1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تکذیب خبر افزایش قیمت خودروهای داخلی توسط وزارت صنعت

تکذیب خبر افزایش قیمت خودروهای داخلی توسط وزارت صنعت

13 شهریور 1397
  • 7

خبر افزایش قیمت خودرو موضوعی است که اول صبح امروز در برخی از رسانه های خبری در حال انتشار است. البته کسب اطلاع "تسنیم" از وزارت صنعت کذب بودن این مطلب را تایید می‌کند. با این وجود به نظر می‌رسد انتشار این گونه اخبار نادرست از افزایش قیمت خودرو نه تنها کمکی به بازار پر التهاب خودرو نخواهد کرد بلکه سرگردانی مردم را هم در خرید محصول بیشتر از گذشته می کند.

 تکذیب خبر افزایش قیمت خودروهای داخلی توسط وزارت صنعت

مجوز وزیر صنعت به افزایش 7.5 میلیون تومانی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان و 9.5 میلیون تومانی قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان در حالی مطرح شده که براساس جلسه روز گذشته شورای رقابت تصمیم گیری در مورد قیمت خودرو به دریافت نرخ تورم بخشی 5 ماهه نخست امسال موکول شده است.

جالب اینجاست در گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته دو مدیر عامل شرکت ایران خودرو و سایپا در شبکه دوم سیما هم این موضوع را تأکید کرده و قرار بر این شد تا با آنالیز قیمت تمام شده خودروسازان تغییرات قیمتی اعلام شود. علاوه بر این خودروسازان هم موظف شده اند برای مدیریت بازار عرضه محصولات خود را در قالب تحویل خودرو و پیش فروش اجرایی کنند تا تب افزایش قیمت خودرو که این روزها در بازار داغ شده کاهش پیدا کند.

منبع تسنیم


نظرات

  • سجاد سجاد (14 شهریور 1397 ساعت 11:39)

    به نام خدا
    با سلام و احترام
    طی جلساتی که در تلویزیون در این چند ماهه در رابطه با قیمت و احتکار خودرو بحث و گفتگو می شود به یک مورد اساسی که ظلم آشکار ایران خودرو به مشتری می باشد و دلیل اصلی احتکار یا به قول خود ایران خودرو تاخیر که به بهانه تامین قطعه صورت می پذیرد و اعلام می کند چون سود تاخیر می دهد به ضررش تمام می شود کسی در جواب این را نمی پرسد که مگر سود تاخیر چقدر است !!!!!!؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت چند ده ملیونی که مد نظر ایران خودرو است . مثلا بنده که بهمن 96 یک خودرو ثبت نام کرده ام و می بایست طبق قرارداد 1/5/97 تحویل میشده و تا الان دعوت نامه نیامده است چرا بابت تاخیر ایران خودرو باید قیمت مثلا مهر ماه 97 رو بپردازم مگر مقصر تاخیر ایران خورو بنده بوده ام مگر سود تاخیر چقدر است ؟؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت مد نظر ایران خودرو(چند ده ملیونی) عددی نیست که کاملا زیرکانه مدیرعامل ایران خودرو می گوید ما چون سود تاخیر می پردازیم دلیل ندارد ماشین را نگه داریم کاملا پرواضح است که قیمت باید در همان ماه که در قرارداد جهت واگذاری آمده پرداخت شود نه اینکه ایران خودرو به عمد تاخیر ایجاد کند تا در نهایت به قیمت دلخواه بفروشد.اگر مسئولین محترم و شورای رقابت و مجلس این بند مستبدانه و ظالمانه را از ایران خودرو حذف نمایند به نظر بنده بخش اعظم مشکلات حل خواهد شد به همین آسانی حالا چرا اصلا هیچ اشاره ای به این موضوع در گفتگوها نمی شود!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهش میکنم این مطلب بنده را به اطلاع برسانید.

  • علی علی (13 شهریور 1397 ساعت 22:25)

    از قرار متوجه شدن که کم کشیدن روش میخوان اصلاحیه بزنن و کمی ببرن بالاتر.

  • حسن حسن (13 شهریور 1397 ساعت 18:36)

    سلام تمام گرانیها بخاطر جلوگیری از واردات خودرو است وروزی که تعرفه خودرو بردن بالا همهچیز گران شد دولت فردا اعلام کند واردات خودرو ازاد میشود همه چیز ارزان میشود کو گوش شنوا

  • جوان بدبخت دم بخت جوان بدبخت دم بخت (13 شهریور 1397 ساعت 18:29)

    یه روز تو جنگل زرافه میبینه فیل داره فرار میکنه و بهش میگه چرا فرار میکنی؟ فیل میگه شیر دستور داده گردن همه خرس ها رو بزنن!! زرافه میگه چرا تو فرار میکنی؟!؟! فیل میگه آخه به الاغ این دستور رو داده!!! حالا روزگار ما هم یه چیزی مثل این شده!!!

  • حسین حسین (13 شهریور 1397 ساعت 16:26)

    شما که میخواید گرون کنید چه الان چه دو روز دیگه، این گرون کردن ها هم تمومی نداره. سه ماه دیگه دوباره کم دارید. خجالت بکشید

  • امیر امیر (13 شهریور 1397 ساعت 13:56)

    ظاهرا اول شایعه رو پخش کردند،بعد به عواقبش فکر کردن...
    دیدن وامصیبتا.... درستهدکه ملتو ... فرض کردیم اما این قیمت دیگه خیلی ضایعه... آغا زود تکذیب کنید تا...

    ایلیا ایلیا (14 شهریور 1397 ساعت 09:29)

    انتظار داشتی اول فکر کنن بعد کاری رو انجام بدن ؟!!!!!