1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. مردم می توانند برای خرید جانشینان پراید و تیبا 5 سال صبر کنند

مردم می توانند برای خرید جانشینان پراید و تیبا 5 سال صبر کنند

19 مرداد 1395
  • 0

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مشتریان خودروسازان به دلیل استطاعت مالی و با اطلاع از مقروض شدن به خودروسازان تصمیم می‌گیرند که خودروی مورد نظرشان را به وسیله وام خودرو خریداری کنند پس این مسئله جای نگرانی نیست.

 مردم برای خرید جانشینان پراید و تیبا 5 سال صبر کنند

فریدون احمدی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که تصمیم سایپا برای از رده خارج کردن تیبا و پراید طی 5 سال آینده قطعا تصمیمی یک شبه نبوده است، آیا این خبر قبل از فروش هزاران خودرو از طریق تسهیلات بانکی و مقروض کردن مردم نباید به مردم گفته می‌شد، پاسخ داد: قیمت خودرو و قدرت خرید مردم دو عامل تعیین کننده برای خرید نقدی یا اقساطی خودروست.

نماینده مردم زنجان در مجلس افزود: اگر مشتریان پول نقد داشته باشند می‌توانند خودروی مورد نیاز خود را نقدا از بازار یا کارخانه خریداری کنند ولی اگر درآمد و قدرت خرید آنان اجازه خرید نقدی را نمی‌دهد این امکان توسط نظام بانکی و خودروسازان به وجود آمده است که مشتری بسته به توان مالی خود به بازار مراجعه و خودروی مورد نیاز را از طریق تسهیلات بانکی خریداری کند، البته به جز پراید و تیبا هر خودروی دیگری که مشتری نیاز داشته باشد می‌تواند از طریق خرید خودرو خریداری کند به بیان دیگر تسهیلات خرید خودرو فقط به تیبا و سایپا محدود نیست و همه تولیدات خودروسازان را پوشش می‌دهد.

وی در واکنش به این پرسش که این اقدام خودروسازان و نظام بانکی این تلقی را به وجود آورده که این تسهیلات صرفا برای خالی کردن انبار خودروسازان پرداخت می‌شود، گفت: تسهیلات خرید خودرو علاوه بر حمایت از صنعت خودروسازی موجب حمایت از خریداران خودرو هم می‌شود. مشتریان خودروسازان به دلیل استطاعت مالی و با اطلاع از مقروض شدن به خودروسازان تصمیم می‌گیرند که خودروی مورد نظرشان را به وسیله وام خودرو خریداری کنند پس این مسئله جای نگرانی نیست. گذشته از آن خدمات پس از فروش و تولید لوازم یدکی پراید و تیبا تا سال‌ها پس از توقف تولید این دستگاه‌ها ادامه خواهد یافت پس جای نگرانی نیست.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مشتریان طبق وعده 5 ساله‌ای که سایپا داده می‌توانند صبر کنند تا خودروهای جدید این شرکت را خریداری کنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس در عین حال این سوال را مطرح کرد که در کشور در کجا برنامه‌های وعده داده شده سر زمان اجرایی شده که وعده سایپا هم در زمان اعلام شده پیاده شود؟

وی قرارداد جدید خودروسازان با برندهای فرانسوی را به فال نیک گرفت و افزود: قرارداد ایران‌خودرو و سایپا با پژو و سیتروئن در نهایت منجر به ورود فن‌آوری‌ها و خودروهای مدرن و به‌روز فرانسوی به بازار خودروی کشور می‌شود که اتفاق خوبی است. از آن تاریخ اکثر مردم ایران هم می‌توانند خودروهای باکیفیت، ایمن و شیک سوار شوند و این اصلا بد نیست.

منبع:ایسنا



نظرات