1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی مرسدس AMG GT رودستر

بررسی مرسدس AMG GT رودستر

3 دی 1396
  • 0

مرسدس AMG GT رودستر برای دوستداران خودروهای بدون سقف یک انتخاب عالی است و برای پورشه 911 کابریولت یک رقیب جدی به شمار می رود.

بررسی مرسدس  AMG GT رودستر

نکات مثبت: ظاهر جذاب، سقف باز، عملکرد بی نظیر، موتور 8 سیلندر AMG
نکات منفی: کمبود فضای بار، هزینه های تعمیر و نگهداری بالا، دید محدود

مرسدس AMG GT رودستر یک خودرو عالی، سریع و با عملکرد بالا است و قدرتمندترین نسخه آن GT C رودستر است. مجهز به موتور 4 سیلندر bi-turbo با 557 اسب بخار است که به حداکثر سرعت 315 کیلومتر در ساعت می رسد و شتاب صفر تا 100 آن زیر 4 ثانیه است.

از مهندسی مشابه مدل AMG GT Coupe بهره می برد و دارای سقف کانورتیبل است که به خوبی عایق بندی شده است. علاوه بر این، حتی در سرعت های بالا نیز در حالت سقف باز، برای سرنشینان تجربه آرامی به ارمغان می آورد،. هندلینگ و سواری راحت آن می تواند با پورشه 911 کابریولت رقابت کند، فقط ممکن است از نظر کارایی کمی پایین تر قرار بگیرد. البته هزینه های بالای تعمیر و نگهداری را فراموش نکنید.

تعداد محدودی رودستر وجود دارند که به خوبی این مدل باشند. کمیاب بودن و طراحی فوق العاده باعث می شود که AMG GT رودستر نسبت به پورشه 911 کابریولت – رقیب جدی مرسدس - کمی با ابهت تر باشد.

خوشبختانه دوستداران خودروهای بدون سقف گزینه های زیبا و چابکی در اختیار دارند. استون مارتین ونتج، آئودی R8 اسپایدر، لامبورگینی هوراکان اسپایدر و مک لارن 570S اسپایدر با قیمت مشابه در دسترس هستند و هر کدام از این ها می توانند جایگزین خوبی برای یک خریدار AMG باشند.
مرسدس AMG فروش مدل AMG GT رودستر را برای اولین بار در سال 2016 آغاز کرد و پس از آن مدل GT C را با تمرکز بیشتر بر روی راننده ارائه کرد. این خودرو بدون سقف تا حدی زیادی بر پایه مدل های GT coupe ساخته شده است و شاسی آلومینیومی، ساختار بدنه و همچنین کاپوت منیزیوم سبُک در این مدل ها مشترک است. قلب تپنده خانواده AMG GT یک موتور 4 لیتری 8 سیلندر twin-turbo است که با استفاده از سیستم تعویض دنده 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک، قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند.

بررسی مرسدس  AMG GT رودستر

AMG GT رودستر استاندارد دارای رینگ های آلیاژی 19 اینچی، سیستم اگزوز قابل تغییر AMG، دیفرانسیل limited-slip مکانیکی، کالیپرهای ترمز نقره ای و اسپویلر برقی عقب است. در داخل این خودرو سیستم اطلاعات-سرگرمی آنلاین مرسدس COMAND با یک صفحه نمایش 8.4 اینچی، صندلی های برقی حافظه دار با روکش چرم Nappa و دیگر موارد لوکس به چشم می خورند. با ارتفا به مدل GT C رینگ های 20 اینچی، سیستم تعلیق قابل تنظیم RIDE CONTROL، دیفرانسیل limited-slip الکترونیکی، کالیپرهای ترمز قرمز، سنسورهای پارک و دوربین عقب را در اختیار دارید. در داخل نیز فرمان اسپرت و سیستم صوتی Burmester به کار رفته اند.

در میان نسخه های کوپه مدل AMG GT S وجود دارد که بین GT استاندارد و GT C قرار می گیرد. البته مدل GTS به عنوان رودستر موجود نیست. بالاترین مدل، یعنی AMG GT R نیز فقط به صورت کوپه ارائه می شود.

