,
Car.ir را در تلگرام دنبال کنید


بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

۱۶ تير ۱۳۹۷
7,517 بازدید
0 دیدگاه
دسته بندی : تست و بررسی
0
1

امروز قصد داریم به بررسی و مقایسه سه خودروی شاسی بلند پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون که در یک کلاس خودرویی قرار دارند و از کیفیت قابل قبول و قیمت اقتصادی مناسب برخوردار هستند ، بپردازیم .

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

پژو در سال‌های اخیر یک دگرگونی موفق در سبد محصولات خود داشته و شاسی بلندهای 3008 و 5008 آن بهترین نمونه‌های بازنگری محصولات این برند هستند. این خودروها قدم‌های بزرگی در مقایسه با محصولات پیشین پژو برداشتند و در تست‌های فنی و تخصصی هم بازخوردهای خوبی از اهل‌فن دریافت کردند.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

پژو 5008 سال پیش در تست‌های جاده‌ای خوش درخشید و اگرچه نسخه بنزینی آن شایستگی‌های فراوانی دارد اما برای خریداران اروپایی و به خصوص بریتانیایی‌ها مدل دیزلی هنوز هم توجیه‌پذیرتر است. افرادی که فواصل زیادی را طی می‌کنند از مصرف سوخت کم نسخه دیزلی در بزرگراه‌ها بهره‌مند خواهند شد و گشتاور بیشتر آن نیز برای یدک کشی و حمل اشیای سنگین به کار می‌آید.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

با این تفاسیر ما مدل 5008 2.0 BlueHDi 180 را در برابر یکی از کلیدی‌ترین رقبا یعنی اشکودا کودیاک که آن‌هم از پیشرانه 2 لیتری دیزلی استفاده می‌کند قرار داده‌ایم. همچنین یکی از رقیبان آسیایی یعنی سانگ یانگ رکستون در این رقابت حضور دارد. این خودرو نیز در نسل جدید خود کاملاً دگرگون شده اما آیا یک خودروی کره‌ای می‌تواند با رقبای اروپایی شاخ‌به‌شاخ شود؟ این خودرو قیمت مشابهی با دو رقیب دیگر دارد بنابراین هر سه مدل رقابت تنگاتنگی برای جلب نظر مشتریان انجام می‌دهند.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

این شاسی بلندهای هفت‌نفره برای لذت خالص رانندگی ساخته نشده‌اند بنابراین بسیار از خریداران راحتی استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک را ترجیح خواهند داد. این اولین بار است که نسخه اتوماتیک پژو 5008 را تست می‌کنیم اما کدام‌یک از این سه خودرو از نظر کاربردی بودن، مصرف سوخت و راحتی بهترین عملکرد را نشان می‌دهد؟ با ما باشید تا پاسخ سؤالات را بدانید.


پژو 5008


 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

اولین تست پژو 5008 مجهز به گیربکس دستی تحسین ما را در پی داشت اما هم‌اکنون وقت بررسی نسخه دیزلی 175 اسبی با گیربکس اتوماتیک فرا رسیده است.

برای اکثر خریداران، راحتی سواری یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید شاسی‌بلندی هفت‌نفره خواهد بود و 5008 از این نظر نمره بالایی دریافت می‌کند. سیستم تعلیق نرم و فاصله بین محوری زیاد به این معنی است که 5008 در جاده‌های خشن سواری نرمی خواهد داشت و اگرچه تکان‌های بدنه در چنین خودرویی مشهود است اما کنترل خوبی روی آن صورت می‌گیرد.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

البته سیستم تعلیق نرم‌تر باعث می‌شود پژو در پیچ‌ها تکان‌های بیشتری در مقایسه با اشکودا کودیاک داشته باشد، این در حالی است که هر دو خودرو راحتی کلی مشابهی دارند. بخشی از تکان‌های بیشتر پژو به فرمان کوچک و نسبت‌های سریع آن مربوط می‌شود. شما باید رفتاری نرم‌تر و آرام‌تر با فرمان داشته باشید تا شاسی‌بلند پژو ناآرام نشود. همچنین بازخورد زیادی از فرمان به دستان راننده منتقل نمی‌شود اما این انتقاد به هر سه خودرو وارد است.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

پیشرانه 2 لیتری پژو کمترین قدرت را در بین حریفان این مقایسه داشته اما تنها 4 اسب بخار کم‌توان‌تر از رکستون است؛ و به خاطر اینکه 5008 با وزن 1540 کیلویی خود سبک‌ترین خودرو لقب گرفته بنابراین در تست‌های شتاب گیری عملکرد خوبی دارد.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5008 برابر با 8.9 ثانیه است که شش‌دهم ثانیه کندتر از اشکودای قوی‌تر و چهار چرخ محرک بوده اما به‌طور قابل‌توجهی جلوتر از رکستون سنگین‌وزن با شتاب 10.2 ثانیه‌ای می‌باشد.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

