1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بهترین شاسی بلندها برای برف نوردی

بهترین شاسی بلندها برای برف نوردی

11 آذر 1395
  • 0

برای یک رانندگی عالی در زمستان راننده باید نگرشی عالی به جاده داشته و بدون کوچکترین ترسی حرکت کند. راننده وظیف دارد از مسافران حفاظت کرده و کابین را گرم نگه‌دارد.

اگر در مناطق سرد و کوهستانی زندگی‌ می‌کنید، اگر زمستان‌ها در نقاط برف خیز به اسکی می‌روید یا عاشق رانندگی روی مناطق یخ‌زده و برفی هستید، به وسیله نقلیه‌ای نیاز دارید که خیالتان را از سر خوردن و لغزیدن روی برف و یخ راحت کرده و حس امنیت را به شما القا کند.

بسیاری از SUV ها به قابلیت محرک چهارچرخ مجهزند که به خودرو کشش جزئی در شرایط نرم و لغزنده را می‌بخشد. این قدرت حتی در بدترین SUV ها با قابلیت حرکت چرخ‌های عقب ملموس است.

از آنجایی که فشار وزنی اکثر شاسی بلندها بیشتر در بخش جلوی خودرو قرار دارد، قابلیت محرک چرخ‌های عقب خودرو را بیشتر مستعد گیر کردن در برف یا چرخش روی یخ می‌کند. به همین دلیل SUVها با قابلیت محرک تمام چرخ یا چهار چرخ ارائه می‌شوند تا قدرت را به تمامی چرخ‌ها توزیع کند. این روند به حرکت بهتر روی سطوح لغزنده کمک می‌کند.

برای یک رانندگی عالی در زمستان راننده باید نگرشی عالی به جاده داشته و بدون کوچکترین ترسی حرکت کند. راننده وظیف دارد از مسافران حفاظت کرده و کابین را گرم نگه‌دارد. در بررسی بهترین شاسی بلندها و SUVها برای روزهای برفی به ارزیابی سامانه رانندگی زمستانی آنها می‌پردازیم.

لندروور رنج‌روور اسپورت 2016

 
بهترین شاسی بلندها برای برف نوردی

در صدر فهرست بهترین‌ها برای رانندگی در یخ و برف قرار می‌گیرد. تکنولوژی برجسته کنش به سطوح مختلف جغرافیایی در این خودرو قدرتمند ظاهر شده که یکی از آنها شامل راندن در برف می‌شود. شما می‌توانید از میان حالات رانندگی روی چمن شن و برف گزینه مورد نظر را انتخاب کرده تا فرمان، موتور، سامانه انتقال قدرت و تعلیق برای حالت انتخابی بهینه‌سازی شوند.

اگر سامانه کنش به سطوح جغرافیایی در این خودرو را ارتقاء دهید، همه چیز به صورت خودکار با موقعیت شما هماهنگ می‌شود. سامانه کنترل شیب تپه نیز به صورت استاندارد به حفظ سرعت شما در سرازیری و افزایش کشش در این حالت در مناطق برفی و یخ زده کمک می‌کند.

سامانه گرمایشی درون کابین نیز به خوبی صندلی‌ها، تکیه‌گاه و هوا را گرم می‌کنند.

تویوتا لندکروز 2016

 
بهترین شاسی بلندها برای برف نوردی

اولین مدل این اتومبیل در سال 1950 معرفی شد و به سرعت رشد کرد. اینک یک شاسی‌بلند لوکس با قابلیت آفرود بالا محسوب می‌شود و یکی از بهترین‌ها برای برف‌نوردی است. مدل 2016 این خودرو به سامانه تعلیق سنگین و دو گزینه حرکت سرعتی با دامنه کم مجهز است. در حالت رانندگی زمستانی، لغزش تایرها کم شده و در مقابل کشش روی سطوح یخی افزایش می‌یابد.

این خودرو به صورت 8 صندلی در سه ردیف ارائه می‌شود که دو صندلی‌های ردیف جلو به گرمکن مجهز هستند.

گرند چروکی 2016

 
بهترین شاسی بلندها برای برف نوردی

یکی دیگر از بهترین‌های برف‌نوردی با خودرو محسوب می‌شود. گزینه های ایمنی خودرو بسیار زیاد و استاندارد هستند. پایه خودرو با قابلیت محرک چرخ‌های عقب ارائه می‌شود، اما مدل‌های دیگری از این جیپ به صورت محرک چهار چرخ نیز ساخته شده است. سامانه تجهیزات امنیتی خلاقانه در این خودرو می‌تواند در شرایط برفی به بهبود حرکت خودرو کمک کنند. سامانه هشدار ترمز دهنده در صورت افزایش فشار روی پدال گاز یا حرکت روی سطوح شیب‌دار از سرعت خودرو می‌کاهد. پنج سرنشین جیپ می‌توانند از گرمکن صندلی و در نتیجه و فضای گرم کابین استفاده کنند.

سوبارو اوتبک 2016

 
بهترین شاسی بلندها برای برف نوردی

یک خودرو با سامانه محرک چهار چرخ در قالب کراس‌اوورها. این خودرو کشش عالی را در آب و هوای بارانی و برفی ارائه می‌هد. گونه‌های محرک تمام چرخ این خودرو به توزیع قدرت بیشتر و ایجاد کشش اضافی کمک می‌کند.

جیپ رنگید 2016

 
بهترین شاسی بلندها برای برف نوردی

اگر خواهان یک شاسی‌بلند کوچک، برای راندن روی برف هستید رنگید را انتخاب کنید. 60 سانتی‌متر از گرند چروکی کوتاه‌تر و کشش فوق العاده‌ای مانند آن دارد. به یک سامانه اکتیو درای مجهز است که در زمین‌های مختلف قدرت‌های مختلفی را به خودرو می‌بخشد. این سامانه در شرایط برفی به خزیدن و کشش بیشتر خودرو کمک می‌کند. گزینه های امنیتی خودرو بالا بوده و مناسب حال سرنشینان است.

منبع:عصر ایران



نظرات