1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. رئیس کانون سردفتران :وظیفه پلیس ، فقط تعویض پلاک

رئیس کانون سردفتران :وظیفه پلیس ، فقط تعویض پلاک

23 بهمن 1395
  • 3

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران گفت: بر اساس تایید و اعلام نظر قطعی از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نقل و انتقال خودرو و همچنین تنظیم سند مالکیت فقط به عهده دفاتر اسناد رسمی و کار پلیس فقط تعویض پلاک است.

محمدرضا دشتی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود:به دنبال مشکلات ایجاد شده و سردرگمی های مردم در خصوص نقل و انتقال خودرو و تنظیم سند مالکیت و اختلاف نظر دفاتر اسناد رسمی و نیروی انتظامی سرانجام کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، نقل و انتقال خودرو وهمچنین تنظیم سند مالکیت فقط به عهده دفاتر اسناد رسمی و کار پلیس فقط تعویض پلاک است.

وی ادامه داد: شکایت از نیروی انتظامی به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی آغاز شد و همچنین فشارهایی از مرداد ماه سالجاری که از سوی شرکت 'رهگشا' که کار تعویض پلاک را انجام می دهد، آغاز شد که موجبات سردرگمی مردم و خریداران خودرو را فراهم کرده بود.

دشتی اردکانی با بیان این که شرکت رهگشا و حامیان آن مورد خطاب ما هستند، گفت:در کمیسیون اصل 90 در آبانماه سالجاری جلساتی برگزار و از طرفین و همچنین برخی از سازمانها دعوت شد و قرار شد ادله مکتوب خود را ارائه دهند و به دنبال آن نیز جلسات متعددی نیز در این کمیسیون برگزار شد.

وی با اشاره به این که به دنبال این موارد جلسات متعددی با حضور موافقان و مخالفان برگزار و آنها نظرات خود را مطرح کردند، گفت: چکیده این مطالب و برآیند آنها در کمیسیون اصل 90 مطرح شد و در جلسه دهم بهمن ماه امسال این گزارش مورد بررسی قرار گرفت .

رئیس کانون سردفتران ودفترداران تاکید کرد: سرانجام در رای گیری های انجام شده اکثر اعضای کمیسیون اصل 90 صراحتا رای بر این دادند که نقل و انتقال خودرو و تنظیم سند به عهده دفاتر اسناد رسمی است.وی اعلام کرد: به دنبال این اعلام نظر از خسارت هایی که متوجه دولت و مردم می شود، جلوگیری خواهد شد. دشتی اردکانی افزود: سالانه حدود 400 هزار پرونده در مراجع قضایی تشکیل می شود که مربوط به شکایت ها در مورد نقل و انتقال هایی است که هزینه و بار فراوانی را به دولت و مردم تحمیل می کند.

دشتی ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه و همچنین معاون اول این قوه و نیز رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک و همراهی رسانه ها در جهت حمایت از اجرای قانون گفت: تنظیم سند رسمی یک شاخص مهم کسب وکار در اقتصاد است.

وی با اشاره به ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: نظرات مطرح شده در خصوص اختلافات بین دفاتر اسناد رسمی و همچنین نیروی انتظامی در خصوص نقل و انتقال خودرو در کمیسیون اصل 90 با حضور کانون سردفتران و دفتر یاران، نیروی انتظامی مرکز پژوهش های مجلس و نمایندگان عضو کمیسیون اصل 90 مجلس و دیگر مسوولان ذیربط با ارائه مطالب مکتوب از دستگاه ها در کمیسیون اصل90 در کمیته هایی مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد :بنابر اعلام نظر قطعی در این کمیسیون کار شرکت رهگشا و نیروی انتظامی فقط تعویض پلاک خودرو است و به این ترتیب تمام مسایل مطرح شده در این خصوص پایان یافت.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • علی علی (24 بهمن 1395 ساعت 08:47)

    سلام
    ایشان درست میفرمایند آخه در کدام کشور پلیس نخود هر آشی هست . مثلا در فوتبال دخالت میکند . بدنبال تنظیم سند انتقال خودرو هست و ... اگر دلشان بحال مردم سوخته پس پلاک ثابت روی هر خودرو نصب کنند و اینقدر پول زور از مردم نگیرند . چرا بابت یک پلاکی که قبلا توسط مردم خریداری شده و روی ماشین قبلی نصب شده مجددا پول پلاک فروخته شده قبلی دریافت میکنند. وظیفه پلیس حفظ امنیت و دفاع از حقوق مردم است نه دخالت در کار و صلاحیت ادارات و ارگانهای دیگر

  • صادق صادق (23 بهمن 1395 ساعت 20:38)

    خوش به حالتون، بازم میتونین *********ه کنین.

  • تهرانی تهرانی (23 بهمن 1395 ساعت 20:28)

    پولهای ********* سر دفترها باک******************* مجلس ،بیچاره مردم دیگر به چه کسی پناه ببرند