1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. برخورد جدی سایپا یدک با تولید و فروش قطعات یدکی تقلبی

برخورد جدی سایپا یدک با تولید و فروش قطعات یدکی تقلبی

27 بهمن 1393
  • 4

مهندس رمضان شرقی در نشست مشترکی که با حضور مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل، اتاق اصناف تهران و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در سایپایدک برگزار شد، گفت: برخورد با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی وظیفه همه ماست چراکه کسانی که از این طریق سودجویی می‌کنند، جان و مال مردم را به خطر می‌اندازند و باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

وی به نقش سازمانهای بازرسی و اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و سایر سازمانهای مسوول در زمینه جلوگیری از تولید و توزیع قطعات تقلبی اشاره کرد و افزود: باید در زمینه قطعات یدکی برندسازی کنیم تا مردم با آرامش خاطر قطعات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

قائم مقام مدیرعامل سایپایدک در بخش دیگری از سخنانش، به اهمیت خودروسازی در صنایع کشور اشاره کرد و گفت: صنعت خودروسازی بخش زیادی از نیروی شاغل به کار در کشور را پوشش داده است که همین ایجاد اشتغال، عامل مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

شرقی تاکید کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود که ضمن جلوگیری از اقدام سودجویان، از تولید ملی حمایت کنیم.

در ادامه این نشست، سید مجتبی قاسمی، مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت از مصرف کنندگان در سخنانی ضمن تشکر از عزم سایپایدک برای مقابله با تولید و توزیع قطعات تقلبی، گفت: همه ما دغدغه رفع نارضایتی مردم را داریم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم و به طور کلی مصرف کنندگان از محصول و یا خدماتی که دریافت می‌کنند رضایت کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: برخورد با کالاهای بی کیفیت به عزم ملی نیاز دارد. در این راستا سازمان حمایت در بخش بازرسی فعال است و مشکلات موجود در این زمینه را سریعا رسیدگی می‌کند.

در ادامه، اکبر بخشی، رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل نیز در سخنانی اظهار داشت: تمام تلاش ما در اتحادیه بر این است که امنیت مصرف کننده را تامین کنیم. به همین منظور در مدیریت بازرسی اتحادیه، بی وقفه در تلاشیم تا به شکایت‌های مردمی از قطعات نامرغوب و بی کیفیت رسیدگی کنیم. لذا از مردم درخواست می‌کنیم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی همچنین آمادگی صنف متبوع خویش را جهت همکاری با سایپایدک برای برخورد با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی اعلام کرد.

حسین درودیان، معاون امور هماهنگی بازرسی و نظارت اصناف تهران نیز در سخنانی با تاکید بر ضرورت صیانت از تولید و حمایت از مصرف‌کننده، گفت: امیدوارم همکاری سازمانهای مسوول در این زمینه همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: یکی از راههای برخورد با توزیع قطعات تقلبی، تقویت نظارت بر واحدهای زیر مجموعه است که باید در این زمینه بیشتر فعالیت کرد.

درودیان ضمن اعلام حمایت از عزم سایپایدک برای برخورد با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی، گفت: قطعا چنین اقدامی بدون همکاری سایر سازمانها و نهادها نتیجه دلخواه را نخواهد داشت؛ از این رو ما آمادگی کامل خود را برای همراهی با سایپایدک در این زمینه اعلام می‌کنیم.

وی گفت: اقدامات انجام شده توسط سایپایدک برای شناسایی قطعات تقلبی جای تشکر دارد و شایسته است که سایر شرکت‌های خدمات پس از فروش نیز در این زمینه فعال شوند.

در بخش دیگری از این نشست، فریبرز زارعی، قائم مقام معاون خدمات پس از فروش سایپا در سخنان کوتاهی گفت: با راه‌اندازی دفاتر منطقه‌ای در استانها، نظارت بر عاملیت‌های فروش و نمایندگی‌ها بیشتر می‌شود. همچنین فرآیند اعطا و لغو امتیاز مورد بازنگری قرار گرفته تا از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری کنیم.

وی افزود: نظارت سایپایدک بر فعالیت عاملیت‌ها و نمایندگی‌های مجاز موجب اطمینان مردم و مشتریان شده و حفظ این اعتماد برای ما بسیار مهم است.

یادآور می‌شود در پایان این نشست مقرر شد تیم بازرسی مشترکی برای برخورد قانونی با سودجویان و اشخاص حقیقی و حقوقی که نسبت به تولید، توزیع و فروش قطعات تقلبی و بی کیفیت اقدام می‌کنند تشکیل شود.



نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (27 بهمن 1393 ساعت 16:01)

    چه عجب

  • نژادحسینی نژادحسینی (27 بهمن 1393 ساعت 14:09)

    دست روی دست بسیار است

  • میلادحسنی میلادحسنی (27 بهمن 1393 ساعت 07:42)

    اونوقت خودش قطعات بی کیفیت می زاره روی خودروهاش....چند روز پیش واسه سرویس اولیه رفته بودم نمایندگی سایپا یه پراید اومد که 6000 تا راه رفته بود و کلاچ بریده بودش.بنده خدا می گفت کمک،طبق رو هم عوض مردی ولی باز مشکل داره ماشینش

  • آفرین آفرین (27 بهمن 1393 ساعت 07:21)

    دیگ به دیگ میگه روت سیاه ، با با جون خودتان جنس تقلبی روی ماشین نبندید که ماشین صفر کیلومتر برود گارانتی استارت و دشنام عوض کند ، این ها پیشکش خوتان .