1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تعیین حد مجاز جدیدی برای شیشه دودی خودروهای شخصی

تعیین حد مجاز جدیدی برای شیشه دودی خودروهای شخصی

22 خرداد 1396
  • 12

معاون عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: اگر از فاصله سه متری به تشخیص ماموران پلیس راهور، داخل خودرو (راننده و سرنشین آن) قابل مشاهده نباشد طبق مقررات، شیشه دودی غیرمجاز تلقی می شود.

سرهنگ علی اصغر مهری درباره شیشه دودی خودروها، اظهارداشت: طبق کد تخلفاتی ۲۱۱۴ جدول تخلفات رانندگی، استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین خودرو قابل تشخیص نباشند، تخلف محسوب شده و برای آن‌ها در جاده‌ها و مراکز استان‌ها مبلغ ۵۰ هزار تومان و در سایر شهر‌ها مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه منظور شده است.

 تعیین حد مجاز جدیدی برای شیشه دودی خودروهای شخصی

وی درباره شیشه خودروهای تولید داخل، گفت: هیچکدام از خودروهای داخل، با شیشه دودی تولید نمی‌شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: خودروهای خارجی وارداتی بعضاً دارای شیشه‌ها فتوکرومیک هستند که همانند عینک‌های فتوکروم عمل می‌کنند لذا مغابرتی با ضوابط ندارند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: برخی رانندگان اقدام به نصب برچسب‌های دودی بر روی شیشه‌های خودرو می‌کنند که این امر علاوه بر کاهش دید به ویژه در شرایط نامساعد جوی و یا در شب؛ مانع دیده شدن راننده و سرنشین داخل خودرو نیز می‌شود.

سرهنگ مهری خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه استاندارد و ضابطه خاصی برای میزان غلظت شیشه دودی خودرو‌ها وجود ندارد، پلیس در بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌ها خود اعلام کرده است؛ اگر از فاصله سه متری به تشخیص ماموران پلیس راهور، داخل خودرو (راننده و سرنشین آن) قابل مشاهده نباشد طبق مقررات، شیشه دودی غیرمجاز تلقی شده و قابل اعمال قانون است.

وی ادامه داد: در این رابطه علاوه بر راننده با نصابان برچسب غیرمجاز نیز از طریق ادارات نظارت بر اماکن برخورد خواهد شد؛ همچنین در مراکز تعویض پلاک نیز تا رفع برچسب شیشه دودی غیرمجاز، شماره گذاری وسیله نقلیه صورت نخواهد گرفت.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا درباره شرایط استفاده از شیشه‌های دودی در خودروها، گفت: اشخاصی که طبق مجوزهای پزشکی نیاز به استفاده از شیشه دودی دارند، میزان غلظت آن در کمیسیون‌های فنی و پزشکی پلیس راهور قابل تجویز است بنابراین مکاتبات لازم با مراجع ذیربط انجام شده تا شرایط استاندارد و میزان غلظت شیشه‌های وسایل نقلیه و نیز احیاناً اشخاصی را که بنا به دلایلی نیاز به استفاده از شیشه دودی دارند، مشخص کنند تا طبق آن، به طور یکسان اقدام شود.

منبع : ایران جیب



نظرات

  • حسین حسین (8 تیر 1396 ساعت 12:12)

    در پاسخ به عزیزان که فرمودتد هیچ جای دنیا اینطوری نیست باید عرض کنم ما تافته جدابافته ایم بجای این بازیها شیوه تردد وسایل نقلیه اعم از سواری و موتوری ها را اصلاح کنید که باعث تمسخر جامعه ایرانی از طرف هر خارجی است.

  • وحید خان وحید خان (4 تیر 1396 ساعت 10:16)

    سه متر تا مرز رسیدن به خدا.
    توشو دیدی؟ اقا زیارت قبول. ماهیانه اشتراک راهنمایی رانندگی بشیم بهتره تا به طرق مختلف جریمه بشیم.

  • علی علی (30 خرداد 1396 ساعت 00:36)

    دوستان از زحمات پلیس هم در هوای سرد و گرم نباید گذشت.واقعا اکثرشان افراد مودب و محترمی هستند و شایسته نیست وقتی تخلف کردیم و جریمه شدیم به آنها بی احترامی کنیم.بهتره با توجه به شرایط سخت کاری یک خداقوت هم بهشان بدیم.
    عیدپارسال درمسیر چابهار زاهدان در حالیکه به علت گردوخاک زیاد دید کافی نبود پلیس من و دو تا ماشین دیگه رو به خاطر سرعت زیاد متوقف کرد دو خودرو جلو من که با هم بودن غر میزدن و بی احترامی میکردن که جریمه کامل هم شدن وقتی نوبت من رسید دیدم لهجه مامور شمالیه خداقوتی دادم و بدون اعتراض مدارکم رو در اختیارش گذاشتم و گفتم جناب ایام عیده شما چرا اینجایی گفت دست رو دلم نذار که سالهاست عید در کنارخانواده ام نبوده ام جریمه حداقلی رو برام نوشت.البته من به خاطر جریمه هیچوقت از پلیس ناراحت نشدم و غر نزدم چون واقعا کار سختی دارن.

