1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تویوتا کمری در ناوگان تاکسیرانی

تویوتا کمری در ناوگان تاکسیرانی

6 اردیبهشت 1394
  • 0

 تویوتا کمری در ناوگان تاکسیرانی

سال گذشته تعداد 40 دستگاه خودروی تویوتا کمری با استاندارد یورو 5 وارد ناوگان تاکسیرانی تهران شد که هم اکنون در فرودگاه مهرآباد تهران به جابجایی مسافر اقدام می‌کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: براساس دستورعمل و بخشنامه های این سازمان، تنها تاکسیهای هیبریدی و برقی می‌توانند وارد کشور شده و در چرخه ناوگان تاکسیرانی تهران به کار گرفته شوند که دارای استاندارد یورو٥ باشند.

میثم مظفر با بیان این که سال گذشته چندین دستگاه تاکسی با استاندارد یورو٥ در ناوگان تاکسیرانی تهران مورد استفاده قرار گرفت، افزود: پارسال تعداد ٤٠ دستگاه خودروی تویوتا کمری با استاندارد یورو٥ وارد ناوگان تاکسیرانی تهران شد که هم اکنون در فرودگاه مهرآباد تهران به جابجایی مسافر اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: استفاده روز افزون از تاکسیهای استاندارد در تهران مستلزم همکاری دولت و ستاد حمل و نقل و سوخت کشور است و سازمان تاکسیرانی تهران تنها مجری امور محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در خصوص برنامه های مشترک این سازمان با برخی بانکهای کشور برای خروج و اسقاط تاکسیهای فرسوده، عنوان کرد: سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز در این خصوص تنها مجری طرح است و معمولا هر بانکی با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در این خصوص وارد مذاکره می‌شود.

وی گفت: در گذشته بانک صادرات ایران با همکاری ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به خروج تاکسیهای فرسوده مبادرت می‌کردند که به دلیل پاره‌ای مشکلات که بین متقاضیان و بانک صادرات ایجاد شد شهرداری تهران تصمیم گرفت بانک شهر را جایگزین بانک صادرات کند.

مظفر در ادامه با اشاره به این که سازمان تاکسیرانی تهران از خودروهای هیبریدی ساخت داخل برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی تهران استقبال می‌کند، افزود: در شرایط کنونی نمی‌توانیم عنوان کنیم که خودروی هیبریدی ساخت داخل در کشور وجود دارد، اما سازمان تاکسیرانی تهران ترجیح می‌دهد از خودروهای هیبریدی ساخت داخل که برای ناوگان خود استفاده کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران به اقدامهای انجام شده سازمان متبوع خود برای کاهش آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران و استفاده از خودروی سمند ای اف ٧، استفاده از خودروی تویوتا کمری با استاندارد یورو٥ و تعویض رایگان کاتالیست های تاکسی های شهر تهران، از جمله اقدامهای مثبت این سازمان برای کاهش آلودگی هوا بوده است.

وی به موضوع برقی شدن ناوگان تاکسیرانی شهر تهران اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در این حوزه هنوز کار خاصی صورت نگرفته، چراکه خودروی هیبریدی ساخت داخل نداشته‌ایم و البته دست این سازمان نیز برای واردات این گونه خودروها به کشور بسته است.



نظرات