موتور، عملکرد و سواری

سواری AMG GT رودستر با پورشه 911 کابریو مقایسه می شود، اما حس هیجان بیشتری دارد.

با بهینه سازی وزن موتور در قسمت جلو و گیربکسی که در محور عقب قرار گرفته است، AMG GT تکنولوژی شاسی پیشرفته ای را ارائه می کند که در زمینه هندلینگ فوق العاده است. هر دو مدل رودستر مجهز به دیفرانسیل limited-slip برای حداکثر کشش هستند که در مدل GT C به صورت الکترونیکی کار می کند و عبور از پیچ ها را آسان تر می کند.

نتیجه این است که شما خودرویی با سواری راحت اختیار دارید و می توانید تا سرعت 110 کیلومتر در ساعت بدون سقف رانندگی کنید.

بررسی مرسدس  AMG GT رودستر

هر دو مدل سریع هستند و تکنولوژی شاسی و تعادل ذاتی باعث می شود که AMG یک خودرو پایدار باشد. فرمان خوش دست است و دقت بالایی دارد. شاید سواری کمی سخت باشد، اما به هیچ وجه احساس ناراحتی نمی کنید.

در مدل GT C می توانید از کمک فنرهای انطباق پذیر با قابلیت تنظیم استفاده کنید. در حالت اسپرت با اگزوز تنظیم شده در بلندترین حالت حتماً سرگرم خواهید شد. موتور twin-turbo 8 سیلندر در جاده، رام نشدنی به نظر می رسد.

AMG GT جایگزین خوبی برای پورشه 911 کابریولت به شمار می رود و بعد دیگری از رانندگی را به نمایش می گذارد.

موتور

2 گزینه برای انتخاب موتور AMG GT رودستر در اختیار دارید، البته این دو در واقع یک موتور هستند. موتور قدرتمند 4 لیتری bi-turbo مرسدس AMG جدا از خروجی خارق العاده، ویژگی دیگری نیز دارد. به این صورت که سیستم اگزوز و مکش هوا طوری طراحی شده است که باعث خروج سریع تر گازها می شود و تاخیر توربو را کاهش می دهد. موتور استاندارد GT دارای قدرت 476 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه به همراه 630 نیوتن متر گشتاور در 1700 دور در دقیقه است. این قدرت کافی است تا شتاب صفر تا 100 آن 4 ثانیه باشد و به حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت برسد. GT C دارای 557 اسب بخار قدرت در 6750 دور در دقیقه و 680 نیوتن متر گشتاور در 1900 دور در دقیقه است. شتاب صفر تا 100 آن 3.7 ثانیه است و به حداکثر سرعت 315 کیلومتر در ساعت می رسد.

مصرف سوخت و هزینه های تعمیر و نگهداری

هزینه خرید، سوخت و بیمه AMG GT بالاست، اما همچنان ارزشمند است.
شاید مصرف سوخت برای خریداران ایده آل نباشد، اما به لطف سیستم غیرفعال کننده سیلندر، سیستم استپ-استارت و دیگر موارد فنی، AMG GT رودستر در حالت ترکیبی (در تست های رسمی) 7.8 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف می کند و خروجی دی اکسید کربن آن 219 گرم در هر کیلومتر است.

بررسی مرسدس  AMG GT رودستر

با این که موتور 4 لیتری twin-turbo مصرف سوخت بالایی دارد، اما هیجان فشردن پدال اجتناب ناپذیر است. GT C نیز دارای مصرف سوخت 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر و خروجی دی اکسید کربن 259 گرم در هر کیلومتر است. البته اگر بخواهید رانندگی هیجان انگیزی داشته باشید، این ارقام تغییر می کنند.

این آمار به همراه قیمت بالا به این معنی است که خریداران AMG GT رودستر باید مالیات بیشتری بپردازند (1675 پوند در ماه).

