1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. هشدار پلیس , برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی تشدید میشود

هشدار پلیس , برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی تشدید میشود

22 تیر 1395
  • 0


معاون آموزش، فرهنگ ترافیک و اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد:
تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی

۱۵ درصد خودروهای تهران فاقد معاینه فنی هستند
معاون آموزش، فرهنگ ترافیک و اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با آغاز طرح جدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی، همراه داشتن برگه‌های معاینه فنی الزامی است و هر خودرویی که فاقد برگه باشد مطابق قانون جریمه خواهد شد.

نواب حسینی منش - مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سرهنگ مراد مرادی - معاون آموزش، فرهنگ ترافیک و اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با حضور در استودیوی روی خط خبر درباره اجباری شدن طرح معاینه فنی به گفتگو پرداختند.

مرادی معاون آموزش، فرهنگ ترافیک و اطلاع‌رسانی پلیس تهران گفت: معاینه فنی گواهی سلامت و ایمنی خودرو هست و از نظر پلیس از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در معاینه فنی نزدیک به 18 پارامتر مورد بررسی قرار می گیرد که 70 درصد آن در حوزه ایمنی است.

معاون آموزش، فرهنگ ترافیک و اطلاع‌رسانی پلیس تهران تصریح کرد: داشتن معاینه فنی هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم در تصادفات و وقوع آن یا کاهش آن نقش بسزایی دارد. بنابراین برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در دستور کار پلیس است.

مرادی افزود: 15 درصد خودروهای تهران فاقد معاینه فنی هستند و این اولویت پلیس هست که با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد کنند. سه میلیون و چهارصد هزار خودرو با پلاک تهران در حال تردد هستند که 50 درصد از این تعداد عمر کمتر از 5 سال دارند و طبق قانون نیاز به معاینه فنی ندارند.

مجیدی نژاد رئیس انجمن معاینه فنی خودروها در گفتگو با شبکه خبر گفت: پلیس به صورت دقیق و مطلق با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد نکرده است و شرایط پلیس برای برخورد مناسب نیست.

حسینی منش با تاکید بر سخت بودن کنترل همه خودروها مبنی بر داشتن معاینه فنی و یا نداشتن آن افزود: می بایست کنترل معاینه فنی مثل طرح ترافیک و زوج و فرد از طریق دوربین انجام شود.

مجیدی نژاد یکی از چالش‌های پیش روی معاینه فنی خودرو در کشور را بخش گرایی مسئولان در توجه به معاینه فنی خودرو دانست و گفت: در این میان پلیس و شهرداری به عنوان ارکان اصلی بحث معاینه فنی هریک به تنهایی در پی ارائه راهکار هستند، که قطعا بدون تجمیع نظرات هر دو بخش دستیابی به سیستم معاینه فنی متمرکز و جامع در کشور محقق نخواهد شد لذا باپرهیز از سازمان گرایی باید نگاه جامعی را در افق معاینه فنی خودرو در کشور ترسیم کنیم.

مرادی با انتقاد از متفاوت بودن نشان و لوگوی معاینه فنی در سطح کشور گفت: امروز بسیاری از خودروها که در سطح کشور تردد می کنند و اتفاقا دارای معاینه فنی هم هستند، دودزا و آلاینده هستند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به راه اندازی سامانه سیمفا گفت: این سامانه در سطح کلانشهرها اجرایی شده و قرار است دوربین های نظارتی بر معاینه فنی خودروها نظارت کنند.

حسینی منش با اشاره به قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر 5 ساله بودن دریافت معاینه فنی افزود: خودرویی که از سوی خودروساز بیش از دو سال گارانتی نمی شود، چگونه باید 5 سال بدون معاینه فنی حرکت کند؟

وی از مجلس شورای اسلامی خواست سنوات مورد نیاز برای معاینه فنی خودروها را کاهش دهند.

منبع: عصر خودرو



نظرات