1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تویوتا 112.500 دستگاه خودروی را بابت نقص فنی فرا خواند

تویوتا 112.500 دستگاه خودروی را بابت نقص فنی فرا خواند

26 اسفند 1393
  • 1

 تویوتا 112.500 دستگاه خودروی را بابت نقص فنی فرا خواند

کمپانی ژاپنی تویوتا اخیرا به دلیل سیستم برق فرمان و مشکلات الکتریکی برخی از اتومبیل هایش بیش از ۱۱۲.۵۰۰ دستگاه خودروی خود را فراخواند . از این تعداد ۱۱۰ هزار دستگاه Camry ،Highlander و نسخه های هیبریدی ۲۰۱۵ این مدل ها و مدل های سال ۲۰۱۴/۲۰۱۵ شاسی بلند RAV4 به دلیل مشکل سیستم برق فرمان از سوی تویوتا فراخوانده شدند.

تویوتا بیش از ۱۱۲.۵۰۰ دستگاه اتومبیلش را فراخواند.

البته از این تعداد، ۲.۵۰۰ دستگاه RAV4 EV نیز به دلیل مشکلات الکتریکی فراخوانده شدند.

به گزارش دنیای خودرو ، تویوتا گزارش کرده که به دلیل مشکلات مذکور خوشبختانه حوادثی تاکنون رخ نداده است و تمامی ۱۱۲.۵۰۰ دستگاه اتومبیل به جز مشکلات نامبرده از اشکال دیگری برخوردار نیستند.

این شرکت درباره مشکل Camry و Highlander اعلام کرد :

" این مشکل در طی تولید رخ داده است. مدار استفاده شده در سیستم برق فرمان ممکن است آسیب دیده باشد و فرمان را در هنگام حرکت اتومبیل با مشکل رو به رو کند که درنتیجه حادثه تصادف رخ خواهد دارد."

مشکل مدل های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ اتومبیل RAV4 EV کمی متفاوت است. به گفته شرکت تویوتا مسائل نرم افزاری می تواند موجب تغییراتی در اجزای خاص موتور الکتریکی شده و قدرت حرکت را از بین ببرد. زمانی که هر دو مشکل به وجود می آیند چراغ هشدار در داشبورد روشن خواهد شد تا راننده را قبل از اتفاق افتادن حادثه ای آگاه نماید.

صاحبان خودروها ایمیلی از سوی تویوتا دریافت خواهند کرد و پس از آن با انتقال اتومبیل به نمایندگی بدون هیچ هزینه اضافی مشکل اتومبیل آنها رفع خواهد شد. جهت اطلاعات بیشتر به سایت NHTSA.gov مراجعه نمایید تا از جزئیات بیشتر مشکل آگاهی پیدا کنید.



نظرات

  • آفرین آفرین (27 اسفند 1393 ساعت 06:39)

    همین که اعلام می کنند ماشینشان مشکل دارد ، نشان از راستگویی و نیت درست است .