1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. مشکل شماره‌گذاری خودروهای برقی بر طرف شد

مشکل شماره‌گذاری خودروهای برقی بر طرف شد

15 فروردین 1396
  • 0

معاون توسعه فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از رفع مشکل شماره‌گذاری خودروهای برقی در کشور خبر داد و گفت: این اقدام کمک شایانی به رفع آلودگی هوای کشور خواهد کرد.

 مشکل شماره‌گذاری خودروهای برقی بر طرف شد

دکتر علی وطنی امروز، 15 فروردین ماه در مراسم افتتاح دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با اشاره به تلاش محققان کشور در زمینه تولید خودروهای برقی، اظهار کرد: معاونت علمی از هر نوع فناوری که در راستای رفع نیازهای کشور و استفاده از مزایای آن از سوی مردم باشد، حمایت می‌کند.

وی تولید خودروهای برقی را از این نوع فناوری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: به منظور توسعه این فناوری در دولت یازدهم موانع شماره‌گذاری این نوع خودروها رفع شده است.

وطنی با تاکید بر اینکه به کمیته ملی ربوکاپ پیشنهاد توسعه فناوری‌های جهت‌دار ارائه شده است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که اکثر فناوری‌های تولیدشده به سمت رفع نیازهای کشور هدایت شده‌اند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از محورهای توسعه پایدار کشور نام برد و یادآور شد: از سال 1389 که قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به تصویب رسید، تاکنون بالغ بر 2 هزار و 975 شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است؛ این در حالی است که در سال‌های اولیه فروش محصولات تمام شرکت‌ها به 1000 میلیارد تومان نمی‌رسید، ولی در حال حاضر تنها از سوی یکی از این شرکت‌ها 1800 میلیارد تومان محصولات دانش‌بنیان به فروش رسیده است.

وی با اشاره به تلاش‌های محققان کشور برای توسعه فناوری‌های نوین در کشور یادآور شد: ایران در حوزه نانوفناوری رتبه 6 جهانی را کسب کرده است و در بسیاری از رشته‌های علمی و فناوری جزء 10 کشور اول دنیا قرار گرفته است.

وطنی با اشاره به تعیین 124 اولویت در نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در حال حاضر ما در کشور فرار مغزها نداریم و بسیاری از افرادی که به خارج از کشور سفر کرده‌اند، تلاش کرده‌اند تا یافته‌های علمی را به ایران منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهاجرت مغزها معکوس شده است، افزود: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان 16 محقق خارجی را پذیرفته است، علاوه بر آن 300 نفر از محققانی که از سوی بنیاد ملی نخبگان در داخل کشور فرصت مطالعاتی را می‌گذرانند، همکاری‌های علمی با محققان خارج از کشور نیز دارند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری همچنین تاکید کرد: در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی- اشتغال و تولید» مزین شده است، هنر آن است که درخصوص اشتغال دانش‌آموختگان که بیشترین سهم بیکاران کشور را تشکیل می‌دهند، گام‌های اساسی برداشته شود.

وی همچنین اضافه کرد: معاونت علمی از همه فناوری‌هایی که در راستای رفع نیازهای کشور، برخورداری مردم از مزایای آن و رفع مشکلات زیست‌محیطی باشد، حمایت می‌کند.

از سوی دانشگاه آزاد خودروی الکتریکی کوادرو با وزن 400 کیلوگرم طراحی شده است. حداکثر سرعت این خودرو 80 کیلومتر بر ساعت و زمان شارژ آن سه ساعت است و علاوه بر آن سیستم ترمز آن چهارچرخ دیسک است.

خودرو برقی دو سرنشین یوز از دیگر دستاوردهای دانشگاه آزاد در این زمینه است، ضمن آنکه موتورسیکلت الکتریکی پاراکس در کلاس اسکورت شهری نیز عرضه شده است. سیستم انتقال قدرت این موتورسیکلت دارای راندمان 98 درصد بوده و قادر است که با شارژ باتری کامل 200 کیلومتر را طی کند.

منبع : ایسنا



نظرات