1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اعلام جزئیات طرح جدید ترافیک تهران

اعلام جزئیات طرح جدید ترافیک تهران

11 دی 1396
  • 2

مقدمات و زیرساخت‌های اجرای طرح ترافیک جدید فراهم شده و این طرح از 15 فروردین 97 اجرایی می‌شود.

 اعلام جزئیات طرح جدید ترافیک تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

در طرح جدید ترافیک، هر خودرویی حساب کاربری داشته و مبلغی را افراد شارژ می‌کنند تا هر زمانی که وارد طرح ترافیک می‌شوند بسته به اینکه چه ساعتی بیایند و بروند، از این حسابشان مبلغ کسر می‌شود، اگر یک ساعت، یک روز یا ۵۰ روز است، از حساب‌شان برداشته می‌شود.

در طرح جدید، اگر فردی در ترافیک صبحگاهی یا عصرگاهی عبور و مرور کند، باید ۳ برابر افراد دیگر عوارض بدهد.

زمان را به سه قسمت اوج صبح، ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر و اوج ترافیک عصر تقسیم‌بندی کرده‌ایم، چرا که تاکنون برای ترافیک عصرگاهی برنامه‌ریزی لازم نشده بود.

به این ترتیب برای افرادی که از این سه قسمت در طول روز استفاده می‌کنند تفاوت قائل شده‌ایم و عوارض را هم سه قسمت کرده‌ایم، به این ترتیب مردم می‌توانند زمان سفر خود را مدیریت کنند.

پیش‌بینی شده که ترافیک صبح و عصر با این طرح جدید ۲۰ درصد کاهش یابد.

همچنین به ساکنانی که در محلات طرح ترافیک زندگی می‌کنند نیز امتیازاتی خواهیم داد تا در ساعت صبحگاهی که می‌خواهند تردد کنند، بدون مجوز طرح ترافیک از منزل خود خارج شوند.



نظرات

  • ایرانی ایرانی (12 دی 1396 ساعت 11:49)

    موافقم آقای کاوه ، درود برشما
    ز شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را بجایی رسیدست کار
    که تاج کیانی کند آرزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو

  • کاوه کاوه (11 دی 1396 ساعت 11:57)

    قابل توجه پلیس راهوار . رانندگی و همه کسانی که شب میخوابند و صبح بلند میشوند و از مغزهای پر از فسفرشان تشعشعات خاص میزنه بیرون:
    روزانه حداقل 2000 اتومبیل شماره گذاری شده و به چرخه ترافیک اضافه میشه. حالا چند تا اتومبیل قراضه میره سینه قبرستون؟ خدایی خودتون بگید. حالا ایا اسفالت خیابانها قابل کش اومدن هستند؟ اقاجان جا برای ماشینها نیست. حالا حتما میفرمایید راهکار شما چیست:
    آ باریکلا: چاره حل معظل الودگی هوای تهران و کلان شهرها فقط و فقط تراموای برقی شهری است یا بقول المانها اشتراسه بان.
    هزینه بسیار کم / قابلیت انعطاف و بردن این ریلها حتی در کوچه ها و خیابانهای فرعی / بیصدا / بدون الودگی حالا اگر من ببینم از منزلم با تراموای برقی با ایکس تومن راحت میام سرکارم و هر ساعتی هم که خواستم برگردم مگه مرض دارم ماشین راه بیاندازم تو خیابونها؟؟
    اما نه شما و نه حکومتی ها هرگز اینکارها را انجام نمیدهید میئنید چرا؟
    1= پلیس راهوار با کیسه ای که برای اخذ جرایم رانندگی دوخته خودش یک دولت کامل با درامدهای بسیار عجیب و غریب است پس این درامد را ول نمیکنید.
    2=اشغال سازها و فرقون سازهای وطنی کجا میتونند این وسایل کشتار جمعی را اب کنند؟ پس اینها هم نمیگذارند.
    3= حکومت همیشه تنش و درگیری را برای مردم میخواد حالا اگر مردم یه کم اسوده شوند و هوای نسبتا خوب داشته باشند شروع به جفتک زدن میکنند و اخ اخ اخ اخ حالا خر بیار و باقالی رو بار کن.
    4= شهرداری مخالفت میکنه چرا؟ طرح ترافیک یه نون دونی که چه عرض کنم یک راهزنی پر فایده نجومی است . ایا شهرداری ازش میگذره؟ هرگز
    حالا دارایی و کوفت و زهر مار بکنار . پس زیاد فسفر نداشته رو نسوزونید . ایرانی باید باشی تا دلت برای ایران بسوزه.