1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اعمال جریمه پرتاب زباله از خودرو

اعمال جریمه پرتاب زباله از خودرو

27 بهمن 1394
  • 0

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت از رایزنی با پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان برای اعمال جریمه رانندگی «پرتاب زباله از خودرو» در این شهر خبر داد.

مرتضی عاطفی با بیان اینکه جریمه رانندگی «پرتاب زباله از خودرو» در قوانین راهنمایی و رانندگی لحاظ شده است تصریح کرد: با توجه به وجود چنین قانونی، تنها باید شرایط اعمال آن فراهم می شد که طبق رایزنی های انجام شده با پلیس راهنمایی و رانندگی قرار است که این قانون به زودی در سطح شهر رشت اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اقدامات سلبی در برخی موارد را راه گشا دانست و تاکید کرد: اعمال قانون جریمه رانندگی «پرتاب زباله از خودرو» اگرچه در زمره اقدامات سلبی محسوب می شود اما قدم مهمی در خصوص فرهنگ سازی و جلب مشارکت شهروندان برای توجه به موضوع زباله است.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در خصوص ساماندهی زباله در سطح شهر رشت و همچنین استان گفت: ساماندهی وضعیت زباله در استان نیازمند مشارکت همگانی بوده که این امر جز با فرهنگ سازی امکان پذیر نیست.

عاطفی اجرای نمایش های خیابانی با موضوع پسماند در سطح شهر را یکی از اقدامات مهم این سازمان در راستای فرهنگ سازی عنوان کرد و افزود: بعد از ایام فاطمیه نمایش های موزیکال با موضوع پسماند در مهدهای کودک و مدارس سطح شهر نیز اجرا می شود تا فرهنگ سازی از سنین پایه را آغاز کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشتدر ادامه با تاکید بر لزوم شناسایی و ساماندهی تولید کنندگان اصلی زباله در سطح شهر تصریح کرد: رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها، فروشگاه های زنجیره ای، اماکن عمومی و مدارس اصلی ترین تولید کنندگان زباله در سطح شهر و استان هستند که لازم است در خصوص ساماندهی آنها اقدامات موثری انجام شود.

وی افزود: برای ساماندهی وضعیت زباله در سطح شهر تغییر ساعت جمع آوری زباله و افزایش مدت زمان آن نیز یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود.

عاطفی با بیان اینکه محدوده زمانی جمع آوری زباله در سطح شهر رشت با زمان زباله گذاری شهروندان تناسب ندارد تاکید کرد: با توجه به اینکه هماهنگی زمانی بین شروع کار پاکبانان برای جمع آوری زباله و زباله گذاری شهروندان وجود ندارد، باید به دنبال راهکاری برای به وجود آوردن این هماهنگی باشیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت با اشاره به تولید روزانه ۴۰۰ تن زباله در سطح شهر خاطر نشان کرد: به طور حتم مجموعه ای از اقدامات فرهنگی و آموزشی اگرچه در دراز مدت اما می تواند راهکاری مناسب برای ساماندهی وضعیت زباله در شهر رشت و استان گیلان باشد.



نظرات