,
Car.ir را در تلگرام دنبال کنید


بررسی ب ام و X3 M 2017

۲۹ مهر ۱۳۹۶
6,802 بازدید
0 دیدگاه
دسته بندی : تست و بررسی
0
5

نسل سوم کراس اور سایز- متوسط بی ام و یعنی X3 را در مقابل داریم که رقیب مونیخی آئودی Q5، مرسدس GLC، ولوو XC60 و دیسکاوری اسپرت به شمار می رود. قیمت آن برای مدل X3 2.0i از 37 هزار پوند (حدود 196 میلیون تومان) شروع می شود.

می توانید به X3 به عنوان یک خودرو پریمیوم سایز بزرگ بالاتر از سری 3 xDrive نگاه کنید (X3 30d M Sport 3600 پوند گران تر است) یا به عنوان جایگزین ارزان تر X5.

ما هر دو مدل 30d (حدود 44 هزار پوند) و M40i (حدود 40 هزار پوند) به عنوان رقیب پورشه ماکان GTS را آزمایش کردیم.

بررسی ب ام و X3 M 2017

از چه موتوری استفاده می کند؟

X3 دارای 2 موتور توربودیزل و 3 مدل بنزینی می باشد. نسخه های دیزل شامل 2.0d (187 اسب بخار، مصرف سوخت 4 لیتر در هر 100 کیلومتر، خروجی دی اکسید کربن 132 گرم در هر کیلومتر) و 3.0d (261 اسب بخار، مصرف سوخت 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر، خروجی دی اکسید کربن 149 گرم در هر کیلومتر) می باشد و نسخه های بنزینی به صورت 2.0i (179 اسب بخار، مصرف سوخت 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر، خروجی دی اکسید کربن 163 گرم در هر کیلومتر) و 3.0i و M40i (355 اسب بخار، مصرف سوخت 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر، خروجی دی اکسید کربن 188 گرم در هر کیلومتر) عرضه می شوند.

تمامی نسخه ها با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ متحرک xDrive عرضه می شوند. البته مدل قبلی دارای یک نسخه پایه دیفرانسیل عقب بود که این بار موجود نیست (در بریتانیا).

بی ام و پیش بینی می کند که 80 درصد خریداران در بریتانیا مدل 2.0d و 15 درصد مدل 3.0d را انتخاب می کنند.

بررسی ب ام و X3 M 2017

چه نسخه هایی موجود هستند؟

بی ام و های مخصوص بازار بریتانیا شامل نسخه های SE، XLine و M Sport می شوند که پیش بینی می شود حدود 60 درصد فروش به نسخه M Sport اختصاص یابد.

نسخه SE شامل رینگ های 18 اینچ آلیاژی، بلوتوث و DAB (رادیو دیجیتالی)، کروز کنترل، چراغ جلوهای LED، تقسیم بندی 40/20/40،صفحه نمایش 6.5 اینچی با نویگیشن ماهواره ای، سیستم ConnectedDrive Services (سیستم اتصال به خدمات دیجیتال) به همراه سیستم اطلاعات ترافیکی همزمان می باشد.

بررسی ب ام و X3 M 2017

نسخه XLine شامل رینگ های 19 اینچی آلیاژی، صندلی های اسپرت، مخزن بنزین بزرگتر و طراحی بیرونی مخصوص xLine و محافظ زیر بدنه می باشد.

نسخه M Sport رینگ های 19 اینچی متفاوت، طراحی M body، سیستم تعلیق اسپرت، نویگیشن ماهواره ای حرفه ای با صفحه نمایش 10.25 اینچی و کابین نیمه دیجیتال می باشد.

کابین آن چگونه است؟

به طور خلاصه می توان گفت بسیار زیبا است. مواد مرغوب به چشم می آیند، کنترلرها به طور منطقی جایگذاری شده اند و طراحی آن عالی است. با این حال دکمه های مخصوص این نسخه که در میان داشبورد قرار دارند کمی بی کیفیت به نظر می رسند.

بررسی ب ام و X3 M 2017

با قد 185 سانتی متر به خوبی در قسمت عقب جای گرفتم. فضای سر نیز کافی است. باید اشاره کرد که فاصله بین محورها از نسل دوم به بعد به اندازه 51 میلی متر افزایش یافته است. صندلی های عقب تا می شوند، اما در این کلاس فقط دیسکاوری اسپرت دارای 7 صندلی است (به قول لندروور 5+2 صندلی).

صندوق عقب فضای زیادی برای بار دارد. گنجایش آن 550 لیتر یا 1600 لیتر با حالت صندلی های خوابیده 40/20/40 می باشد. این فضا با مرسدس و آئودی قابل رقابت است، از ولوو بیشتر است و از دیسکاوری کمتر است.

