1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اولین تجربه رانندگی با جنسیس G80 اسپرت 2018

اولین تجربه رانندگی با جنسیس G80 اسپرت 2018

8 تیر 1396
  • 1
اگر بیش از حد انتظار ندارید، این سدان لوکس اسپرت شما را راضی خواهد کرد

اولین تجربه رانندگی با جنسیس G80 اسپرت 2018

جنسیس G80 اسپرت 2018 هم داستان خود را دارد. با عرضه جنسیس در سال 2009، متوجه شدیم که هیوندای قابلیت تولید یک اتومبیل لوکس ارزان قیمت را دارد. از زمانی که هیوندای شروع به عرضه برند لوکس خود کرده، تا الان راه زیادی را برای مقبولیت طی کرده است. (هیوندای جنسیس به جنسیس G80 و Equus به جنسیس G90 تغییر کرده است.) اما در مورد یک سدان اسپرت، شاید مهندسان هیوندای-کیا و جنسیس (که با هم یکی هستند) دریافته اند که چگونه دوخت با نخ های رنگی را با چرم درجه یک هماهنگ کنند، اما در مورد فرمان پذیری خوب و سیستم تعلیق هنوز جای کار دارند. یکی از کارشناسان مجله اتومبیل که یک هفته را با G80 گذرانده است، زیبایی آن را تحسین می کند، اما امید کمی درباره نسخه های پرفورمنس بعدی دارد.

اولین تجربه رانندگی با جنسیس G80 اسپرت 2018

وی می نویسد: "جنسیس در آینده نزدیک، در صدد رونمایی از مدل های اسپرت است. اما G80 در این گروه جا نمی گیرد. چرا که برای سرعت ساخته نشده است و اگر بخواهید با سرعت از پیچ های تند عبور کنید، ممکن است غافلگیر شوید!"

با این تفاسیر، به خودمان جرات دادیم که به Napa Valley برویم و G80 3.3T اسپرت را امتحان کنیم. من انتظار زیادی از G80 نداشتم و مطمئنم که می دانید این قضیه به کجا ختم می شود.

چیزی که G80 3.3T اسپرت را از یک G80 معمولی متمایز می کند چیست؟ مهم تر از همه موتور آن است: موتور 3.3 لیتر 6 سیلندر twin-turbo با 365 اسب بخار قدرت و گشتاور 500 نیوتن متر است که در دور موتورهای 1300 تا 4500 به دست می آید. این موتور به سیستم تعویض دنده 8 سرعته اتوماتیک با دنده های پشت فرمان و قابلیت rev-matching (نوعی سیستم پیشرفته تعویض دنده) وصل شده است. تعجب کردیم که چرا جنسیس با موتور 5 لیتری 8 سیلندر 420 اسب بخار عرضه نشده است؛ هر دو نسخه موتور در G90 ارائه می شوند و مدل 8 سیلندر سریع تر است. احتمالاً هیوندای به خاطر وزن کمتر از موتور 6 سیلندر استفاده می کند، همچنین به اختصاصی بودن هم اهمیت داده است. به علاوه، داشتن یک اتومبیل "twin-turbo" بسیار عالی است.

G80 اسپرت دارای فنربندی خشک تر، کمک فنرهای انطباق پذیر (که در جنسیس مدل 2015 یک آپشن به حساب می آمد و در حال حاضر مخصوص مدل اسپرت است)، ترمز عقب های بزرگتر، لنت ترمزهای دمای بالا، خنک کننده های ترمز جلو و رینگ های سبک تر (1 اینچ کوچکتر) می باشد. مانند دیگر مدل های G80، دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد موجود است و سیستم چهارچرخ متحرک به عنوان آپشن ارائه می شود.

اولین تجربه رانندگی با جنسیس G80 اسپرت 2018

اگر از تیم جنسیس بپرسید به شما می گویند که طراحی به اندازه قطعات اتومبیل اهمیت دارد. آن ها از مس برای رنگ اصلی استفاده کرده اند: G80 3.3T اسپرت دارای دوخت صندلی های مسی رنگ و دیگر قطعات مسی رنگ در بدنه اتومبیل می باشد. در بیشتر جاها خوب به نظر می آید، فقط جلوپنجره مسی ممکن است با دیگر رنگ ها تعارض داشته باشد. کابین از تزئینات فیبرکربن و سقف جیر بهره می برد و طراحی داخل برای یک اتومبیل تولید انبوه مناسب به نظر می رسد.

