1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. 8 هاچبک چهارچرخ متحرک برتر 2017

8 هاچبک چهارچرخ متحرک برتر 2017

9 خرداد 1396
  • 2

در این جا 8 عدد از بهترین هاچبک ها را داریم که دارای تکنولوژی های جدید، عملکرد بالا و طراحی زیبایی هستند. همانگونه که Mini Cooper Paceman به ما ثابت می کند، هاچبک حتما نباید 4 یا 5 در داشته باشد. هاچبک ها با امکاناتی که دارند، در سال های اخیر مورد توجه خریداران قرار گرفته اند. کارایی، صندلی های عقب راحت، طراحی اسپرت و بازار خوب دست دوم از مزایای اتومبیل های هاچبک هستند. چندتا از این هاچبک های چهارچرخ متحرک شامل MINI Paceman، MINI Clubman و Nissan Juke می شوند.

ثابت شده است که اتومبیل های هاچبک، بازار دست دوم بهتری نسبت به دیگر کلاس ها دارند، اما استثناهایی هم وجود دارند. اگر MINI، BMW و یا Volkswagen خریداری می کنید، هنگام فروش ارزش خود را حفظ می کنند، اما به این معنی نیست که که قیمت کامل آن را به شما بپردازند. به هر حال هرچه اتومبیل مسافت بیشتری طی کرده باشد و قدیمی تر شده باشد، مشتری ها در هنگام خرید بیشتر تردید می کنند.

هاچبک ها روی خریداران تاثیر گذاشته اند، اما هنوز با برچسب استیشن بودن می جنگند. با این که شیشه های بزرگ برای هاچبک یک مزیت به شمار می آید، اما در واقع حریم خصوصی را کاهش می دهد. BMW سری 3 و 5 Gran Turismo حریم خصوصی بیشتری ارائه می دهند. بدنه پهن و کشیده آن ها فضای بار بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. اگر دنبال یک انتخاب اقتصادی هستید، Mini Cooper گزینه مناسبی است.

در فهرست ما Subaru Impreza، Volkswagen Golf R، Ford Focus RS، Nissan Juke و Mini Clubman به چشم می خورند. اگر دنبال هاچبکی می گردید که هم کارآمد باشد و هم کمی هیجان انگیز، به این ها نگاهی بیندازید. شاید Ford Focus RS بهترین انتخاب برای مسافت های طولانی نباشد چرا که با وجود قدرت زیاد، سواری خشکی دارد. Subaru Impreza کمترین قیمت را در فهرست ما دارد. لازم به ذکر است که ویژگی های Impreza باعث می شود که بازار دست دوم خوبی داشته باشد. بیشترین قیمت این کلاس هم به BMW Gran Turismo سری 5 تعلق دارد. اگر این اتومبیل را داشته باشید و آن را با دیگران مقایسه کنید، احتمالاً به قیمت آن اهمیتی نمی دهید. هر یک از این اتومبیل ها چیزی برای ارائه دارند، اما مهم تر از آن این است که همه آن ها مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک هستند.

8: Subaru Impreza

8 هاچبک چهارچرخ متحرک برتر 2017

جای تعجب نیست که Subaru Impreza با فضای بار ارزشمند خود در فهرست ما قرار بگیرد. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم در حالت صندلی های خوابیده، 2472 ذرت و در حالت صندلی های معمول، 827 ذرت در آن جای می گیرند. اگر فکر می کنید شیوه عجیبی برای اندازه گیزی فضا است، یادتان باشد که Subaru یک برند منحصر به فرد است. البته بی دلیل هم نیست، چرا که Impreza در ایالت ایندیانا تولید می شود، ایالتی که به تولید ذرت معروف است. Subaru Impreza به صورت سدان یا 5در هاچبک عرضه می شود. برخلاف اتومبیل های دیگر، مدل 5در آن 70 درصد سهم فروش را در اختیار دارد و مدل سدان 30 درصد.