    آرش آرش (12 تیر 1396 ساعت 07:56)

    شما برای فرار از جریمه زبون ریختی اصولا باید مدارک را تحویل بدی و صحبت نکنی بعد ببینیم دفعه بعد هم خدا قوت می دی بهشون. منو بخاطر یک کیلومتر بالاتر از 120 در سرپایینی که کروز بسته بودم جریمه کرد در صورتیکه یک تلرانس و خطایی نیز برای این سرعت در نظر گرفته شده است شما پستت به ازوناش نخورده

  • فرهاد فرهاد (29 خرداد 1396 ساعت 06:03)

    در تمام اروپا و آمریکا هیچ پلیسی بدون داشتن حکم و صورت نگرفتن تخلف نمیتونه ماشین شما رو مورد بازرسی قرار بده و وسیله نقلیه جزو حریم خصوصی افراد محسوب میشه.. متاسفانه در مملکت ما حتی اتاق خواب شما جزو حریم خصوصی افراد حساب نمیشه (البته از نظر دولت)

  • علی علی (26 خرداد 1396 ساعت 03:26)

    اصن چرا پلیس باید داخل ماشین کسی را ببیند،درضمن شیشه جلو رو که دودی نمیکنن پلیس میتونه از جلو هم ببینه،بعدشم چه شیشه دودی باشه چه نباشه پلیس که هرموقه دلش بخاد میتونه ماشینو بزنه بغل گیرشو بده فقط راههای رسیدن به جریمه(پول) رو بیشتر میکنید دلسوزان مردم.

  • خالد خالد (23 خرداد 1396 ساعت 09:37)

    با عرض سلام.معاونت محترم نفرمودند دید در 3 متری با عینک دودی مامور یا بدون عینک . در ضمن خوب بهانه ای شد برای پلیس راهور استان گیلان .

  • شهروند شهروند (23 خرداد 1396 ساعت 07:04)

    با دیدن راننده چه خطرى رفع میشود؟
    و با ندیدن راننده چه خطرى ایجاد میشود؟
    اگر پلیس مشکوک است خوب تا جایی که قانون اجازه میده بازرسى کند
    همه جاى دنیا شیشه دودى آزاده

  • سلمان سلمان (23 خرداد 1396 ساعت 01:52)

    چرا پلیس باید از فاصله(( سه)) متری داخل خودرو رو ((مشاهده)) کند؟!
    چرا سه متر؟
    مشاهده را تعریف کنید.با ذکر مثال
    لطفا یک ادم دلسوخته ملت رو از این بلاتکلیفی در بیاره

  • دو دو (22 خرداد 1396 ساعت 23:30)

    بله جانم در این شرایط عقده آفا پلیس راهگشاست نه نیم متر نیم سانت هم اعمال قانون میشه. این سایت هم هر هفته یک بار این متن را با عناوین متفاوت ننایش میده چررررررااااا؟؟؟؟؟؟؟

  • رضا رضا (22 خرداد 1396 ساعت 19:52)

    پلیس های ما اگه بخواهند جریمه کنند با شیشه معمولی از نیم متری هم نمیبیننت تا جریمت کنن...تصور کنید پشت فرمونید و کمربند بستی و سرعتت مجازه و مدارکت کامله و هبچ کار غیرقانونی نکردی وآقا پلیسه جلوتو میگیرن و از ماشین پیاده میشی و میری سمتش، به هیچی نمیتونه گیر بده و به زور بهت میگه کمربند نبسته بودی.در این حد زور...وقتی میگی من کمربند بسته بودم حالا چطور به شما ثابت کنم؟ جواب میده جریمت رو بگیر و برو خدا رو هم شکر کن ماشینتو نمیخوابونم.دست این پلیس رو میخوان بیشتر باز کنن برای جریمه های بیشتر.

  • کیومرث کیومرث (22 خرداد 1396 ساعت 14:43)

    حقیقتا لطیفه خنده داری است. در دنیایی تمام اجزاء خودرو دارای استاندارد و عدد و رقم است، پلیس ما فقاهتی حکم میدهد. حال اگر جناب پلیس تصمیم گرفتند که حتی از فاصله نیم متری هم نبینند تکلیف چیست؟؟؟