1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. کدام را بخریم ، تندر 90 پلاس اتوماتیک یا دنا پلاس؟

کدام را بخریم ، تندر 90 پلاس اتوماتیک یا دنا پلاس؟

29 خرداد 1397
  • 5

در شرایطی که بازار خودرو این روزها چندان با ثبات نیست، می توان برای خرید خودرو، روی قیمت رسمی (نمایندگی) خودروها حساب بیشتری باز کرد. قیمت هایی که صد البته باید منتظر بازشدن سایت خودروسازان برای فروش باشیم. با این اوصاف امروز به سراغ دو خودروی سدان رفته ایم که قیمت رسمی آن ها خیلی شبیه هم و قیمت بازار آن ها تا حدی با یکدیگر متفاوت است.

 کدام را بخریم ، تندر 90 پلاس اتوماتیک یا دنا پلاس؟

رنو تندر پلاس اتوماتیک و دنا پلاس دوخودرویی هستند که ایران خودرو، آن ها را به عنوان فیس لیفت محصولات خود به بازار عرضه می کند. قیمت کارخانه دنا پلاس حدود 53 میلیون و 300 هزار تومان و قیمت رنو تندر پلاس اتوماتیک حدود 53 میلیون و 900 هزار تومان است.


دو فیس لیفت پلاس


 کدام را بخریم ، تندر 90 پلاس اتوماتیک یا دنا پلاس؟

همان طور که می دانیم، هر دو خودروی مورد بررسی امروز ما از محصولات نسبتا جدید ایران خودرو به شمار می روند. با این حال، دنا پلاس را می توان نسخه به روز شده دنا و تندر پلاس را می توان نسخه به روز شده تندر 90 دانست. این به روز تر شدن در هر دو خودرو، خود را در تغییرات ظاهری و چند آپشن جدید نشان می دهد.

 کدام را بخریم ، تندر 90 پلاس اتوماتیک یا دنا پلاس؟


ویژگی های فنی


 کدام را بخریم ، تندر 90 پلاس اتوماتیک یا دنا پلاس؟

دنا پلاس همانند دنا و سمند از موتور ملی و آشنای EF7 استفاده می کند که توانایی تولید 114 اسب بخار را دارد. در سوی مقابل تندر پلاس در قلب خود، پیشرانه K4M دارد که در تندر 90 و ساندرو استفاده شده بود. این پیشرانه با حجم 1.6 لیتر توانایی تولید 105 اسب بخار را دارد. به گزارش «مای کار»، به رغم این که قدرت خروجی پیشرانه دنا پلاس در روی کاغذ بیشتر است، اما در عمل به دلیل عملکرد سیستم انتقال قدرت و وزن بیشتر این خودرو، تندر پلاس شتاب بهتری را ارائه می کند. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی ایران خودرو، تندر 90 پلاس اتومات، شتابی در حدود 11.7 ثانیه و دنا پلاس، شتابی در حدود 13.5 ثانیه دارد.

 کدام را بخریم ، تندر 90 پلاس اتوماتیک یا دنا پلاس؟


فناوری و آپشن ها


 کدام را بخریم ، تندر 90 پلاس اتوماتیک یا دنا پلاس؟

همان طور که در مقدمه گفته شد، با توجه به قیمت رسمی این دو خودرو، عملاً تندر پلاس اتوماتیک رقیب قیمتی دنا پلاس محسوب می شود و این مسئله برای افرادی که به یک خودروی اتوماتیک نیاز دارند یک برگ برنده بزرگ محسوب می شود. از سوی دیگر، از نظر امکانات و آپشن ها برتری مطلق با دنا پلاس است. چرا که با داشتن امکاناتی چون 4 کیسه هوا، هر 4 ترمز دیسکی، مانیتور و دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه‏ های سولار(ضد اشعه مضرUV)، تنظیم برقی صندلی راننده، کروز کنترل و سان روف، رقیب خود را به طور کامل از میدان به در می کند. به علاوه ظاهر و طراحی دنا، هرچند که چندان هم کامل و بی نقص نیست، اما باز هم نسبت به طراحی ساده و قدیمی تندر پلاس یک سر و گردن بالاتر است.