Impreza امکانات با ارزشی را در اختیار خریداران قرار می دهد.
• نسخه 5در که قیمت آن از حدود 18 هزار دلار شروع می شود

• نسخه سدان که قیمت آن از حدود 18هزار دلار شروع می شود

• نسخه Premium سدان که قیمت آن از حدود 21 هزار دلار شروع می شود

نسخه 5در ارزان ترین مدل آن است و با امکانات مشابه عرضه می شود. این مدل با میله های روی سقف و فضای بار زیاد، ظاهر اسپرت تری دارد. Impreza مجهز به موتور خطی 2 لیتری 4 سیلندر است و با مصرف سوخت 6.3 لیتر در شهر و 8.4 لیتر در بزرگراه، واقعاً انتخاب با ارزشی است.

7: Mini Cooper Paceman

8 هاچبک چهارچرخ متحرک برتر 2017

ظاهر، راحتی و عملکرد Paceman نمایانگر هنر انگلیسی است. برخلاف Subaru Impreza، MINI Paceman در همه مدل ها دارای سیستم چهارچرخ نیست. این هاچبک 2در جای کافی برای 4 نفر بالغ را دارد. Paceman به خاطر رانندگی خوشایند، تکنولوژی پیشرفته و صندلی های راحتش معروف است. طراحی داخلی شامل صندلی های فوق راحت به همراه جای دست و جالیوانی است. به اندازه کافی کوچک است که به راحتی بتوانید آن را هر جایی پارک کنید و به اندازه کافی جادار است که می شود از آن به عنوان اتومبیل Uber (شرکت ارائه دهنده خدمات جابه جایی مسافر) استفاده کرد. نسخه های مختلف آن شامل این مدل ها هستند:

• Cooper – شروع قیمت از حدود 23 هزار دلار و قدرت 121 اسب بخار

• Cooper S – شروع قیمت از حدود 26 هزار دلار و قدرت 181 اسب بخار

• Cooper S ALL4 – شروع قیمت از حدود 28 هزار دلار و قدرت 181 اسب بخار

• John Cooper Works ALL4 – شروع قیمت از حدود 35 هزار دلار و قدرت 208 اسب بخار

همگی این 4 مدل با موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ آلومینیوم عرضه می شوند. ALL4 مدل چهارچرخ متحرک MINI می باشد که با استفاده از سیستم VVT (سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ) عملکرد را ارتقا بخشیده است. تمامی مدل ها از سیستم تعلیق McPherson در جلو و multi-link برای قسمت عقب بهره می برند. به خاطر طراحی خاص 2در، مقایسه آن با دیگر رقبایش سخت است. شاید خیلی دوست داشته باشید که پشت فرمان آن بنشینید و گاز بدهید، اما شاید جیب شما خیلی موافق این قضیه نباشد؛ چرا که هزینه های تعمیر و نگهداری مینی بیشتر از اتومبیلی مثل Subaru Impreza است.

6: Volkswagen Golf R

8 هاچبک چهارچرخ متحرک برتر 2017

Golf R دارای 5 ستاره ایمنی، طراحی کارآمد، سیستم تعلیق اسپرت و موتور توربوشارژ است. این ها چندین مورد است که نشان می دهد Golf R یکی از بهترین هاچبک های چهارچرخ متحرک فهرست ما است. سواری سخت و سنگین VW در هر شرایط آب و هوایی به کمک شما می آید. با قیمتی حدود 39 هزار دلار، Golf R مجهز به موتور 2 لیتری توربوشارژ با خروجی 292 اسب بخار است و در کمتر از 5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد.

قیمت Ford Focus RS از حدود 36 هزار دلار شروع می شود و دارای موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر با خروجی 350 اسب بخار است. قیمت Mini Paceman که نزدیک ترین رقیب Golf R است از حدود 28 هزار دلار شروع می شود و با موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر و قدرت 181 اسب بخار عرضه می شود. تفاوت قیمت Golf R به خاطر امکانات زیر است:

• سیستم بدون کلید
• صندلی های اسپرت
• رینگ های 19 اینچی آلیاژی
• گرمکن صندلی
• دوربین عقب
• صفحه نمایش لمسی
• سنسور نقطه کور و سیستم کنترل خطوط جاده
• Navigation
• سیستم صوتی Fender
• سیستم اگزوز دوگانه
• داشبرد مجهز به سردکن
این ها تنها برخی از امکانات استاندارد Golf R می باشند که باعث می شود بهترین گزینه برای بودجه شما به شمار بیاید. البته هیچ چیز کامل نیست. سیستم تعویض دنده آن دستی است و برای سیستم اتوماتیک باید حدود 1100 دلار بپردازید. سیستم 4MOTION AWD قابلیت فرستادن گشتاور به محور عقب را در مواقع لازم دارد. سیستم 4MOTION، سنسورهای نقطه کور و سیستم کنترل خطوط جاده، Golf R را از MINI Paceman، Ford Focus RS و بیشتر هاچبک های مشابه، متمایز می کند.

5: BMW 3 Series Grand Turismo

8 هاچبک چهارچرخ متحرک برتر 2017

در نگاه اول، سری 3 Gran Turismo به جای یک سدان کامل اشتباه گرفته می شود. فاصله زیاد بین دو محور، خطوط خشن و طراحی آیرودینامیک 5در، این اتومبیل را به یک پیشرو در کلاس خود تبدیل می کند. سری 3 Gran Turismoدر دو نسخه ارائه می شود: 330i و 340i. هر دو به صورت استاندارد دارای سیستم چهارچرخ متحرک و سقف پانوراما هستند که واقعاً به شما حس پرواز در ابرها را می دهد.

BMW 330i Grand Turismo مجهز به موتور 2 لیتری 4 سیلند با قدرت 248 اسب بخاری است. سیستم توربوTwinPower ، سیستم برنده جایزه High Precision Direct Injection، Double VANOS (سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ مخصوص BMW) و تکنولوژی VALVETRONIC در آن به چشم می خورند. BMW 340i به عنوان یکی از اولین اتومبیل های شرکت که پس از دهه ها با موتور 6 سیلندر توربوشارژ در امریکا عرضه شده است، توجه ها را به خود جلب کرده است؛ موتور 3 لیتری 6 سیلندر TwinPower و 320 اسب بخار قدرت. با تکنولوژی های مذکور، خیالتان از بابت تاخیر توربو کاملاً راحت باشد.

قیمت 330i از حدود 43 هزار دلار و 340i از حدود 49 هزار دلار شروع می شود. هر دو مدل دارای طراحی 40/20/40 (درصد صندلی هایی که قابل تا شدن هستند و فضای داخل را بازتر می کنند) و درب صندوق برقی هستند. 340i در زیر سپر عقب دارای سنسور تشخیص پا است که وقتی به صندوق نزدیک می شوید و دستتان پر است، درب را به صورت اتوماتیک باز می کند.

سواری فوق العاده BMW بی شک ارزش هزینه ای که می کنید را دارد، اما نمی توان از کمبود آپشن های استاندارد آن چشم پوشی کرد. اگر فکر می کنید که اتومبیلی با بیش از 40 هزار دلار قیمت به صورت استاندارد دارای گرمکن صندلی است، احتمالاً BMW شما را ناامید می کند. BMW پکیج Luxury، پکیج M Sport، پکیج Cold Weather و پکیج Technology را - البته با هزینه بیشتر – در اختیار شما قرار می دهد.

4: BMW 5 Series Gran Turismo

8 هاچبک چهارچرخ متحرک برتر 2017

BMW سری 5 Gran Turismo برادر سری 3 Gran Turismo است. جای تعجب نیست که هر دو در فهرست ما قرار دارند. سری 5 GT 174 میلی متر کشیده تر، 70 میلی متر بلندتر و 73 میلی متر پهن تر از سری 3 است. به خاطر طراحی بزرگتر سری 5 می توان آن را با یک Crossover SUV مقایسه کرد. اندازه آن مزایا و معایب خود را دارد، اما در کل سری 5 GT اتومبیل قدرتمندی است که راحتی و هندلینگ فوق العاده ای دارد. مانند سری 3، سری 5 هم دارای سقف پانوراما است و در 3 نسخه ارائه می شود.

