1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. معرفی و مشخصات کامل آئودی Q8 جدید

معرفی و مشخصات کامل آئودی Q8 جدید

29 اردیبهشت 1396
  • 0

آئودی در حال حاضر سخت در تلاش است تا شاسی‌بلند پرچم‌دار خود با نام Q8 را در سال 2018 روانه بازار کند. این خودرو رقیب محصولاتی چون رنجروور خواهد بود.

 جزئیات و مشخصات کامل آئودی Q8 جدید

پیش‌نمایش آئودی Q8 حدود دو سال پیش به‌صورت نمونه‌ای مفهومی در دیترویت و ژنو بوده است. با توجه به استایل این خودرو شاهد پروفایل جانبی کوپه تر مشابه به دیگر شاسی بلندهای لوکس نظیر ب ام و X6 و مرسدس GLE کوپه هستیم.

 جزئیات و مشخصات کامل آئودی Q8 جدید

این خودرو در تأسیسات آئودی در براتیسلاوای اسلواکی تولید خواهد شد و خط تولید مشترکی با برادر کوچک‌تر یعنی Q7 خواهد داشت.

 جزئیات و مشخصات کامل آئودی Q8 جدید

طول Q8 بیش از 5 متر خواهد بود و فاصله بین محورها نیز برابر با 3 متر است. خط سقف خمیده و نمای عقب جمع‌وجور به این معنی است که کانسپت یاد شده تنها 4 صندلی داشته اما انتظار می‌رود نسخه‌ی تولیدی دارای طراحی 5 صندلی باشد. Q8 کانسپت فضای بار 630 لیتری داشته است.

 جزئیات و مشخصات کامل آئودی Q8 جدید

اما این خودروی مفهومی که به عنوان مدل پلاگین هیبریدی e-tron نمایش داده شده از پیشرانه‌ی 3 لیتری و واحدی الکتریکی با مجموعه باتری لیتیوم یونی 17.9 کیلووات ساعتی بهره برده است. مجموع خروجی این قوای محرکه برابر با 438 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتون متری می‌باشد.

 جزئیات و مشخصات کامل آئودی Q8 جدید

آئودی ادعا می‌کند شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو در 5.4 ثانیه ثبت شده و سقف سرعت آن نیز 250 کیلومتر در ساعت است. Q8 مفهومی در هر کیلومتر تنها 53 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم کواترو به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 جزئیات و مشخصات کامل آئودی Q8 جدید

شانس زیادی برای استفاده از قوای محرکه‌ی بنزینی-الکتریکی در مدل تولیدی وجود دارد زیرا آئودی می‌گوید: “استفاده از این قوای محرکه در نمونه‌ی مطالعاتی بار دیگر اهمیت آن را نشان داد.” زمان شارژ دوباره‌ی باتری‌ها دو ساعت و نیم اعلام شده است.

 جزئیات و مشخصات کامل آئودی Q8 جدید

افرادی که خواهان عملکرد بیشتر هستند قادر خواهند بود مدل SQ8 را خریداری نمایند. این مدل پرفورمنس احتمالاً از همان پیشرانه‌ی دیزلی 8 سیلندر 4 لیتری بای توربوی SQ7 با قدرت 429 اسب بخار استفاده خواهد کرد. زمانی که در دیترویت از مدل SQ8 سؤال شد، عضو هیئت‌مدیره آئودی گفت که من تولید این خودرو را دوست دارم.

 جزئیات و مشخصات کامل آئودی Q8 جدید

کانسپت Q8 از جلوپنجره‌ی عریض‌تر تک فریم آئودی که توسط چراغ‌های جلوی LED جدیدی احاطه شده استفاده کرده است. این خودرو از رینگ‌های 23 اینچی سود برده و ترمزهای کربن سرامیکی دارد.

در بخش عقبی نیز چراغ‌های LED در پهنای خودرو کشیده شده‌اند. آئودی می‌گوید این موضوع شاخصه‌ی طراحی مدل‌های e-tron آینده خواهد بود.

 جزئیات و مشخصات کامل آئودی Q8 جدید

طبق اخبار رسمی، کاکپیت مجازی 12.3 اینچی آئودی با رزولوشن بیشتر در این خودرو عرضه خواهد شد. طیفی از دکمه‌ها و صفحات لمسی جدید در داشبورد و کنسول مرکزی به کار گرفته خواهند شد.

منبع پدال


نظرات