,
Car.ir را در تلگرام دنبال کنید


بررسی رنو آلاسکان پیک آپ 2017

۲۳ آبان ۱۳۹۶
6,700 بازدید
0 دیدگاه
دسته بندی : تست و بررسی
0
4

بازار پیک آپ ها بسیار گسترده است و هر روز تولیدکنندگان بیشتری به این بخش توجه نشان می دهند. یکی از آخرین محصولات رنو به نام آلاسکان پیک آپ – پس از معرفی در امریکای لاتین در سال 2016- اخیراً در اروپا عرضه شده است.

بررسی رنو آلاسکان پیک آپ 2017

البته عرضه آلاسکان در بریتانیا به تاخیر افتاده است. با این حال به فرانسه رفتیم تا این مدل جدید را امتحان کنیم.

آلاسکان ظاهر آشنایی دارد ...

اگر منصفانه نگاه کنیم، می بینیم که رنو قسمت جلویی را کمی تغییر داده است. اما قسمت های دیگر این خودرو، مانند دیگر پیک آپ های موجود در بازار است. این وانت فرانسوی در واقع شبیه ژاپنی ها است.

مانند مرسدس کلاس X، آلاسکان بر روی پلتفرم نیسان ناوارا ساخته شده است و از موتور مشابه 2.3 لیتری و طراحی سیستم تعلیق مولتی لینک در قسمت عقب بهره می برد. در این سیستم تعلیق از کمک فنرهایی مانند خودروهای سواری استفاده شده است.

بررسی رنو آلاسکان پیک آپ 2017

بر خلاف کلاس X، در این جا مهندسی سطح بالایی را نمی بینیم. غیر از قسمت جلو زیبا و کمی دقت در چراغ های عقب، آلاسکان بیشتر شبیه یک ناوارا به نظر می آید. به عنوان مثال در کابین، تنها مورد متفاوت، نشان رنو در روی فرمان است.

از نظر کلی خیلی خوب است. ناوارا از نظر تجربه رانندگی جزو بهترین هاست، می تواند تا 3.5 تُن وزن را بکشد و بیش از 1000 کیلوگرم گنجایش بار دارد. این ویژگی ها در آلاسکان نیز وجود دارند.

طراحی کابین محکم و شبیه یک SUV است. همچنین به خاطر طراحی دو کابین، شما 4 در و فضایی مناسب برای 4 سرنشین در اختیار دارید (5 سرنشین با کمی سعی و تلاش).

بررسی رنو آلاسکان پیک آپ 2017

ظاهراً در طراحی صندلی حتی از ناسا نیز "الهام" گرفته شده است؛ چیزی که به ندرت اتفاق می افتد. ناوارا در سفرهای طولانی، خیلی راحت نیست. اما سفر ما با آلاسکان نسبتاً کوتاه بود، بنابراین انتظار بیشتری داشتیم.

آلاسکان به شما کیفیت سواری – و کابین – کلاس X و در برخی موارد، فولکس واگن آماروک را ارائه نمی دهد. این امر تا حدی قابل قبول است، چرا که در محدوده قیمتی آن ها قرار ندارد.

علاوه بر این، رنو سریع تر و از نظر مصرف سوخت اقتصادی تر از مرسدس است. همچنین از نظر مصرف سوخت، نسبت به فولکس واگن نیز برتری دارد. چرا که آماروک دارای موتور 3 لیتری 6 سیلندر است.

به هر حال در مقایسه با مرسدس، موتور رنو پر سر و صدا تر، کیفیت سواری پایین تر و چرخش های بدنه بیشتر است. فرمان سنگین اما بی حال است. مدل فول آپشن 187 اسب بخاری twin-turbo dCi قدرت لازم را دارد، اما با گشتاور 450 نیوتن متر در دور موتور 1500، سیستم تعویض دنده به شما اجازه نمی دهد که خیلی سریع حرکت کنید.

بررسی رنو آلاسکان پیک آپ 2017

سیستم تعویض دنده 7 سرعته اتوماتیک (قابل انتخاب) نسبت به مدل 6 سرعته دستی عملکرد بهتری دارد. همچنین باید بدانیم که شاسی آلاسکان با دقت زیادی طراحی شده است که آن را نسبت به رقبا برجسته تر می کند.

سیستم چهارچرخ متحرک و ارتفاع مناسب از سطح زمین به صورت استاندارد موجود هستند، اما این وانت می تواند در مسیرهای شهری نیز به کار گرفته شود. خلاصه

این مدل ظاهر قابل قبولی دارد، سواری بهتری نسبت به بقیه رقبا ارائه می کند و یکی از اقتصادی ترین موتورهای موجود در بازار را در اختیار دارد. همچنین به احتمال زیاد با قیمت رقابتی عرضه می شود. علاوه بر این ها، رنو دارای شبکه گسترده ای برای خدمات پس از فروش است. در آخر، برای افرادی که به دنبال یک پیک آپ نسبتاً خوش قیافه می گردند، نبود آلاسکان در بازار بریتانیا کمی آزاردهنده است. اما وجود رقبای سرسخت ژاپنی و آلمانی، می تواند تاخیر رنو را برای حضور در این بازار کمی توجیه کند.

منبع خبر : اختصاصی car.ir

دیدگاه ها