• 535i GT – قیمت حدود 60 هزار دلار، بدون سیستم چهارچرخ متحرک یا xDrive

• 535i xDrive – قیمت حدود 63 هزار دلار

• 550i xDrive – قیمت حدود 72 هزار دلار

تمامی مدل ها مجهز به سیستم تعویض دنده STEPTRONIC 8 سرعته هستند. همچنین دارای head-up رنگی و سیستم Active Steering است. این سیستم زاویه فرمان را برای پارک بهتر، عملکرد بهتر در پیچ ها و چابکی بیشتر کنترل می کند و همچنین راحتی را در سرعت های بالا افزایش می دهد.

535i از تکنولوژی های مشابه 340i بهره می برد. تقریباً خبری از تاخیر توربو نیست و دارای موتور 3 لیتری 6 سیلندر است. 550i xDrive GT دارای موتور 4.4 لیتری TwinPower 8 سیلندر و 445 اسب بخار است و با آپشن های زیر ارائه می شود:

• صندلی های قابل تنظیم در 20 جهت
• پکیج Luxury
• پکیج M Sport
• پکیج Driver Assistance Plus (کمک راننده)
• پکیج Rear Seat Entertainment (سرگرمی صندلی عقب)

3: Ford Focus RS

8 هاچبک چهارچرخ متحرک برتر 2017

با 4 حالت سیستم تعلیق مانند Track و Drift انتخاب اول علاقه مندان به رالی است. همچنین بهترین گزینه برای دوستداران هاچبک های اسپرت، چهارچرخ متحرک و سیستم تعلیق سخت می باشد. قیمت آن از حدود 36 هزار دلار شروع می شود و با موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر EcoBoost و قدرت 350 اسب بخار ارائه می شود.

البته از نظر هزینه های تعمیر و نگهداری و استفاده روزانه خیلی به صرفه نیست. برای مثال، رینگ های 19 اینچی آن بسیار گران هستند. همچنین سواری سخت آن باعث می شود که برای استفاده روزانه خیلی مناسب نباشد. با این اوصاف، Ford Focus RS از نظر عملکرد Subaru WRX، WRX STI و VW Golf R را پشت سر می گذارد. علاوه بر این، در کلاس خود، قیمت کمتری دارد. امکانات آن شامل موارد زیر است:

• طراحی آیرودینامیک
• صندلی های چرمی RECARDO با لوگوی RS
• سیستم صوتی Sony با 10 بلندگو
• پدال ها و پدهای تعویض دنده آلومینیوم
امکانات سواری آن مانند VW Golf R پیشرفته است. اگر نمی خواهید که به خاطر سرعت جریمه شوید، این اتومبیل انتخاب خوبی نیست. در حالی که در سرعت های پایین سواری متزلزلی دارد، در سرعت های بالا رانندگی لذت بخش تری را به شما هدیه می دهد.

2: Mini Cooper Clubman

8 هاچبک چهارچرخ متحرک برتر 2017

Clubman نمایانگر یک MINI زیبا است. انگار که شما یک SUV کوچک را به یک سدان اسپرت تبدیل کرده باشید. اسپرت، کارآمد و مناسب خانواده است. ویژگی هایی مانند سیستم تعلیق با عملکرد بالا و حالت های مختلف رانندگی به صورت استاندارد در MINI Clubman و MINI Paceman قابل مشاهده اند. Clubman با 3 حالت رانندگی مختلف، مصرف سوخت، عملکرد و یا ترکیب هر دو با هم را به حداکثر می رساند. طراحی منحصر به فرد 6در، نمای پهن و امکاناتی مانند سنسور تشخیص پا برای درهای عقبی، Clubman را از دیگر اتومبیل ها متمایز می کند. درب عقب به دلیل افزایش کارایی و ظاهر جالب تر، به دو قسمت تقسیم شده است. به صورت استاندارد با سیستم تعویض دنده دستی عرضه می شود و به صورت نسخه های زیر موجود است:

