1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. به زودی , امضای قرار داد سایپا و سیتروئن

به زودی , امضای قرار داد سایپا و سیتروئن

28 تیر 1395
  • 1


مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه قرارداد با سیتروئن بزودی امضا می شود، تاکید کرد: این قرارداد همسو با سیاست های دولت و اقتصاد مقاومتی و با دقت کامل نهایی می شود.

دکتر جمالی در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات سایپا و سیتروئن گفت: برای اینکه تمام سیاست های دولت جمهوری اسلامی و اقتصاد مقاومتی در قراردادهای جدید در نظر گرفته شود، این قرارداد باید با دقت و متانت کامل انجام شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: سرمایه گذاری خارجی باید به صورت کامل شامل سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی، توسعه صنعت قطعه سازی کشور و افزایش صادرات انجام شود که همه این اصول در قراردادهای شرکت با دقت در حال بررسی است.

جمالی در خصوص قرارداد سیتروئن اضافه کرد: با توجه به اینکه، این قرارداد در نوع خود برای اولین بار در صنعت خودروسازی کشور درحال عملیاتی شدن است، تامین سرمایه گذاری آن از طریق خرید سهام سایپا کاشان، حداکثر سرمایه گذاری در قوای محرکه، مشارکت در تحقیق و توسعه و گسترش قطعه سازی همراه با صادرات ۳۰ درصدی محصولات مشترک و تولید آخرین مدل از محصولات شرکت سیتروئن صورت می پذیرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس به نظر می رسد تا نهایی شدن قرارداد فاصله چندانی وجود ندارد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه قرارداد با نیسان جاری است و باید اجرایی شود اظهار کرد: در زمان تحریم ها با نیسان دچار مشکل شدیم و این شرکت قبل از اعمال تحریم ها همکاری با پارس خودرو را رها کرد، اما هم اکنون در حال مذاکره با این شرکت برای از سرگیری دوباره همکاری ها هستیم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: سیاست وزارت صنعت،معدن و تجارت سرمایه گذاری مشترک و توسعه صادرات است که سایپا حتما این سیاست را پی گیری می کند.

منبع: عصر خودرو



نظرات

  • علی علی (28 تیر 1395 ساعت 11:36)

    اینا هم مارو کشتنبا این قراردادشون