سواری آن چگونه است؟

واقعاً تحسین برانگیز است و بیشتر شبیه یک سواری است تا یک SUV. مدل 3.0d با فرمان سبک و دقیق، کنترل بدنه مناسب، چسبندگی زیاد و ایجاد حس دیفرانسیل عقب در یک خودرو چهارچرخ تجربه رانندگی جذابی دارد.

بررسی ب ام و X3 M 2017

موتور 6 سیلندر خطی توربودیزل با گشتاور 500 نیوتن متر در دور موتور 1500، به راحتی استعدادهای خود را نشان می دهد. در دورهای بالا به طور قابل ملاحظه ای نرم عمل می کند و تمام قدرت مورد نیاز شما را تامین می کند. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز با دنده های سریع و نرم، عملکرد بسیار خوبی دارد. خودرو ما مجهز به کمک فنرهای انطباق پذیر بود و جاده های آزمایشی پرتغال را به خوبی طی می کرد. این یک پکیج کاملاً هماهنگ است.

M40i تمام ویژگی ها را به مرحله دیگری می برد. حالت تهاجمی در هنگام بی حرکت بودن، بلعیدن پیچ ها با ترکیب تقریباً اسپرت و قدرت 355 اسب بخاری که این خودرو 1810 کیلوگرمی (بی ام و می گوید که وزن را 55 کیلوگرم در مدل های قبلی کاهش داده است.) را چنان می کشد که فکر می کنید وزن آن چند صد کیلو سبک تر است.

بررسی ب ام و X3 M 2017

شکی نیست که M40i پورشه ماکان GTS را به چالش می کشد، همچنین 8 هزار پوند ارزان تر است. اما در عمل خودرو قدرتمندتری به نظر می رسد. فرمان پذیری آن دقیق تر و طراحی آن جالب تر است.

سیستم تعلیق نیز سازگاری کمتری دارد؛ حتی با وجود کمک فنرهای انطباق پذیر در مدل مورد آزمایش ما. سخت نیست اما تکان بیشتری دارد. البته شکی در جذابیت و عملکرد موتور توربو M40i نیست.

آیا برای خارج جاده مناسب است؟

به اندازه کافی خوب است. ارتفاع 203 میلی متری، عمق کف 500 میلی متری، کنترل شیب و سیستم چهارچرخ متحرک از ویژگی های این مدل می باشد. ما به سمت یک مسیر خارج جاده نسبتاً هموار اما خشک و خاکی رفتیم که دارای شیب های عرضی و تند بود. با دقت زیادی از شیب ها عبور کردیم (نکته: با زاویه به سمت آن ها رفتیم تا اگزوز برخورد نکند) اما X3 از پس این مسیر برآمد.

حس کردیم که سیستم xDrive متوجه می شود هنگامی که به شیب های تند با چسبندگی کم نزدیک می شویم باید گشتاور را تغییر دهد. با وجود تایرهای مخصوص داخل جاده، عالی بود. سیستم کنترل شیب به ما امکان پایین آمدن از تپه ها با سرعت کم و مطمئن بدون استفاده از ترمزها را می داد.

واضح است که لندروور دیسکاوری بسیار ماجراجوتر است. X3 این را می داند و سعی نمی کند که در آن رقابت کند چرا که در واقع احتیاجی ندارد. شما ابزار لازم برای عبور از سربالایی، پایین آمدن از شیب ها و عبور از برف را به طور معقولی در اختیار دارید.

خلاصه

بی ام و X3 یک خودرو عالی است. به شما فضا، چندکاره بودن، کیفیت و رانندگی جذاب را ارائه می دهد. در حدی که دارندگان X5 ممکن است وسوسه شوند که اندازه خودرو خود را کاهش بدهند. همچنین برای دارندگان سری 3 نیز جذاب است.

کسانی که نهایت عملکرد را می خواهند، باید به سمت M40i بروند اما ما تاکید داریم که مدل 3.0d قابلیت های X3 را بهتر نمایان می کند (که متاسفانه در ایران موجود نیست!). این بی ام و مورد انتخاب ماست.

بررسی ب ام و X3 M 2017

مشخصات فنی M40i

قیمت جدید: 50.530 پوند (حو 265 میلیون تومان)
زمان عرضه (در بریتانیا): اوایل 2018
موتور: 2998 سی سی 24 سوپاپ 6 سیلندر خطی، 355 اسب بخار قدرت در دور 5500-6500، 500 نیوتن متر گشتاور در دور 1520-4800
سیستم تعویض دنده: 8 سرعته اتوماتیک، چهارچرخ متحرک
عملکرد: صفر تا 100 کیلومتر 4.8 ثانیه، مصرف سوخت 6.8 لیتر در 100 کیلومتر، خروجی دی اکسید کربن 188 گرم در هر کیلومتر
وزن/متریال: 1819 کیلوگرم، استیل، آلومینیوم، کامپوزیت
ابعاد: 4716*1897*1676 میلی متر

منبع خبر : اختصاصی car.ir

دیدگاه ها