• Cooper – شروع قیمت از حدود 24 هزار دلار، موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر، قدرت 134 اسب بخار

• Cooper S – شروع قیمت از حدود 27 هزار دلار، موتور 2.9 لیتری 4 سیلندر، قدرت 189 اسب بخار

• Cooper ALL4 – شروع قیمت از حدود 25 هزار دلار، موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر، قدرت 134 اسب بخار

• Cooper S ALL4 – شروع قیمت از حدود 29 هزار دلار، موتور 2 لیتری 4 سیلندر، قدرت 134 اسب بخار

• John Cooper Works ALL4 – شروع قیمت از 35 هزار دلار، موتور 2 لیتری 4 سیلندر، قدرت 228 اسب بخار

نسخه های موجود مانند مدل Paceman هستند. عنوان ALL4 به معنی داشتن سیستم رانندگی چهارچرخ متحرک است. همگی نسخه ها دارای موتور TwinPower توربوشارژ، سیستم تعویض دنده 8 سرعته، Direct Injection، VALVETRONIC و تکنولوژیDual VANOS هستند. Clubman به صورت استاندارد دارای navigation، کمک پارک و ترمز دستی اتوماتیک هستند. اگر به دنبال هاچبک منحصر به فردی هستید که نشان دهنده هنر انگلیسی، کارایی و عملکرد بالا باشد، Clubman یک انتخاب عالی است.

1: Nissan Juke

8 هاچبک چهارچرخ متحرک برتر 2017

Nissan Juke Crossover با طراحی خاص و قابلیت های چهاچرخ متحرک خود، فراتر از انتظار ظاهر شده است. به صورت استاندارد با دیفرانسیل جلو عرضه می شود که می توان به عنوان آپشن، سیستم چهارچرخ متحرک را به همراه سیستم تعویض دنده اتوماتیک CVT انتخاب کرد. مدل های پایه شامل S، SV و SL هستند. این مدل ها با سیستم تعویض دنده دستی عرضه نمی شوند. Jeep Renegade با طراحی جعبه مانند خود، فضای بیشتری در اختیار شما قرار می دهد و گزینه چهارچرخ متحرک بهتری به شمار می آید. Juke طراحی داخلی باشکوهی دارد و مجهز به استارت بدون کلید، Siri Eyes Free (دستیار صوتی اپل برای اتومبیل) و صفحه نمایش 5 اینچی به همراه امکانات متعدد دیگری است. دو نسخه سطح بالای Nismo و Nismo RS هم موجود هستند. هر دوی این ها با سیستم تعویض دنده دستی عرضه می شوند. سیستم چهارچرخ متحرک هم فقط با مدل های اتوماتیک موجود است. نسخه های Nismo به وسیله کیت های بدنه، ارتقای عملکرد و دیگر ویژگی ها، شخصیت اسپرت Juke را برجسته می کنند. با این که سیستم تعویض دنده اتوماتیک کمی از قدرت اتومبیل می کاهد، اما در شرایط آب و هوایی بد حتماً به شما کمک خواهد کرد. عملکرد Nismo و Nismo RS با سدان های کوچکتری مانند Subaru WRX و VW Golf GTI رقابت می کند.

جالب است که بدانید همه پنج مدل آن، دارای موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 188 اسب بخار قدرت هستند. مدل چهارچرخ متحرک Juke حدود 22 هزار دلار برای شما هزینه دارد و با توجه به امکانات اضافه کمی بیشتر می شود. Jeep Renegade بسته به نوع امکانات آن، قیمتی بین 19 تا 30 هزار دلار دارد. چراغ جلوهای حشره مانند و خطوط منحنی Juke آن را به Crossover ای تبدیل می کند که یا عاشق آن هستید یا از آن متنفرید. اگر به آن علاقه دارید، با قیمت مناسبی که دارد، انتخاب چهارچرخ متحرک خوبی است.



نظرات

  • شهرام شهرام (16 خرداد 1396 ساعت 13:58)

    فقط فورد

  • امین امین (10 خرداد 1396 ساعت 07:47)

    فولوکس رو میخوام....فدایی داره