشرفتشون رو واقعا هر کسی نبینه اشتباه بزرگی مرتکب شده .بزار یه مثال برات بزنم زمانی که لکسوس اولین مدلش رو در سال 90- 92 فکر کنم داد بیرون با تقلید از شرکت بنز خود شرکتهای بنز و ب ام و فکر نمی کردندبراشون شاخ بشه و همین دست کم گرفتنش ضربه بدی به اونها زد و باعش شد یعنی سیستم تعیین قیمت این شرکتها کاملا تغییر کنه حالا درسته در طی سالهای زیادی کار لکسوس کارش فقط کپی کردن از بنز و یا ب ام و بود بگزریم حالا
    پس هیچ وقت نباید حریفی رو که رو به پیشرفته دست کم گرفت فروش خیری کنندش تو اکثر ممالک دنیا بیانگر همین مساله است .من به عنوان یه عاشق بنز ممکنه از لکسوس متنفر باشم که اون هم به دلایل شخصی ام بر می گرده چون عقبه این شرکت رو دیدم و می دونم ولی این دلیل نمی شه نخام پیشرفتهای اونو دست کم بگیرم

    ماشین فقط المانی ماشین فقط المانی (11 آذر 1393 ساعت 17:04)

    بله اقای فلاحت شما فقط یک روی سکه می دیدین اما خوبه که ادم همیشه دو روی یک سکه رو ببینه تا از اصل بودنش متوجه بشه

  • ماشین فقط المانی ماشین فقط المانی (8 آذر 1393 ساعت 22:20)

    هیچ وقت از جنسیس خوشم نیومده ....یه متور شیش سیلندر ...تازه اونم با توربوشارژ در کلاس اسپرت مخصوصا در رده ماشینهای کوپه ..همش 348 اسب !! و شتاب 0-100 همش 6 ثانیه !! تازه اینا مشخصات کاغذی و در عمل پایینتره !! تو اپارات یه فیلم دیدم که جنسیس کوپه به راحتی از لکسس es-350 شکست خورد با اینکه مشخصات کاغدیش از جنسیس پایینتره !! یه ماشین اسپرت کوپه شش سیلندر 3.8 لیتری توربو حداقل باید 450-500 اسب قدرت داشته باشه و شتابشم حداقل 4 تانیه باشه .... وقتی محصولات هیوندای رو میبینم همش این حس رو به من القا میکنه که شرکت هیوندای بالا سر خریداراش دو تا گوش دراز میبینه !! کره ای ای ها فقط میخوان یه چی بدن بیرون و پولشو بزنن به جیب ولی ارزشی برای کالای تولیدیشون قائل نیستن

    صالح انصاری صالح انصاری (9 آذر 1393 ساعت 18:36)

    پیشرانه ی این خودرو 3.8 توربو نیست
    دو تا موتور برای این ساخته شده یکی 3.8 لیتری تنفس طبیعی یکی هم2.0 لیتری توربو
    اگه 3.8 توربو بود که این قدرتو نداشت

    ماشین فقط المانی ماشین فقط المانی (10 آذر 1393 ساعت 01:35)

    من با سند به شما دوستانی که چشم بسته و از روی تعصب یا هر چیز دیگه ای که خدا خودش بهتر میدونه قضاوت و دیسلایک میکنید صحت حرفامو ثابت میکنم ....اول از همه من به این نکته اشاره کنم که من به این خاطر فک کردم جنسیس توربو شارژ داره چون کسایی که با من کورس میزاشتن دکمه ماشینشونو میزاشتن رو حالت توربو به گفته خودشون... منم چون خیلی از ماشینای هیوندای بدم میاد رغبت نمیکنم دربارشون سرچ کنم بخاطر خاطره بدم از ix 55 به نظر من بهترین ماشینها تو دنیا المانی هستن برا همین من ماشینای دیگه رو با ماشینای المانی هم کلاس خودشون مقایسه میکنم حتی ماشین افسانه ای مثل لامبورگینی هم از وقتی توسط فلکس واگن خریداری و تحت مدیریت و مهندسی المانی قرار گرفت پیشرفت کرد و بر سر زبانها افتاد!!.... بگذریم....بریم سر اصل مطلب در کلاس کوپه شش سیلندر و در خانواده ی 3.8 لیتری ها میتوان به پورشه 911 مدل 2014 اشاره کرد که نسخه تنفس معمولیش 475 اسب بخار نیرو در دور 8250 تولید میکنه که 127 اسب بخار بیشتر از جنسیسه که در مدل توربوی 911 این میزان قدرت به 520 اسب بخار میرسه --->اینم لینک اثباتش http://www.kbb.com/porsche/911/2014-porsche-911/
    حالا شاید افراد بهانه جو با بهانه های من دراوردی بگن که اون المانیه و نباید با یه اسیایی مقایسه بشه و کلا از این بهانه های الکی برا همین من میرم به سراغ همسایه کره یعنی ژاپن !!
    ماشین نیسان 370z مدل nismo ....این ماشین کوپه شش سیلندر با اینکه کمی حجم موتورش پایینتر از جنسیس هست اما قدرت بیشتری ارائه میده و از لحاظ کیفی و ابهت و مرغوبیت صد شرف داره به جنسیس !! با موتور 3.7 لیتری تنفس معمولی 350 اسب تولید میکنه 100 سی سی حجم کمتر و 2 اسب بخار قدرت بیشتر !!
    اینم مدرک http://www.kbb.com/nissan/370z/2015-nissan-370z/
    مورد سوم هم باز از ژاپنه نیسان GT-R که در کلاس شش سیلندر و 3.8 لیتری همانند جنسیس اما با قدرت باور نکردنی 545 اسب بخار در دور 6400 و شتاب 3 ثانیه 0-100 !! تنها فرقش با جنسیس بهرگیری از توربو هست
    اینم مدرک http://www.kbb.com/nissan/gt-r/2015-nissan-gt-r/
    حالا باز هم افراد بهانه جو شاید بیان و بگن حاجی یه نگاه به قیمتاشون هم بنداز !! در جواب باید بگم که جنس چینی هم ارزونه اما همه میدونن که اشغال و یک بار مصرفه ....این دلیل میشه برید بخرید؟!! ....هیچ ارزونی بی حکمت نیست ....به قول انگلیسی ها من اونقدر پولدار نیستم که جنس ارزون بخرم!!
    بخاطر اینه که میگم هیوندای هیچ ارزشی برای کالای تولیدیش قائل نیست و فقط میخاد یه چی بده بیرون و یه پولی از چند تا ادمه از همه جا بیخبر بزنه به جیب !!

  • علی فلاحت علی فلاحت (8 آذر 1393 ساعت 22:00)

    با سلام
    خداوکیلی هیوندای داره به کجاها می رسه ما به کجا می رسیم واقعا ماشین زیبا و خوبیه حالا ممکنه به پای بزرگان نرسه ولی همون بزرگان یه زمانی کوچک بودند الان بزرگ شدند ولی هیوندای با این پیشرفتهاش فوق العاده داره عمل می کنه

  • عماد جون عماد جون (8 آذر 1393 ساعت 17:24)

    آدم با دیدن اینا خرررررر میشه.....