1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. کنترل معاینه فنی خودروها با دوربین طرح ترافیک

کنترل معاینه فنی خودروها با دوربین طرح ترافیک

14 تیر 1394
  • 0

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به نحوه نظارت بر خودروهای فاقد معاینه فنی گفت: در حال حاضر این خودروها توسط پلیس اعمال قانون می شوند و مطابق صحبت های رییس پلیس راهور تهران بزرگ روش کنترل معاینه فنی با حضور فیزیکی پلیس دارای ایراد است و باید از روشهای مکانیزه و نرم افزاری در این خصوص استفاده شود.

مهندس ولی آذروش در خصوص مراجعه به مراکز معاینه فنی در سه ماه ابتدایی سال جاری اظهار داشت: در سه ماهه گذشته از 3 میلیون دستگاه خودرو مشمول معاینه فنی تنها 140 هزار دستگاه خودرو به مراکز مراجعه کرده اند و در حال حاضر 70 درصد از ظرفیت مراکز خالی است .

وی با اشاره به آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو ها افزود: در این راستا پلیس مکلف است پس از استقرار سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی و اتصال آن به دیتا بانک پلیس نسبت به اعمال قانون و صدور قبض جریمه جهت خودروهای مشمول فاقد معاینه فنی به صورت نرم افزاری اقدام نماید البته در این آیین نامه جهت استقرار این سامانه در سطح کشور یک بازه زمانی شش ماه تعیین گردیده و وزارت کشور نیز مکلف به انجام آن است که متاسفانه هنوز تحقق نیافته و در مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مقرر گردید تا آماده شدن سامانه وزارت کشور، سامانه معاینه فنی شهر تهران به دیتا بانک پلیس متصل گردد.

وی تصریح کرد: خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند توسط دوربین های نظارت تصویری شناسایی شده و در نهایت به صورت نرم افزاری اعمال قانون و قبض جریمه همراه نداشتن برگه معاینه فنی برای کلیه این خودروها توسط نیروهای راهنمایی و رانندگی صادر می گردد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به نحوه نظارت بر معاینه فنی خودروها با استفاده از دوربین های طرح ترافیک خاطرنشان کرد: این روش کنترلی بزودی انجام می شود وساز و کار آن دقیقا مشابه ساز و کار کنترل طرح ترافیک و محدوده زوج وفرد توسط دوربین و سیستم های هوشمند می باشد .

آذروش در خصوص تعداد مراکز معاینه فنی در حال فعالیت گفت: در حال حاضر 14 مرکز مکانیزه معاینه فنی در مناطق 22 گانه شهرداری تهران با ظرفیت روزانه 6000 دستگاه خودرو آماده خدمات هستند. به طوری که با امکانات و زیرساخت های ایجاد گردیده توسط شهرداری تهران و برای سلامت خودرو، شهروندان می توانند با صرف زمان کمتر از 15 دقیقه نسبت به معاینه فنی خودرو خود اقدام نمایند.



نظرات