1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. کاهش ثبت سرعت جاده‌ها پیشنهاد است نه ابلاغیه!

کاهش ثبت سرعت جاده‌ها پیشنهاد است نه ابلاغیه!

13 آذر 1396
  • 3

رییس سازمان راهداری چند روز قبل در حالی کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها را به عنوان برنامه نهایی و در دست اجرا عنوان کرد که مجری اصلی این برنامه نه تنها اطلاعی از نهایی شدن آن ندارد که حتی اعلام می‌کند این موضوع تنها در حد یک پیشنهاد مطرح شده است.

 کاهش ثبت سرعت جاده‌ها پیشنهاد است نه ابلاغیه!

کشاورزیان چند روز پیش به منظور کاهش تعداد تصادفات و تلفات رانندگی در جاده‌های بین شهری کشور اعلام کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته از این پس میانگین سرعت مجاز در جاده‌های کشور ۱۰ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد.

این موضوع درباره آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی تصدیق می‌کند و از این پس جرایم رانندگی در این حوزه جدید اعمال خواهد شد.

در شرایطی که این صحبت‌ها بدون اعلام هیچ‌گونه جزییاتی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تعیین بودجه و اعتبارات لازم برای آن مطرح شده بود، حالا صحبت‌های جدید مطرح شده از سوی پلیس راه نشان می‌دهد که نه تنها تکلیف اعتبارات و مقدمات اجرایی این طرح مشخص نیست که حتی اصل دستورالعمل قانونی در این زمینه نیز نهایی نشده است.

فرمانده پلیس راه گفته که این موضوع صرفا در کمیسیون ایمنی راه‌ها از سوی سازمان راهداری پیشنهاد شده و هنوز به عنوان قانون مطرح نشده است.

با توجه به حضور مقامات نهادها و سازمان‌های مختلف در کمیسیون ایمنی راه‌ها و احتمال وجود نظرات متفاوت در این زمینه مشخص نیست که آیا اساسا امکان تصویب نهایی کاهش مجاز در جاده‌ها وجود دارد یا باید همچنان روال به شکل فعلی ادامه پیدا کند.

ایسنا پیش از این در گزارشی این موضوع را بررسی کرده بود که حتی در صورت قانونی شدن کاهش سرعت مجاز باید برنامه ریزی دقیق برای در نظر گرفتن اعتبارات لازم در تغییر استانداردهای دوربین‌های نظارتی و جابه‌جایی تابلوها و علائم انتظامی موجود در جاده‌ها در دستور کار قرار گیرد، موضوعی که به نظر می‌رسد سازمان راهداری به عنوان دومین دغدغه خود دراین زمینه آن را پیگیری کند و دغدغه نخست قانونی کردن پیشنهادی است که هنوز جوانب دقیق آن در کمیسیون ایمنی راه‌ها و از سوی نمایندگان نهادهای ذیربط بررسی نشده است.

منبع ایسنا


نظرات

  • حمید حمید (13 آذر 1396 ساعت 15:28)

    بریم دنبال خریدن یک چهارپا مسخره کردن خودشونو

  • حسین جعفرپور حسین جعفرپور (13 آذر 1396 ساعت 10:52)

    با سلام
    اینگونه اقدامات جز تحمیل هزینه های گزاف به دولت از بابت تغیر تابلو های معابر وبزرگراهها نه تنها نتیجه مطلوبی نخواهد داشت وبلکه یکی از عومل تشدید کنده ترافیک شهری ومنشا تصادفات بیشتر ناشی از خستگی وطولانی شدن مسیر حرکت راننده ها خواهد بود

  • شاهین شاهین (13 آذر 1396 ساعت 09:55)

    یعنی عمق حماقت و ضعف مدیریت و بیچارگی مسئولین رو میرسونه
    هرچی فشار و زور سر مردم بی دفاع میاد
    خدا ازتون نگذره
    دنیا داره سرعتش رو افزایش میده در همه زمینه ها مثل خودوری با کیفیت ، جاده های خوب و اتوبان اونوقت ایران با این همه ادعا سرعت رو میخواد کاهش بده!!!
    تو چین قطار ساخته 500 کیلومتر راه میره ، آلملن بعضی کشورهای دیگه سرعت خودروها نامحدود اونوقت ایران میخواد سرعتش رو تو جاده هایی که راحت 140- 150 کیلومتر میشه رفت میخواد بکنه 100 تا که مردم رو بیشتر جریمه کنن درامدشون افزایش پیدا کنه. با گاری و دوچرخه بری سنگینتره