1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. سرانجام تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد

سرانجام تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد

9 دی 1396
  • 1

براساس جدیدترین اخبار به دست آمده تعرفه جدید واردات خودرو به ۵۵ تا ۹۵ درصد افزایش یافته است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو را متوقف کرد.

 سرانجام تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد

پس از آن دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شد.

اخیرا نیز این دستورالعمل به تایید هیات دولت رسیده و در آستانه ابلاغ و اجرا قرار دارد.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، تعرفه جدید واردات خودرو به ۵۵ تا ۹۵ درصد افزایش یافته است.

در دستورالعمل جدید واردات خودرو تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز از ۵۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافته است.

طبق این دستورالعمل واردات خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی همچنان ممنوع است ضمن آنکه واردات خودروهای با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار نیز ممنوع اعلام شده است.

به این ترتیب واردات برند پورشه به کشور متوقف شده و در برندهایی همچون بی‌ام‌و، بنز و لکسوس نیز تنها مدل‌های پایه و ارزان‌تر از ۴۰ هزار دلار، امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

برندهایی همچون سیتروئن، رنو، هیوندای، تویوتا، نیسان، سانگ‌یانگ، کیا، میتسوبیشی و دی‌اس نیز همچون گذشته امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

در دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو، واردکنندگان غیر نمایندگی نیز مشروط به شرایطی اجازه واردات خودرو را یافته‌اند.

در این شرایط براساس اخبار به دست‌ آمده به احتمال فراوان از صبح شنبه فعالیت سایت ثبت سفارش واردات خودرو مجددا از سر گرفته خواهد شد.

از سرگیری ثبت سفارش واردات خودرو ترکیدن حباب قیمتی خودروهای وارداتی و کاهش قیمت این محصولات در بازار را به دنبال خواهد داشت.

در چند هفته گذشته به دنبال اقدام برخی واردکنندگان خودرو در دپوی خودروها و توقف عرضه به بازار، قیمت این محصولات در بازار با افزایش حبابی و غیرمنطقی همراه بوده است.

تعرفه جدید واردات خودرو - دی ماه 96:

 سرانجام تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد

منبع ایسنا


نظرات

  • فرهاد فرهاد (10 دی 1396 ساعت 10:03)

    با سلام - آقا زاده ها و تمام خانواده سران حتی سرمایه داراز خودرو های لوکس برخوردار هستند بالا بردن تعرفه خودروی وارداتی چه معنی دارد جزء خواست زندگی فلاکت بار برای افراد طبقه ضعیف و متوسط ، تای کی این آقایون سرشون تو برف فرو می کنند این شد مملکت داری آقا خواهشا" از این حرف ها نزنید هر روز یه تعرفه اعلام می کنید و این بدبخت مردم را تحریک می کنید مملکت دارید به باد میدید تو را خدا اگه مملکت داری بلد نیستید نمی تونید مدیریت داشته باشید بهتر ساکت بشید این همه نماینده به مجلس فرستادیم اصلا" بفکر مردم نیستند همش به فکر چپاول و جمع کردن سرمایه هستند می خواین سرمایه را چکار کنید عاقبت انسان پوچ هست هیچ چیزی با خودش نمی بره پس به خلق خدمت کنید به مردم خوتان برسید به خدا مردم حیلی عذاب میکشن .