1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. لیفان 820 در ایران محبوب تر از چین

لیفان 820 در ایران محبوب تر از چین

1 شهریور 1395
  • 5

وقتی به آمار فروش و تولید لیفان 820 نگاه می کنیم، نکته ای جالب نظرمان را جلب می‌کند. خودرویی سدان که این روزها در بازار ایران به نسبت خوش درخشیده است، آنچنان در بازار چین محبوبیت ندارد.

طبق آمار فروش ماه جولای در چین، لیفان ۸۲۰ در بین ۱۰۰ خودروی سواری پرفروش بازار آن جا به حساب نمی آید. بایک EV با تولید ۱۳۵۶ دستگاه در این ماه به عنوان صدمین خودرو محبوب شناخته می شود و این بدان معنی است که لیفان ۸۲۰ فروش کمتری از این عدد را در چین داشته است. این در حالی است که ۸۲۰ در ماه تیر ۵۸۳ دستگاه تولید شده است و از برخی خودروهای رقیب و هم رده، آمار تولید بهتری داشته است.

بعد سراتو سایپا با آمار تولید ۱۳۲۰ دستگاه در تیر ماه، می توان لیفان ۸۲۰ را به عنوان یک سواری به نسبت پرفروش در بین رقبا دانست. ولی جالب است که از این سدان چینی در بازار کشور مادر استقبال نشده است و برخلاف ویژگی هایی که از آن صحبت می شود، این خودرو محبوب ظاهر نشده است. باید اشاره کرد که این روزها بازار چین از خودروهایی با حجم موتور پایین استقبال خوبی می کند و احتمالا بخاطر حجم موتور بالای این خودرو و ابعاد نه چندان جذاب برای چینی ها، لیفان ۸۲۰ در بازار چین به عنوان خودروی موفق به حساب نمی آید.

 لیفان 820 در ایران محبوب تر از چین

منبع:روزنامه دنیای خودرو



نظرات

  • دارنده لیفان ایکس 60 دارنده لیفان ایکس 60 (2 شهریور 1395 ساعت 17:06)

    من لیفان ایکس 0 دارم و مدت 16 ماه هست سوار میشم. هیچ مشکلی با این خودرو ندارم و از امکانات خوب، جادار بودن و شیکی اون لذت می برم. البته وقتی شما 61 میلیون تومان می پردازید نباید انتظار بنز و بی ام دبیلو از لیفان داشته باشید. تنها مشکلی که با این ماشین داشتم پایین بودن شتاب اونم در حال سبقت بوده و معتقدم از آشغال های ساخت وطن (منهای سوزوکی گرند ویتارا) خیلی خیلی بهتره.

  • حسن حسن (2 شهریور 1395 ساعت 10:10)

    اتفاقا من خودم 3 ساله لیفان 620 را دارم .چند بار تا حالا برعکس صحبت های آقای امیر را تو سربالاییا دیدم(ماشینای مثل سمند و 405 و پارس
    جوش آورده بودند و من بدون هیچ مشکلی ادامه دادم) نمیدونم قسم حضرت عباسو باور کنم یا دم خروسو.

  • satrap satrap (1 شهریور 1395 ساعت 14:33)

    تیتر خبر بود : این خودرو در ایران از چین بیشتر طرفدار دارد .
    لطفا اضافه کنید تفاوت جمعیت چین با ایران و تنوع انواع مارک اتومبیلهای موجود در چین با ایران .
    مصرف کننده چینی با وجود بنز و ب ام و یا آودی طبعا به لیفان عااقه ای ندارد . آمار فروش این اتومبیلها را هم مقایسه کنید و خواهید دید که ایرانی مجبور به خرید بنجل چینی است.

    mostafa mostafa (1 شهریور 1395 ساعت 16:58)

    تعصب زیاد خوب نیست سری به سایت china auto web بزنید

  • امیر امیر (1 شهریور 1395 ساعت 10:54)

    وقتی طراحی و امکانات و قیمت لیفان x50 رو دیدم گفتم مردم چرا خودروهای داخلی مثل 206 و دنا بخرن این ماشین هم خوشگله و هم امکانات داره و هم شرایطی میفروشن با قیمت مناسب....اما توی دو تا سفر که شمال رفتم و دیدم تو جاده چالوس تمام ماشین هایی که جوش آوردن و کنار جاده کپوتها رو بلا زدن لیفان هستن فهمیدم چرا ارزون هست....لیفان ماشین بیکیفیتی هست که ارزش خرید نداره