1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. راهنمای خرید 8 خودروی خاص و ارزشمند با قیمتی معقول

راهنمای خرید 8 خودروی خاص و ارزشمند با قیمتی معقول

15 اردیبهشت 1397
  • 0

می‌توان با گشتی کوتاه در بین مدل‌های دست دوم 50 تا 150 میلیونی خودروهایی خاص و جذاب خرید که ضمن داشت قیمت پایین، هم کیفیتی عالی دارند و هم سطح سواری بالا.

حالا که با رکود در بازار خودروهای صفر کیلومتر مواجهیم، حالا که دست ما بیش از هر زمانی از اتومبیل‌های باکیفیت و مدرن روز دور مانده و حالا که همه چیز علیه آزادی انتخاب خودروی دلخواه ما عمل می‌کند، مجبوریم با اندکی ارفاق، از خیر خرید اتومبیل صفر کیلومتر بگذریم و در یک رده پایین تر، بین انبوهی از مدل‌های وارداتی کارکرده یک خودروی خوب و مناسب پیدا کنیم. این کار می توان به هر شکلی انجام شود چرا که بااز ردست دوم بی‌نهایت انتخاب را پیش روی خریداران می‌گذارد. رعایت چند اصل مهم مثل شناخت از خودروف تجربه رانندگی و نیز دانش کافی می‌تواند به خرید یک محصول جذاب کمک کند ضمن اینکه با کمی اغماض نسبت به مسئله قابیلت نقدشوندگی سریع خودرو، می‌توان دست به خرید خودروهای خاص‌تری هم زد که تجربه سواری کم‌نظیری دارند. برای نمونه آلفا رومئو همیشه ماشین های اسپورتی می‌سازد، بایک همکاری چینی ساب سوئد خودرویی سریع و محکم است، و هیوندای در مدل آی۴۰ توانسته خودروی بسیار جالبی بسازد. این خودروها گرچه بازار خوبی ندارند ولی به خریداران خود تجربه متفاوتی ارائه می کنند که ارزش ریسک کردن دارد. این شما و این هشت پیشنهاد عجیب و خاص از بازار دست دوم.

تویوتا آریون گرند مدل 2010/ 170 تا 180 میلیون تومان


راهنمای خرید 8 خودروی خاص و ارزشمند با قیمت معقول

کشور سازنده : استرالیا موتور: ۶ سیلندر ۳۵۰۰ سی‌سی قدرت : 268 اسب بخار شتاب : ۷ ثانیه ایمنی : 5 ستاره انکپ استرالیا دلیل انتخاب : با کارکردی معادل ۱۸۰ هزار کیلومتر، هنوز هم خودرویی با وقار، شکیل و مدرن است که علاوه بر فضای راحت اتاق از موتوری قدرتمند، تجهیزات مناسب و کیفیت ساخت بالا سود می‌برد. به نظر می‌رسد به جای پرداخت بهای ۱۵۰ میلیونی برای یک سدان اقتصادی مثل مزدا۳، خرید آریون به عنوان نمونه ارتقایافته مدل کمری به شدت توصیه می‌شود.

هیوندای آی40 مدل 2015/ 140 تا 150 میلیون تومان


راهنمای خرید 8 خودروی خاص و ارزشمند با قیمت معقول

کشور سازنده (مونتاژ) : روسیه موتور: ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی قدرت :۱۷۵ اسب بخار شتاب : ۱۱ ثانیه ایمنی : ۵ ستاره یوروانکپ دلیل انتخاب : یک سدان شرقی که در کره جنوبی برای اروپایی‌ها طراحی شد و البته شکست خورد. این خودرو که چیزی بین هیوندای الانترا و هیوندای سوناتا را به خریداران ارائه می‌کند محصولی کم‌مصرف است که می توان با اعتماد کامل نسخه کارکرده آن را به خودرویی مثل سانگ یانگ تیوولی ترجیح داد.

ایسوزو دی ماکس مدل/ 135 میلیون تومان


راهنمای خرید 8 خودروی خاص و ارزشمند با قیمت معقول

کشور سازنده : تایلند موتور: ۴ سیلندر ۳۰۰۰ سی‌سی قدرت : ۱۶۵ اسب بخار شتاب : ۱۳ ثانیه ایمنی : ۴ستاره یوروانکپ دلیل انتخاب : یک وانت کاملا جان سخت و اقتصادی که می توان نمونه‌های کم کارد آن را به جای مدل پردردسری همچون کاپرا یا ریچ خریداری کرد و از توان بارکشی بالا، استهلاک اندک، قدرت آفرود کم نظیر و سواری راحتش لذت برد. جالب است بدانید که موتور دی-ماکس ۳۶۰نیوتن‌متر گشتاور دارد که همواره در مانورهای سخت به کمک راننده می‌آید.

