1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. طرح نوروزی پلیس جهت کاهش تلفات رانندگی

طرح نوروزی پلیس جهت کاهش تلفات رانندگی

27 اسفند 1393
  • 1

رزمایش طرح نوروزی پلیس پیش از ظهر امروز با حضور نیروی های پلیس راه، راهداری، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، پایانه ها، یگان های ویژه و دستگاه ها همکار در برگزاری طرح های نوروزی در محل میدان صبحگاه فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد.

کاهش ۵۱ نفری آمار متوفیان ناشی از حوادث جاده ای

این رزمایش با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی توسط گروه رزم نوازان آغاز و در ادامه سرهنگ رضا اکبری رئیس پلیس راه استان البرز با بیان اینکه مجموعه های همکار در طرح های نوروزی در راستای ایمنی و آسودگی مسافران نوروزی از هیچ اقدامی رویگردان نخواهند بود، اظهار داشت: سه گروه در ایام نوروزی برای ارائه خدمات بهتر به مردم فعالیت دارند که گروه اول با نظارت و کنترل راه ها، رفع نواقص موجود در محورهای مواصلاتی و آموزش به شهروندان برای رعایت هرچه بهتر قانون، گروه دوم سازمان های امداد و نجاتو گروه سوم مسئولان به جهت همکاری با دستگاه های مرتبط با امر سفرهای نوروزی را شامل می شود.

وی افزود: خوشبختانه با رعایت قوانین از سوی مردم و همراهی آنها و همچنین همکاری مسئولان با مجموعه نیروی انتظامی خوشبختانه در سال ۹۳ شاهد کاهش ۵۱ نفری متوفیان ناشی از حوادث رانندگی بودیم.

آماده سازی ۳۰۰ خودرو و ۱۴ پاسگاه برای ایام نوروز

همچنین در ادامه این رزمایش سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان البرز در سخنان خود با اشاره به توفیقات پلیس در زمینه های مختلف در سال ۹۳، گفت: با وجود اینکه البرز تنها نیم درصد از محورهای مواصلانی کشور را داراست اما ۱۸ درصد ترددهای کشور در این محورهای انجام می شود و روزانه شاهد تردد ۲۲۰ هزار انواع خودرو در محور کرج - تهران هستیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش و دغدغه پلیس کاهش تصادفات، تلفات جاده ای و حفظ جان انسان ها است و ما موظف به برنامه ریزی در این حوزه هستیم که خوشبختانه در سال جاری شاهد کاهش تلفات جاده ای بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به رزمایش نوروزی پلیس اعلام کرد: پلیس در حوزه ترافیکی با حدود ۸۰۰ نیرو، ۳۰۰ خودرو و راه اندازی بیش از ۱۴ پاسگاه و کانکس پلیس آماده خدمات رسانی بهتر در محورهای مواصلانی در ایام نوروز است.

سردار کامرانی صالح اظهار داشت: در این طرح ۲۷ اکیپ راهداری با ۲۵۰ نیرو و ۱۳۰ خودرو، اورژانس با یک فروند امدادهوایی، دو اتوبوس آمبولانس و ۴۸ پایگاه شهری و جاده ایو هلال احمر با ۳۰۰ نیرو و ۲۰ پیاگاه در کنار پلیس خود را برای همراهی با مردم در جهت حفظ ایمنی و سفری ایمن آماده کرده اند.

این رزمایش نوروزی با رژه خودرو های امدادی و انتظامی به پایان رسید.



نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (27 اسفند 1393 ساعت 09:05)

    موفق باشند