سیستم تغییر حالت رانندگی دارای حالت های Eco، Normal و Sport می باشد که ضربه ها، زمان تعویض دنده، همچنین حالت فرمان و صدای موتور را کنترل می کند. در حالت Normal، سواری G80 اسپرت سخت تر از G80 معمولی است، اما همچنان دست اندازها را به نرمی رد می کند. با انتخاب حالت Sport چسبندگی بیشتر می شود، حالت شناور کمک فنرها از بین می رود و تکان های بدنه کم تر می شود. نمی توانم اتومبیل هایی که کمک فنرهای انطباق پذیر دارند و حالت Sport آن ها کاری به جز سخت تر کردن رانندگی نمی کند را بشمارم، بنابراین این ویژگی را در G80 تحسین می کنم. G80 اسپرت مزدا میاتا نیست، اما از پیچ ها به راحتی، به سرعت و با دقت عبور می کند. با راه افتادن در حالت توقف، متوجه تاخیر در توربو خواهید شد. شاهد تاخیر نیم ثانیه ای با عبور از دور موتور 2000 و شروع به کار توربوها هستیم. انتخاب حالت اسپرت عملکرد موتور را عمیق تر می کند و به یک غرش خوشایند ختم می شود. اما در زمان تعویض دنده ها، چیزی مشاهده نمی شود – که چیز خوبی است- هر زمان که به قدرت بیشتر در حالت گاز کامل یا نیمه احتیاج داشتم، G80 آماده بود. متاسفانه، دنده های پشت فرمان به جای فلز از پلاستیک ساخته شده اند که انتظار نمی رود در اتومبیل های لوکس این گونه باشد.

اولین تجربه رانندگی با جنسیس G80 اسپرت 2018

در مجموع G80 3.3T اسپرت اتومبیل خوبی برای رانندگی است؛ چه در حالت آرام و چه در حالت سرعت. نه این که بتواند BMW سری 5 یا لکسوس GS F-Sport را کنار بزند و نمی تواند جلودار این کلاس باشد، اما می تواند به عنوان یک رقیب تلقی شود، که بیش از انتظار من ظاهر شد. وقتی در خیابان ظاهر شوید و سرعت را بالا ببرید، برای ترشح کمی آدرنالین و ایجاد صدای تایر بد نیست، اما برای ترساندن یا جلب توجه دیگران کافی نیست. G80 اسپرت فقط برای رانندگی معمولی مناسب است.

خرید یک جنسیس G80 3.3T اسپرت ساده است: فقط یک مدل وجود دارد که با قیمت حدود 56 هزار دلار (حدود 200 میلیون تومان) ارائه می شود و تجهیزات خوبی دارد: کروزکنترل انطباق پذیر، صندلی جلوهای برقی دارای گرمکن و سردکن، سیستم navigation، شارژر بی سیم، سیستم صوتی Lexicon با 17 بلندگو و چرم که در همه جای اتومبیل به چشم می خورد. تنها آپشن موجود، سیستم چهارچرخ متحرک است که 2500 دلار به قیمت آن اضافه می کند.

آیا G80 اسپرت در بازار توفیقی خواهد داشت؟ این امر به چیزی بیش از خود اتومبیل بستگی دارد. برند جنسیس باید خود را جا بیندازد. با وجود اکثریت فروشندگان هیوندای که G80 را در کنار اکسنت و ولاستر می فروشند، این کار سختی است. با این حال، جنسیس تمام تلاش خود را می کند: 3 سال خدمات تعمیر و نگهداری رایگان با سرویس valet (اتومبیل را می برند و اتومبیل دیگری به صورت موقتی برای خریدار می گذارند)، به روزرسانی های سیستم navigation و رادیوی ماهواره ای SiriusXM همگی از ویژگی های خوب شرکت هستند. جنسیس رویدادهایی برای معرفی برند به خریداران در کشور برگزار می کند و در حال حاضر جنسیس در زمینه فروش از آئودی A6، کادیلاک CT6 و لکسوس GS جلوتر است. 2018 دومین سال برای این برند است و به نظر می رسد که شروع پر سر و صدایی داشته است.

شاید خریداران از هیوندای بیش از حد انتظار ندارند، همانطور که ما هم انتظار زیادی از G803.3T اسپرت نداشتیم. همچنین شاید این انتظارات پایین رمز موفقیت این برند باشد.

اولین تجربه رانندگی با جنسیس G80 اسپرت 2018

اولین تجربه رانندگی با جنسیس G80 اسپرت 2018

اولین تجربه رانندگی با جنسیس G80 اسپرت 2018

اولین تجربه رانندگی با جنسیس G80 اسپرت 2018



نظرات

  • شندی شندی (8 تیر 1396 ساعت 14:13)

    هیوندای ۱۵ سال پیش ورنا میزد الان اون چی میزنه ما چی میزنیم..