استهلاک

با توجه به کمیاب بودن و پرستیژ AMG، GT کوپه و رودستر بازار دست دوم خوبی دارند (نسبت به پورشه 911 کابریولت). البته قیمت بالا باعث می شود که شما پول زیادی را هنگام فروش از دست بدهید.

کابین، طراحی و تکنولوژی

با طراحی شبیه به سوپرخودرو AMG SLS، طراحی ظاهری AMG GT بسیار جذاب است.

ارتباط طراحی AMG GT رودستر با مدل SLS کاملاً مشهود است. در واقع این دو مدل از نظر مهندسی بسیار شبیه به هم هستند چرا که GT دومین خودرویی است که به صورت کامل در مرسدس AMG ساخته شده است.

بررسی مرسدس  AMG GT رودستر

جلوپنجره AMG GT قابل توجه است و مرسدس به افتخار مدل 300 SL (دهه 1950 میلادی) به آن Panamericana می گوید. ارتفاع پایین و کاپوت پهن به همراه قسمت سرنشینان که در عقب خودرو قرار می گیرد بسیار شبیه به SLS است. شیشه جلوی پهن نیز ما را به یاد SLS می اندازد، اما طراحی بیرونی کمی ساده تر و شیک تر است.

سقف جمع شونده 3 لایه در عرض 11 ثانیه - تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت - به صورت الکترونیکی بسته می شود. برای جبران استحکام، این رودستر رکاب های ضخیم تری دارد و زیر داشبورد و پشت صندلی ها از نظر استحکام تقویت شده اند. میله دوگانه نیز برای جلوگیری از واژگون شدن در این مدل به کار رفته است.

روی داشبورد مجموعه ای از دکمه ها در اختیار راننده قرار دارد و هواکش های دایره ای نیز مشاهده می شوند. همچنین یک صفحه نمایش تبلت مانند در بالای این داشبورد قرار دارد. انتخاب سیستم تعویض دنده اتوماتیک و کنترل های COMAND بر روی کنسول قابل دسترسی هستند و دکمه استارت و حالت های رانندگی نیز در کنار آن ها قرار دارند.

نویگیشن ماهواره ای، سیستم صوتی و اطلاعات-سرگرمی

سیستم اطلاعات-سرگرمی COMAND مجهز به یک صفحه نمایش بزرگ و شفاف است و به وسیله تاچ پد و موس که در جای دسته دنده قرار گرفته اند کنترل می شود. در عوض، دسته دنده الکترونیکی عقب تر رفته و کوچکتر شده است، چرا که مرسدس AMG معتقد است که رانندگان برای تعویض دنده به صورت دستی می توانند از پدهای پشت فرمان استفاده کنند. کار با سیستم اطلاعات-سرگرمی بسیار آسان است. این سیستم مجهز به نقشه 3 بعدی و اینترنت است. همچنین سیستم پخش سی دی/دی وی دی و یک هارد 10 گیگابایتی برای ذخیره موسیقی موجود است.

بررسی مرسدس  AMG GT رودستر

آپشن سیستم صوتی Burmester (در مدل GT C به صورت استاندارد موجود است) دارای 10 بلندگو، آمپلی فایر 10 کاناله و خروجی 640 وات است.

کارایی، راحتی و فضای بار

دیگر خودروهای اسپرت موجود در بازار فضای بار بیشتری در اختیار شما قرار می دهند، با این حال AMG GT برای یک آخر هفته به اندازه کافی کارآمد است. AMG GT رودستر به لطف کیفیت سواری و رفتار نرم، به اندازه کافی کارایی دارد تا به عنوان یک خودرو برای استفاده روزمره شناخته بشود.