MG6 جی‌تی مدل 2016 / ۱۲۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان


راهنمای خرید 8 خودروی خاص و ارزشمند با قیمت معقول

کشور سازنده : چین موتور: ۴ سیلندر۱۸۰۰ سی‌سی توربو قدرت : ۱۶۰ اسب بخار شتاب : ۱۰ ثانیه ایمنی : ۴ستاره یوروانکپ دلیل انتخاب : این سدان کوچک و اسپورت را در نمونه پرکارکرد می‌توان با فراغ بال جایگزین خودرویی مثل چری آریزو۵ توربو یا لیفان ۸۲۰ کرد. نمونه‌های تمیزتر سری۶ ام‌جی البته کمی گران‌تر هستند و خبف استهلاک کمتری به شما تحمیل می‌کنند. اتاق ۶ جادار و مجهز است و در مقایسه با نمونه‌های چینی و کره‌ای هم‌رده، زیبایی و شکوه بیشتری دارد.

کیا اسپورتیج مدل 2010/ ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان



راهنمای خرید 8 خودروی خاص و ارزشمند با قیمت معقول

کشور سازنده : کره جنوبی موتور: شش سیلندر ۲۷۰۰ سی‌سی قدرت : ۱۷۵ اسب بخار شتاب : ۱۱ ثانیه ایمنی : ۵ستاره یوروانکپ دلیل انتخاب : در مقایسه با خودرویی مثل چری تیگو۵ هم قدرت بیشتر و هم کیفیت ساخت بالاتری دارد. در عین حال به کمک ۸کیسه هوای ایمنی و کلی سیستم ترمز، ایمنی مناسبی داشته که در نمونه‌های چینی ابدا یافت نمی‌شود. خوشبختانه دو دیفرانسیل بوده و توان آفرود نسبتا خوبی دارد ضمن اینکه استهلاک کمتری هم به خریدارانش تحمیل می‌کند.

بایک سنوا/ 115 میلیون تومان


راهنمای خرید 8 خودروی خاص و ارزشمند با قیمت معقول

کشور سازنده : چین موتور:۴ سیلندر ۲۳۰۰ سی‌سی قدرت : ۲۴۸ اسب بخار شتاب : ۹ ثانیه ایمنی : مشخص نیست دلیل انتخاب : خب، شاید باورش سخت باشد اما بایک سنوا واقعا خودروی باکیفیتی است، با کمک سوئدی‌ها و البته شرکت مشهور ساب ساخته شده که ضمن طراحی یک موتور و گیربکس خوب، شاسی محکم و ایمنی متناسبی را برایش به ارمغان اورده است. شتاب بالایی داشته و می‌تواند به راحتی آدرنالین خون راننده را علیرم چینی بودن بالا ببرد!

آلفا رومئو میتو/ 100 میلیون تومان


راهنمای خرید 8 خودروی خاص و ارزشمند با قیمت معقول

کشور سازنده : ایتالیا موتور: ۴ سیلندر ۱۴۰۰ سی‌سی قدرت : ۱۳۵ اسب بخار شتاب : ۹ ثانیه ایمنی : ۵ستاره انکپ استرالیا دلیل انتخاب : هنوز هم زیبایی این کوپه ایتالیایی ستودنی است. با اینکه ابعاد کوچکی دارد ولی خودروی جاداری در مقایسه با خودروهای کره‌ای موجود در این قیمت مثل پیکانتو به حساب ‌آمده ضمن اینکه کیفیت سواری، هماهنگی موتور و گیربکس و هندلینگش مثال زدنی است. راستی میتو خودرویی عالی برای تیونینگ و ارتقا بوده که این مورد باب دل جوانان هم هست.

شورولت کاپریس ال‌اس ۱۹۸۴/ 70 میلیون تومان


راهنمای خرید 8 خودروی خاص و ارزشمند با قیمت معقول

کشور سازنده : آمریکا موتور: ۸ سیلندر 5700 سی سی قدرت : 170 اسب بخار شتاب : 11 ثانیه ایمنی : مشخص نیست دلیل انتخاب : طبیعتا وقتی حرف از خاص بودن می‌زنیم باید درباره محصولات کلاسیکی مثل شورولت کاپریس که به کاپریس تخم مرغی مشهور است هم حرف بزنیم. این خودرو که در سال‌های دهه ۶۰ به تعداد معدودی وارد کشور شده یک سدان کشیده و بزرگ با انبوهی از امکانات است که به لطف موتور حجیم و سواری نرم و راحت می‌تواند به خوبی تجربه رانندگی را به خاطره‌ای دلپذیر تبدیل کند.

منبع هفت صبح


نظرات