1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. امداد خودرو های متفرقه ، خوب یا بد؟

امداد خودرو های متفرقه ، خوب یا بد؟

11 مهر 1395
  • 0

تلفن همراه زنگ می‌خورد و صدایی خوب و خوش برخورد که نام و نام خانوادگی و اطلاعاتی کامل در مورد نوع و مدل خودروی شخصی شما دارد، با شما وارد مکالمه می‌شود! این وسط ممکن است کمی هم از رُند یا جالب بودن شماره تلفن شما تعریف کنند.

بعد هم خود را از امداد خودرو مرکزی یا سراسری کل کشور یا ایران یا … معرفی می‌کنند و می‌گویند: «کارت امداد خودروی شما به آدرس پستی شما ارسال شده و همکار ما الان پشت در ایستاده! زنگ نزدن چون خواستن تو مصرف برق صرفه جوئی بشه! در رو باز کنید و کارت خودتون رو تحویل بگیرید و از هزار و یک مزایای اون استفاده کنید! یه کم پول هم بدید همکارمون بیاره برای ما» بعد هم چنان از مزایای داشتن این کارت تعریف می کنه که شما وسوسه می شوید که پاک کردن سبزی برای منزل را هم می شود به این امدادهای عزیز سپرد.

چند روز یا هفته بعد…
شما اواخر شب در خیابان یا جاده دچار مشکل می شوید اما نگران نیستید، آن کارت رویائی در داشبورد خودروی شماست. با شماره های اعلام شده تماس می گیرید اما کسی پاسخگو نیست! حتی ممکن است صدایی ضبط شده از شما بخواهد در ساعات اداری با این شماره ها تماس بگیرید و الان کسی در شرکت نیست تا با شما صحبت کند. گاهی هم یا در زمان اداری هم ممکن است کسی تلفن شما را پاسخ بدهد اما محدوده جغرافیائی، نوع مشکل خودرو شما، یا حتی همان شماره رُند تلفن شما باعث شود در شمول خدمات امدادی آن شرکت قرار نگیرید، البته آنها می توانند به شما کمک کنند اما برای این کمک پولی جداگانه دریافت خواهند کرد.

حالا دیگر نه از آن صدای خوب و خوش برخورد خبری هست نه از همکاری که پشت در ایستاده و نه از فهرست عریض و طویل خدماتی که در روز نخست وعده داده شده است. رشد روز افزون خودرو و سفرهای درون و برون شهری، نیاز به ارائه خدمات مطابق با استانداردهای جهانی به ویژه در حوزه تعمیرات، راه اندازی و یا حمل وسیله نقلیه امداد خواهان به محل مورد نظر را بیش از پیش ضروری کرده است، اما از طرف دیگر نبود نظارت مناسب و کارا بر عملکرد امداد های متفرقه در کشور، بسیاری از هموطنان را در تشخیص امدادهای معتبر دچار مشکل کرده و منجر به نارضایتی و اتلاف هزینه و زمان آنها شده است.

حال پرسش این است که اصالت و اصلی بودن شرکت امدادی در مقایسه با شرکت های متفرقه امدادی چگونه تشخیص داده شود؟ امداد خودرو ایران سالها پیش با هدف امدادرسانی شبانه روزی در سراسر کشور به هموطنان ایجاد شده و دارندگان خودروهای ایران خودرو می توانند برای دریافت هرگونه خدمات امدادی صرفا با شماره سراسری ۰۹۶۴۴۰ – که برچسب آن روی شیشه عقب خودروها نصب و یا روی کارت اشتراک مشتریان درج شده – تماس بگیرند تا پس از دریافت مشخصات خودرو و محل امدادخواه، توسط مرکز تماس، هماهنگی‌های لازم برای اعزام امدادگر صورت گیرد.

تماس احتمالی شما با امداد خودرو ایران یکی از ۴۵۰۰ تماس ورودی جهت دریافت امداد از این شرکت است. پس از تماس امدادخواه و دریافت کد پیگیری، از طریق شماره ۳۰۰۰۳۰ پیامکی با عنوان “امدادگر با کد -برای مثالV۴۵۷– اعزام شده است” برای شما ارسال خواهد شد تا در زمان تقریبی اعلام شده توسط مرکزتماس، امداد در محل حاضر شود.

بعد از ثبت و اعزام امداد به سوی امداد خواه، امدادگر دوره دیده با لباس و مشخصات به همراه کارت شناسایی معتبر با کد قید شده و دورنویسی امداد خودرو ایران بر روی خودرو در محل مورد نظر حاضر می شود. تمامی این امدادگران دوره های فنی عیب‌یابی امداد سیار و ضوابط و مقررات امداد و کارت طلایی و گارانتی را گذرانده و اشراف کامل به خودروی معیوب و در راه مانده دارند که قبل از ورود ایشان به ناوگان امدادی توسط اداره آموزش امداد خودرو ایران انجام می‌پذیرد.

تلاش و اولویت امدادگران این شرکت بر آن است تا در صورت امکان خودرو در محل راه اندازی و حل عیب شود اما در صورت وجود ایرادهایی که حل آنها احتیاج به زمان و ابزارآلات تخصصی‌تر داشته باشد، خودرو به محل مورد نظر مشتری حمل می شود. در صورت نیاز به حمل خودرو طی هماهنگی امدادگر با مرکز تماس و ثبت “امداد حمل” جهت هماهنگی خودروبر و در صورت تقاضای مشتری، تخصیص وقت نمایندگی برای امدادخواه انجام می‌شود. حمل خودرو نیز طبق تعرفه اعلام شده از سوی مرکزتماس انجام خواهد شد. از دیگر نکات حائز اهمیت، ارائه فاکتور رسمی امداد خودرو ایران به مشتری است. پس از اتمام امداد؛ امدادگر موظف به ارائه یک نسخه از فاکتور خدمات انجام شده به همراه هزینه انجام کار و قطعات تعویضی به مشتری است. مشتری پس از دریافت فاکتور، در صورت نارضایتی از امداد انجام شده می‌تواند با شماره سراسری ۰۹۶۴۴۰ تماس و نارضایتی خود را اعلام تا توسط همکاران ثبت و کد پیگیری دریافت کنند. به لطف فرآیندهای مدون امداد خودروایران در حوزه بازرسی و رسیدگی به شکایات، کلیه شکایات طی ۲ روز کاری بررسی شده و راه حل مناسب در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.

جهت اطمینان از اجرای کامل فرایندهای امدادی، کلیه فعالیت و عملکرد نیروهای این سازمان از قبیل امدادگر، کارشناس و غیره توسط بازرسان پایش شده تا قبل از بروز هرگونه آسیب و یا مشکل احتمالی برای مشتریان گرامی، موضوع مرتفع شده و بهترین خدمات به هموطنان ارائه شود.

منبع:دنیای خودرو



نظرات