یکی از بزرگ‌ترین فاکتورها در این مبحث جدای از قدرت و وزن، عملکرد گیربکس است. گیربکس DSG کودیاک تعویض‌های بسیار سریع‌تری در مقایسه با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک پژو داشته و البته گیربکس 7 سرعته اتوماتیک رکستون نیز کند نشان می‌دهد.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

پژو در زمان حرکت به اندازه اشکودا آرام و ساکت نیست و این موضوع روی رفاه کابین نیز تأثیر منفی گذاشته است. پیشرانه پر سر و صداتر بوده و صدای باد زیادی نیز به گوش می‌رسد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: سیستم چهار چرخ محرک در 5008 وجود ندارد اما به جای آن سیستم کنترل چسبندگی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تنظیمات سیستم کنترل پایداری را به منظور کمک به آفرود تغییر دهید. این سیستم عملکرد نسبتاً خوبی داشته و برای اکثر نیازها کافی خواهد بود.


سانگ یانگ رکستون


 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

رکستون یک شاسی‌بلند بزرگ و جدید است که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و این نسخه هفت‌نفره در تریم ELX با گیربکس اتوماتیک همراه شده و قیمت پایه 34995 پوندی دارد. این قیمت‌گذاری باعث شاخ‌به‌شاخ شدن رکستون کره‌ای با رقیبان اروپایی می‌شود اما آیا می‌تواند بر آن‌ها پیروز شود؟

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

رکستون در کابین احساس اروپایی‌تری داشته اما شاسی سنتی پیکاپ مانند در زیر پوست به این معنی است که نمی‌تواند از نظر سواری و هندلینگ با دو حریف اروپایی رقابت کند. سانگ یانگ هرگز ناآرام حس نمی‌شود اما شاسی دائماً ذات خود را به شما یادآوری می‌کند.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

اما سواری خودرو در محیط‌های ناهموار شهری بد بوده و در این حالت ناامید خواهید شد. در بزرگراه‌ها نیز شرایط خیلی متفاوت نبوده اما خب سواری آن قابل‌قبول‌تر است. این موضوع در تقابل با دو رقیبی است که سواری بسیار نرمی در اکثر شرایط دارند.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

حتی سیستم تعلیق نرم رکستون نیز کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند. اگرچه خودرو خیلی در چاله‌ها اذیت نمی‌شود اما تکان‌های بدنه زیاد و فرمان سست و کرخت به چشم می‌آیند.

وزن زیاد رکستون به معنی عدم چابکی بوده و همچنین این موضوع تأثیری منفی روی شتاب خودرو گذاشته است. به لطف گیربکسی با تعویض‌های کند شاهد شتاب ضعیف 10.2 ثانیه‌ای هستیم که رکستون را کاملاً پشت سر 5008 و کودیاک قرار می‌دهد.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

اگرچه سواری و عملکرد رکستون ضعیف است اما موقعیت رانندگی خوبی داشته و پیشرانه دیزلی آن در جاده از قدرت کافی برخوردار است. با گشتاور 420 نیوتون متری که از دور 1600 پیشرانه در دسترس است، رکستون پرفورمنس موردنیاز را در هر زمانی ارائه کرده و برای یدک کشی یک خودروی برجسته است.

گیربکس این خودرو در زمان رانندگی عادی به حد کافی نرم بوده اما اگر آن را تحت‌فشار قرار دهید روی دیگر خود را نشان خواهد داد. این هم یک فاکتور بزرگ دیگر تأثیرگذار روی عملکرد رکستون در پیست بوده زیرا تعویض‌های گیربکس کاملاً کند هستند. تفاوت گیربکس رکستون با گیربکس DSG کودیاک همچون تفاوت شب و روز است. البته سانگ یانگ دارای سیستم چهار چرخ محرک کاملاً سوئیچ شدنی بوده بنابراین بهترین آفرودر این مقایسه لقب می‌گیرد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: رکستون به دلیل ابعاد بزرگ، سنگین بودن را القا کرده و البته میدان دید ضعیف و فرمان کند کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کنند. البته دوربین دنده‌عقب استاندارد در این خودرو وجود دارد.


اشکودا کودیاک


 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

زمانی که اشکودا و پژو در نسخه‌های بنزینی با یکدیگر مقایسه شدند پیروز میدان پژو بود؛ اما این نسخه دیزلی کودیاک تا به اینجا توانسته بر تمامی رقبا در تست‌های گروهی غلبه کند.