در حالت سقف بسته، این رودستر ار نظر عایق بندی صدا به خوبی مدل کوپه عمل می کند. اما هنگامی که سقف را باز می کنید با وجود بادشکن – حتی در سرعت های پایین – کمی صدای باد به گوش می رسد.
البته این مرسدس به اندازه پورشه 911 – با صندلی های عقب - کارآمد نیست. ستون های ضخیم جلو در AMG GT و موقعیت راننده باعث ایجاد محدودیت دید می شود. البته در حالت سقف باز این مورد خیلی محسوس نیست. داشبورد کوچک و جیب های در بسیار کوچک هستند و فضای کمی برای لوازم وجود دارد. اندازه با این که به نظر می آید AMG GT از SLS کوچک تر است، اما اعداد چیز دیگری می گویند. در مجموع با اندازه 4546 میلی متر در برابر 4638 کوچکتر است، اما پهنای هر دو مدل 1939 میلی متر است. با اندازه 1288 میلی متر (در برابر 1252 میلی متر) AMG GT کوپه بلندتر از SLS است.

جای پا، سر و فضای سرنشین

در حالت سقف بسته، فضای سر AMG GT منطقی است اما کمی احساس محصور بودن می کنید که شاید به دلیل نشستن در ارتفاع پایین باشد. کنسول وسط پهن، ستون های ضخیم جلو و کاپوت کشیده حس یک خودرو بزرگ را به شما می دهد. در حالت سقف باز مسئله فضای سر از بین می رود و شایان ذکر است که AMG GT جای پا و فضای صندلی زیادی دارد.

بررسی مرسدس  AMG GT رودستر

صندوق عقب

صندوق AMG GT خیلی بزرگ نیست، اما دارای گنجایش 350 لیتر است. با این حال زمانی که سقف را باز کنید، این گنجایش به 165 لیتر کاهش می یابد.

پایداری و ایمنی

مهندسی مرسدس AMG شما را ناامید نمی کند.

انتظار دریافت استاندارد تصادف Euro NCAP را را برای مرسدس AMG GT نداشته باشید؛ به این خاطر که در تعداد محدودی فروخته می شود. اما شکی نیست که AMG از شاسی بسیار محکمی استفاده کرده است و این خودرو تجهیزات ایمنی لازم را داراست (البته اگر آپشن ها را درست انتخاب کنید).
پکیج دستیار راننده حدود 1700 پوند (حدود 9 میلیون تومان) هزینه دارد و شامل سنسور نقطه کور، سیستم نگهدارنده در خط، سیستم DISTRONIC (تنظیم فاصله ایمنی با خودرو جلویی) به همراه ترمز اضطراری و PRE-SAFE (جلوگیری از تصادف) می شود که موقعیت صندلی و کشیدگی کمربندها را در هنگام تصادف احتمالی تنظیم می کند. این موارد بسیار عالی هستند، اما بهتر بود که به عنوان استاندارد موجود بودند.

با این حال، این رودستر یک خودرو مخصوص راننده است - مخصوصاً در نسخه GT C – و شاید بسیاری از خریداران احتیاجی به آپشن های متعدد نداشته باشند. اکثر آن ها ترجیح می دهند که خودشان کنترل امور را در دست داشته باشند.

با توجه به تکنولوژی به کار رفته در تمامی مدل های مرسدس، این خودرو از نظر پایداری مشکلی ندارد. موتور به صورت دستی توسط AMG ساخته شده است و به لطف قانون "یک مرد، یک موتور" می توانید یک پلاک امضا شده را در زیر کاپوت مشاهده کنید. علاوه بر این، تیم AMG بالاترین استانداردها را در نظر می گیرد و شهرت آن ها به خاطر یکپارچگی و توجه به جزئیات است.

خدمات پس از فروش

AMG GT رودستر با خدمات پس از فروش 3 ساله با مسافت نامحدود عرضه می شود که شبیه خدمات بی ام و، جگوار و پورشه است.

سرویس ها

سرویس AMG GT رودستر به صورت سالیانه یا پس از طی 20 هزار کیلومتر انجام می شود. هزینه این سرویس ها حدود 700 پوند (حدود 3 میلیون و 700 هزار تومان) به صورت سالیانه یا 60 پوند (حدود 300 هزار تومان) به صورت ماهیانه است.

بررسی مرسدس  AMG GT رودستر

بررسی مرسدس  AMG GT رودستر



نظرات