1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. منع رانندگی زنان در انگلیس توسط یک گروه یهودی

منع رانندگی زنان در انگلیس توسط یک گروه یهودی

11 خرداد 1394
  • 0

یک گروه تندروی یهودی در انگلیس، رانندگی زنان را ممنوع اعلام کرد و تهدید کرد زنان راننده را مجازات می کند.

در واکنش به این اقدام، وزیر آموزش و پرورش انگلیس گفت که اقدام یهودیان ارتدوکس در منع زنان از رانندگی غیرقابل پذیرش است.

خانم نیکی مورگن افزود: تصمیم یک مدرسه یهودی در انگلیس برای منع زنان از رانندگی و رساندن فرزندانشان به مدرسه، اقدام غیرقابل قبولی است.

گروه یهودی ارتودکسی بیلز (تندرو) که مدرسه ای نیز در شمال لندن در اختیار دارد با ارسال نامه به اهالی دانش آموزان این مدرسه به آنها اخطار کرد اگر مادری فرزندش را به مدرسه برساند مدرسه این دانش آموز را نمی پذیرد.در این نامه آمده است: رانندگی خودرو برای زنان با مناسک ما در تعارض است.

سخنگوی گروه یهودی بیلز هم گفت که آنها نسبت به شیوه پرداختن به این مسئله اندوهگین هستند.

وزارت کشور بریتانیا هم در واکنش به این اتفاق اعلام کرد" مناسب نیست برای حالت های فردی واکنش نشان بدهیم. دولت معتقد است که همه افراد در این کشور مساوی هستند و آزادند به شیوه ای که خود می پسندند زندگی کنند.

در نامه امضا شده از سوی مدیریت امور معنوی گروه یهودی ارتدوکس بیلز آمده است: به تازگی شاهد افزایش رانندگی برخی مادران دانش آموزان برای انتقال پسران خود به مدرسه هستیم. این موضوع با قواعد متین بودن در گروه ما در تعارض است.

رهبر این گروه تندروی اسرائیلی در اسرائیل یعنی خاخام ایساشار دوف روکیتش هم گفت اگر یک زن پشت فرمان خودرو قرار بگیرد در این صورت او نمی تواند فرزندانش را به مدارس بیلز بفرستد. اگر این زن دارای دلیل خاصی برای رانندگی است در این صورت او باید درخواستی را به هیات ویژه ارسال کند.

گروه یهودی بیلز که یکی از بخش های افراط گرایان یهودی به شمار می رود و در قرن 19 میلادی در اوکراین ایجاد شد.

بخشی از یهودیان معتقدند زنان باید حجاب داشته باشند و موی سر و بدن خود را بپوشانند و زنان و مردان در مکان های عمومی مانند اتوبوس ها نیز باید جدا از هم باشند.



نظرات