1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تعداد کل پلاک های خودرو در ایران چقدر می باشد؟

تعداد کل پلاک های خودرو در ایران چقدر می باشد؟

4 آذر 1396
  • 1

آمارهایی که راهنمایی و رانندگی درباره خودروهای تولید شده، منتشر کرده نشان می‌دهد در کل کشور 20 میلیون خودرو شماره‌گذاری شده است که یک پنجم آن معادل 4 میلیون خودرو، سهم شهر تهران است.

 تعداد کل پلاک های خودرو در ایران چقدر می باشد؟

همچنین تعداد موتورسیکلت‌هایی که در شهر تهران وجود دارد، 3 میلیون است و این در حالی است که وسعت کل معابر تهران 2911 کیلومتر است که نسبت به‌خودروها بسیار کمتر است یعنی تعداد خودروها 8 برابر ظرفیت معابر است.

برابر اطلاعات اعلامی مرکز مطالعات ترافیک شهرداری تهران، هر روز 1033 خودروی جدید و به‌عبارتی در هر ساعت از شبانه روز، 43 دستگاه خودرو جدید وارد معابر تهران می‌شود. این درحالی است که روند خروج خودروهای فرسوده آنقدر کم است که هیچ‌گاه اعلام نمی‌شود و هیچ‌یک از نهادهای دست‌اندرکار خروج خودروهای فرسوده، عدد مؤثری از خروج فرسوده‌های تهران اعلام نکرده و نمی‌کنند. از سویی هر خودرو برای عبور و مرور به حداقل 25مترمربع فضای حرکتی نیاز دارد و این یعنی روزانه باید 25 هزار مترمربع به وسعت معابر تهران افزوده شود که چنین چیزی غیرممکن است و بدین‌ترتیب گره ترافیک هر روزه در معابر محدود تهران کورتر از دیروز می‌شود.



نظرات

  • معین معین (3 شهریور 1397 ساعت 11:57)

    شهرستانی! دکتر تهرانی وقتی کل پول مملکت در یک کشور جهان سوم در یک شهر جمع بشه، حاصلش این میشه که همه برای پیدا کردن کار به اون شهر مراجعه کنند. هیچ کس عاشق تهران و مخصوصا ادماش نیست. وقتی هر چی دانشگاه خوبه تو این مملکت و هر چی سرمایس تو یه شهر خوابیده، طرف از دریای نفت هم مجبوره بلند شه بیاد اینجا تا پول در بیاره. پس یه بازنگری کلی تو ذهنت ایجاد کن. تاریخ این مملکت به بیش از چند هزار سال میرسه و تهران فقط 200 ساله که پایتختشه و از قضا بدترین وضعیت تاریخیشم تو همین دوران بوده. نمیدونم چرا اهالی تهران فکر میکنند چون تو این شهر به دنیا اومدند همه منابع هم متعلق به اوناست! در صورتی که این منابع کل مملکته که اینجا جمع شده و نه ارث اجدادی اونا. اگر به ارث اجدادی باشه، اهالی جنوب و خوزستان خیلی به گردن ایرانیا حق دارند که ایران چند دهس با نفت اونا ارتزاق میکنه. اگر خوزستان جدا بود به یه جایی شبیه قطر تبدیل میشد که درآمد سرانه مردمش جز بیشترین های دنیاس. اما تهران اگر جدا بود به چی تبدیل میشد؟!