1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. شعاع حرکت خودروهای پلاک مناطق آزاد اعلام شد

شعاع حرکت خودروهای پلاک مناطق آزاد اعلام شد

7 اسفند 1395
  • 4

خودروهایی که از طریق مناطق آزاد به کشور وارد می‌شوند، شعاع حرکتی مشخصی دارند و تنها در صورتی می‌توانند از این محدوده خارج شوند که خروج آن ها یا بر اساس مجوزهای صادرشده باشد، یا نسبت به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی اقدام کنند.

 محدوده تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد اعلام شد

به همین ترتیب در صورتی که این خودروها اقدام به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی نکنند یا شرایط لازم برای ترخیص این خودروها وجود نداشته باشد، خودروهای پلاک مناطق آزاد تنها تا شعاع مشخصی که آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی مشخص کرده است، می‌توانند تردد کنند.

براساس تبصره ماده 16 آیین نامه راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد مقرر شده خودروهای پلاک منطقه آزاد تا شعاع تعیین شده در این مناطق تردد کنند. این محدوده در مناطق آزاد مختلف بوده و به شرح زیر است:

✅منطقه آزاد اروند تا مرکز استان (حدود 120 کیلومتر)

✅منطقه آزاد انزلی تا شعاع 50 کیلومتر

✅منطقه آزاد ارس تا مرکز استان (حدود 130 کیلومتر)

✅منطقه آزاد ماکو تا شعاع 30 کیلومتر

✅خودروهای پلاک منطقه آزاد چابهار تا شعاع 30 کیلومتری

ضمناً خروج این خودروها از شعاع مصوب به منزله ورود غیرقانونی کالای گمرک نشده به قلمرو گمرکی به حساب می‌آید و مشمول بند الف ماده 113 قانون امور گمرکی خواهد بود.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • AYDIN AYDIN (8 اسفند 1395 ساعت 03:20)

    این چجور منطقه ازادیه که محدودیت های ورودی هم داره؟؟؟؟؟؟ یعنی حتی ترس از منطقه ازاد هم پیدا کردن این مافیای خودرو؟؟؟؟!! برای کل صنعت ابراز تاسف

  • علی علی (8 اسفند 1395 ساعت 01:56)

    بابا دولت اازاد کنه برا عموم مردم ایران . تواین همه نداشته هامون یه ماشین خوب سوار شیم لذت ببرن مردم . سایپا دیگه خسته اس

  • حسین.امامی حسین.امامی (7 اسفند 1395 ساعت 18:48)

    تردد خودروهای مناطق آزاددرکل کشورآزادبایدگردد،تاملت «فهیم»نفس راحتی کشیده وباقیمت معقول و منطقی خودرو ایمن و استاندارد بدون آلایندگی سوارشوند ،تا ریه هایش کشورهای پاک تنفس کند.

  • ساموئل ساموئل (7 اسفند 1395 ساعت 13:37)

    ****************************با این مسخره بازیاشون
    الان باس ماشینو قبل شهر پارک کنم باقیشو با تاکسی برم خونه