1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. 15 تیر ماه , آغاز طرح تابستانی پلیس راهور

15 تیر ماه , آغاز طرح تابستانی پلیس راهور

14 تیر 1395
  • 0

معاون پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از آغاز طرح تابستانی پلیس راهور از 15 تیرماه خبر داد.

سرهنگ عین‌الله جهانی در این‌باره گفت: با توجه به اینکه امسال آغاز تابستان در ماه مبارک رمضان قرار گرفته بود از این رو میزان سفرهای تابستانی هم‌زمان با آغاز این فصل افزایش چندانی نداشت و گرچه ماموران پلیس در ایران ایام نیز در جاده‌ها و معابر حضور داشتند اما در نهایت تصمیم بر این شد که طرح ترافیکی پلیس راهور برای سفرهای تابستانی از 15 تیر ماه آغاز شود.

وی با بیان اینکه این طرح تا سوم مهر ماه ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: پیش‌بینی ما این است که با توجه به تعطیلات عید فطر موج نخست سفرهای تابستانی از روز سه‌شنبه 15 تیر ماه آغاز شود و از همین روز نیز ماموران پلیس راه در جاده‌ها و پاسگاه‌های پلیس راه در سراسر کشور در آماده باش خواهند بود.

سرهنگ جهانی سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، انجام حرکات مارپیچ و نمایشی و ... را جزو خط قرمزهای پلیس در اجرای طرح تابستانی پلیس راهور اعلام کرد و گفت: ماموران حتما با این تخلفات برخورد خواهند کرد. همچنین امسال اگر راننده خودرویی دو تخلف حادثه ساز را به شکل همزمان انجام دهد قطعا خودرویش به مدت 72 ساعت توقیف خواهد شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین با اشاره به شهروندانی که با ناوگان حمل و نقل عمومی قصد سفر دارند، اظهارکرد:‌ در اتوبوس‌ها نیز برچسبی نصب شده که کد تخلفات روی آن به چاپ رسیده است و مسافران در صورت مشاهده تخلف از سوی راننده می‌توانند کد آن را به سامانه پیامکی 110120 ارسال کنند تا در اولین پلیس راه نسبت به اعمال قانون متخلفان اقدام شود.

جهانی با تاکید بر اینکه پلیس اجازه نمی‌دهد که اقلیتی محدود ایمنی و امنیت مسافران را به خطر بیاندازد، تصریح کرد:‌ رانندگان هم باید همکاری لازم را با پلیس داشته باشند، این همکاری در حقیقت منجر به حفظ ایمنی خود و سرنشینانشان خواهد شد. با توجه به طولانی بودن روز بهتر است رانندگان در ساعات آغازین روز سفر را آغاز کرده و حداکثر در فواصل زمانی یک ساعت و نیم تا دو ساعت به مدت نیم ساعت در حاشیه امن جاده توقف کرده و سپس ادامه مسیر دهند.

منبع:ایران جیب



نظرات