 کدام را بخریم ، تندر 90 پلاس اتوماتیک یا دنا پلاس؟


کیفیت و حرف آخر


اگر چه به طور کلی کیفیت محصولات رنو در ایران و به ویژه در این محدوده قیمتی، بالاست، اما طبق آخرین پایش های کیفی خودرو در اردیبهشت امسال، هر دو خودروی مورد بررسی ما، با کسب سه ستاره، در یک رده کیفی قرار گرفته اند. در مجموع باید گفت تندر پلاس که یکی از بی دردسرترین خودروهای موجود در بازار ماست می تواند برای افرادی که نیاز به آپشن های زیاد نداشته و با طراحی نسبتاً ساده خودرو مشکلی ندارند، گزینه بهتری باشد. در سوی مقابل، برای افرادی که به دنبال آپشن های بیشتر و طراحی به روزتر هستند، دنا پلاس می تواند گزینه مناسب تری باشد. البته قیمت بازار این دو خودرو نیز تا حدی معادلات را تغییر خواهد داد. تندر پلاس اتوماتیک، هم اینک قیمتی در حدود 77 میلیون و دنا پلاس، قیمتی در حدود 65.5 میلیون تومان دارد.

منبع خراسان


نظرات

  • ناشناس ناشناس (27 آذر 1399 ساعت 12:53)

    لطفا موقع نوشتن پیام ادب رو رعایت کنید.
    هممون میدونیم که دنا خوشگل تره ولی این انصاف نیست که جدید ترین مدل دنا رو با ال نود قدیمی مقایسه کنید.

    امروزه قیمت دنا پلاس توربو اتومات حدود ۴۶۰میلیون و ال نود حدود پلاس اتومات حدود ۵۱۰ میلیون هست.
    ولی باز این حال تا نود بهتر بود تو تست

    شما ها باید دنا توربو پلاس اتومات رو با ال نود جدید یعنی رندری مقایسه کنیدرکه نزدیک یه میلیارد و ۷۰۰ ملیون قیمتشه.
    ال نود در فرانسه با اسم داچیا لوگان هم شناخته میشه.

    این ال نود پلاس اتومات از همون نسل اولیه ولی رندری نسل سوم ال نود هستش که تو بازار ایران تک و توک میتونید مشاهده کنید.

    خیلی ها میگفتن ال نود ظاهرش بده و چی.

    آقا شما سوار نشو.
    از حق نگذریم دنا خوشگله و ال نود هم قیافه ی بدی نداره.

    دنا تو قیافه امتیاز ۸ گرفته و ال نود ۷
    تو آپشن دوتاشون هم ۸ گرفتن.

    خیلی ها میگن ال نود آپشن نداره.

    اگه شما برید و ال نود بخرید اونجا میگن بهتون که آیا مالتی مدیا میخواد نصب کنیم صندلی برقی میخواید و خیلی چیز های دیگه که اگه این همه این کارو بگیرید تقریبا واستون در میاد ۶5۰ میلیون تو امروزه
    از نظر کیفیت هم که دنا ۷ گرفته و ال نود ۹

    ال نود داخل کابین صداش نمیاد ولی دنا چرا.

    من خودم یکی از بزرگ ترین اتوگالری ها تو تهران رو دارم.

    داشتم چیزی میگشتم که این مطلب به چشم خورده و خواستم ببینم که نظر بقیه چیه.

    ال نود یه سری آپشن های مخفی داره که تو اینترنت فیلم اونو گذاشتیم.

    واسه ی مشاوره ی بیشتر به ایمیل بنده پیام دهید و ه خواستید آدرس فروشگاه رو بگیرید به ایمیل بنده پیام بدید.

    سیامک سیامک (11 فروردین 1400 ساعت 00:37)

    با سلام. کاملا مشخصه که دلال هستی و قیمتهای غیرواقعی میدی به خورد ملت. رنو تندر پلاس اتوماتیک الان حدود 410 هست نه 510 تومن. لطفا به حرف این دلالان که موجب وضع اقتصادی بد مملکت شدن گوش ندید.

  • حسام حسام (28 شهریور 1399 ساعت 14:09)

    کسایی که میگن ال نود بده شما اصلا اصلا سوارش نشدین موتور K4m بهترین و قدرتمند ترین موتور هست در ایران. نه مثل ef7 شاتون میزنه و نه مثل tu5 توی سربالایی ها کم میاره خیلی از اینا بهتره در ضمن شتابش خیلی از ماشین های داخلی دیگس

  • Ali Ali (30 خرداد 1397 ساعت 11:22)

    یعنی حیف پول به اینا
    ال لگن اتومات (ارزون ترین سدان سگمنت بی دنیا!) تو همین بی ارزشی پول و قیمت دلار. -۳۰ میلیون بیشتر ارزش نداره
    باز دنا یه قیافه ای و داخلی داره

  • احمد احمد (29 خرداد 1397 ساعت 16:22)

    هیچکدام شوند به درد نمیخوره باپول این آشغال ها یک هیوندای آوانته بگیرتا از رانندگی لذت ببری