1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. جاده مخصوص تست سرعت خودروها راه اندازی می شود

جاده مخصوص تست سرعت خودروها راه اندازی می شود

21 مرداد 1394
  • 0

جاده تست سرعت مرکز آزمون جاده‌ای خودرو تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

سال ۱۳۸۲ شرکت آزمون جاده‌ای خودرو به پیشنهاد وزارت صنایع و معادن وقت و با هدف جلوگیری از صرف هزینه‌های بالا برای تست جاده‌ای خودروها در خارج از کشور، با مدیریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تأسیس شد.

اگرچه وظیفه این شرکت احداث و بهره‌برداری از اولین مرکز آزمون جاده‌ای خودرو در منطقه خاورمیانه است با این حال عملیات اجرایی این طرح در سال‌های گذشته متوقف شده بود.

در این شرایط به گفته مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، عملیات اجرایی مرکز آزمون جاده‌ای خودرو مجددا به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور یک شرکت مشاور و طراح آلمانی، آغاز شده است.

اشکان گلپایگانی خاطرنشان کرده که فاز اول این پروژه شامل جاده تست سرعت خودرو تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و در صورت تامین بودجه نیز تا انتهای سال ۱۳۹۵ کل این پروژه راه‌اندازی خواهد شد.

این وضعیت در حالی است که فاز اول راه‌اندازی این پروژه نیاز به حدود ۳۰ میلیارد تومان نقدینگی داشته و هزینه اجرای کل آن بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

شرکتهای ایران خودرو، سایپا، گروه بهمن، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و شرکت آرتاویل تایر سهامداران شرکت‌ آزمون جاده‌ای خودرو بوده و وظیفه تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این پروژه را بر عهده دارند.

در حال حاضر به دلیل نبود مرکز آزمون جاده‌ای خودرو در داخل کشور، خودروهای طراحی شده در داخل به مراکز تست خارج از کشور ارسال شده و تاییدیه‌های مورد نیاز از این مراکز دریافت می‌شود.



نظرات