1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. ابطال گارانتی در صورت عدم انجام سرویس های خودرو

ابطال گارانتی در صورت عدم انجام سرویس های خودرو

3 آذر 1394
  • 3

در صورت عدم انجام سرویس دوره‌ای خودرو در بازه‌های زمانی مشخص شده، اعتبار گارانتی مجموعه‌های مربوطه خودرو باطل خواهد شد.

مصرف‌کنندگان هنگام تحویل گرفتن خودروی صفرکیلومتر خود دفترچه راهنمای استفاده از خودرو را نیز دریافت می‌کنند که در آن شرایط استفاده از خودرو و همچنین زمان‌بندی مربوطه برای بازدید دوره‌ای خودرو تعیین شده است.

در این زمینه مالک خودرو باید در بازه‌های زمانی تعیین شده (معمولا هر 20 هزار کیلومتر تا پایان دوره گارانتی) برای سرویس دوره‌ای خودرو که شامل اقداماتی چون تعویض روغن موتور و تعویض شمع است مراجعه کند.

این موضوع در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نیز مورد تاکید قرار گرفته و عنوان شده که در صورت عدم این کار، مجموعه‌های مرتبط خودرو از شرایط گارانتی خارج خواهد شد.

در ماده 28 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو قید شده است:" انجام سرویس‌های دوره‌ای مطابق با شرایط مندرج در دفترچه راهنمای خودرو در شبکه تعمیرگاهی مجاز شرکت عرضه‌کننده خودرو الزامی بوده و عدم انجام آن در شبکه تعمیرگاهی مجاز یا انجام آن در خارج از شبکه تعمیرگاهی مجاز شرکت عرضه‌کننده خودرو باعث خروج مجموعه‌های مرتبط خودرو از شرایط ضمانت می‌گردد".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.



نظرات

  • علیرضادامیار علیرضادامیار (15 تیر 1398 ساعت 14:14)

    گارانتی سایپا بہ زبان سادہ میشوداینکہ خریدارماشین بایدھر5000کیلومترالان200000تومن بابت3/5لیترروغن بدھدواگہ ماشینش یک دست لنت جلوبخواھدتوتعمیرگاھہای معمولی یک دست لنت جلوایرانی مرغوب بااجرت تعویض میشود60000تومن کہ نمایندگی چون شماگارانتی داری واجرت نمیگیردمیگوید120000تومن بدہ این بہترین گارانتی توی دنیاست کہ سایپاانجام میدھد

    هادی هادی (16 اردیبهشت 1399 ساعت 13:37)

    دقیقا همینجوره ، ماشین رو برای سرویس دوره ای بردم نمایندگی ، برای تعویض روغن و فیلتر روغن 206 هزار تومان گرفتند اونم ماشینی با 3000 کارکرد ، اصلا دیدم نسبت به گارانتی عوض شدم ما تا حالا گارانتی رو اشتباه می فهمیدیم

  • علیرضادامیار علیرضادامیار (15 تیر 1398 ساعت 13:54)

    معنی این صحبت شمامیشودکہ اگر کسی ھر5000کیلومتر200000تومن ندھدبہ نمایندگی بابت3/5روغن گارانتی باطل است