1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. توصیه‌های مهم برای پیشگیری از سرقت خودرو در نوروز

توصیه‌های مهم برای پیشگیری از سرقت خودرو در نوروز

27 اسفند 1396
  • 0

سرهنگ علی هاشمی افزود: همچنین برای پیشگیری از وقوع جرم سرقت اتومبیل؛ اوراق شناسایی شخصی خود را در خودرورها نکنید.

وی ادامه داد: شماره پلاک اتومبیل خود را روی ضبط صوت و سایر وسایل حک کنید و شماره سریال را درجایی ثبت کنید.

 توصیه‌های مهم برای پیشگیری از سرقت خودرو در نوروز

هاشمی اضافه کرد: اگر بسته ای در اتومبیل دارید آن را در معرض دید قرار ندهید و هرگز کلیدهای خود را در اتومبیل بدون سرنشین رها نکنید. معاون اجرایی پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: همیشه درب اتومبیل را قفل و شیشه ها را کاملا بالا بکشید، به محض مشاهده افراد مشکوک و اتومبیل های رها شده را به پلیس گزارش دهید.

هاشمی افزود: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوییچ مخفی مجهز کنید و هنگام تعویض چرخ با برطرف کردن نقص فنی اتومبیل از قفل بودن درب ها اطمینان حاصل کنید.

وی گفت: به هنگام تصادف یا نزاع هایی که احتمال می رود ، ساختگی باشد خودرو خود را رها نکنید و در صورتی که اتومبیل شما به سرقت رفت، فورا پلیس را در جریان قرار دهید و برای دادن این مقام نیروی انتظامی افزودا: مشخصات کامل اتومبیل از قبیل شماره پلاک، شماره شاسی و موتور، پلیس را در کشف سرقت یاری دهید.

هاشمی گفت: به هنگام سفر از پذیرفتن هرگونه خوراکی و نوشیدنی ازمسافرین ناشناس خودداری کنید.

وی ادامه داد: در سفرهای خارج از کشور، از به همراه داشتن و حمل هرگونه داروی کدئین دار، آرام بخش،خواب آور و انواع قرص اعصاب بدون نسخه پزشک به مقاصد بین المللی جدا اجتناب کنید.

هاشمی افزود: قبل از عزیمت به کشورهای خارجی، اطلاعات مربوط به اقلام ممنوع الورود را از طریق سفارت مربوطه دریافت و از حمل آن ها اکیدا خودداری کنید و مسئولیت حمل و جابه جایی بار سایر مسافران را به صورت امانی و بدون اطلا از محتویات آن به هیچ عنوان نپذیرید.



نظرات