پیشرانه 2 لیتری دیزلی کودیاک در تعدادی از محصولات گروه فولکس‌واگن بکار رفته است. این پیشرانه قوی‌ترین قلب آهنین این مقایسه می‌باشد.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

کودیاک در کل، تست‌های پرفورمنس را با برتری پشت سر گذاشته و به لطف گیربکس دوکلاچه با تعویض‌های سریع و کشش قوی در خط مستقیم سریع‌ترین شتاب را دارد. این عملکرد با سیستم چهار چرخ محرک تقویت می‌شود.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

کودیاک در زمان عبور سریع از پیچ‌ها پایدارترین خودرو بوده و اگرچه فرمان آن احساس زیادی ندارد اما به حدی کافی دقیق است. کودیاک حتی با این رینگ‌های 19 اینچی هم سواری خوبی داشته و دست اندازهای بزرگ را به خوبی جذب می‌کند اما در سرعت پایین می‌توانیم لرزش بیشتری را در کابین و در مقایسه با 5008 شاهد باشیم.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

موقعیت رانندگی کودیاک راحت‌ترین موقعیت در بین سه خودرو بوده اما نسبتاً سرراست بوده و شاید افرادی با پاهای بلند کمی سایش با ستون فرمان را حس کنند. گشتاور 400 نیوتون متری پیشرانه از دور 1750 در دسترس بوده بنابراین نیازی به نگه‌داشتن زیاد دنده‌ها نبوده و این امر به رفاه کلی کابین کمک می‌کند.

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

نظرات آزمایش‌کنندگان: فضای کابین و بار زیاد یکی از قوی‌ترین نقاط اشکودا کودیاک است. این خودرو یک همه کاری قدرتمند بوده و ما آرامش، هندلینگ پایدار و کابین سطح بالای آن را دوست داریم.


قضاوت نهایی
رتبه اول: اشکودا کودیاک


 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

این یک رقابت نزدیک بین اشکودا کودیاک و پژو 5008 است زیرا هر دو خودرو در کلاس شاسی بلندهای هفت‌نفره خوش درخشیده‌اند؛ اما در این نسخه دیزلی، کودیاک دارای قلبی آرام‌تر، نرم‌تر و یک گیربکس با تعویض‌های سریع و همچنین اقساط ماهیانه کمتر است. این خودرو فضای زیاد و هزینه‌های کمتری داشته و سیستم چهار چرخ محرک آن نیز با ظرفیت یدک کشی بیشتر همراه شده است. تمامی این موارد باعث برتری کودیاک می‌شوند.


رتبه دوم: پژو 5008


 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

اگرچه 5008 خودرویی شیک، اقتصادی و با سواری خوب بوده اما در رقابتی فشرده به کسب رتبه دوم بسنده می‌کند. این خودرو در تریم ارزان‌تر Allure توجیه بیشتری داشته زیرا همان راحتی و فضا و تجهیزات مدل‌های گران‌تر را دریافت می‌کنید. پژو 5008 جادارترین خودرو در این مقایسه بوده و پرفورمنس برجسته‌ای دارد اما برای ربودن رتبه اول از کودیاک توان کافی را ندارد.


رتبه سوم: سانگ یانگ رکستون


 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

رکستون راه زیادی را تا رسیدن به نسل جدیدش طی کرده اما با این قیمت نمی‌توان آن را به رقبای اروپایی ترجیح داد. شاسی ناراحت رکستون باعث تنبلی خودرو شده و همچنین به اندازه رقبا کم‌مصرف و جادار نیست. این خودرو از تجهیزات خوبی سود می‌برد اما در مقایسه با کودیاک و 5008 ارزش زیادی ندارد.


دیگر گزینه‌ها با بهایی مشابه…


جدید: فولکس‌واگن تیگوان آل اسپیس

قیمت: 36485 پوند

پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری 187 اسب بخاری

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

تیگوان آل اسپیس از همان پلتفرم و پیشرانه کودیاک استفاده می‌کند بنابراین از نظر هندلینگ و آرامش امتیاز بالایی دریافت می‌کند. این خودرو به اندازه اشکودا آرام و باارزش نیست اما کیفیت آن مثال‌زدنی بوده و در تریم SE تجهیزات زیادی دارد.

کارکرده: لندروور دیسکاوری اسپورت

قیمت: 31500 پوند

پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری 178 اسب بخاری

 بررسی و مقایسه پژو 5008، اشکودا کودیاک و سانگ یانگ رکستون

در بازار دست‌دوم‌ها به شاسی بلندهای لوکسی همچون دیسکاوری اسپورت هم برمی‌خورید. این شاسی‌بلند هفت‌نفره فاقد فضای برخی رقبا بوده اما در بحث آفرود فوق‌العاده است. ما یک نسخه کم کارکرد و فول این خودرو را با قیمت 31500 پوند پیدا کردیم.

منبع خبر : پدال

دیدگاه ها