1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. از سرگیری طرح جدید زوج و فرد از 18 مهرماه

از سرگیری طرح جدید زوج و فرد از 18 مهرماه

10 مهر 1395
  • 0

در حالی که روز گذشته مدیرکل دفتر حمل‌ونقل شورای عالی ترافیک شهرهای کشور در نامه‌ای به پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد هرگونه لغو یا تغییر یک‌جانبه مصوبه طرح «کاهش» با توجه به ابلاغ اجرای آن توسط وزارت کشور وجاهت قانونی ندارد، جانشین رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از فرصت 10 روزه به شهروندان برای اخذ برگه معاینه فنی خبر داد.

بر این اساس نسخه جدید زوج و فرد که قرار بود از ابتدای مهر ماه اجرا شود اما 5 روز پس از آغاز، متوقف شد، 10 روز دیگر از سر گرفته می‌شود و خودروهای فاقد معاینه فنی در صورت تردد در محدوده طرح زوج و فرد، 50 هزار تومان جریمه خواهند شد. در نامه شورای عالی ترافیک به پلیس راهور تاکید شده مصوبات شورای عالی ترافیک شهرهای کشور پس از تصویب وزیر کشور برای تمام وزارتخانه‌ها، موسسات، سازمان‌های دولتی، نهادها و موسسات عمومی و خصوصی لازم‌الاجراست.

بدیهی است هر گونه تغییر در مصوبات باید در شورای عالی مذکور طرح و تصویب شود و مجددا توسط وزیر کشور ابلاغ شود. پلیس راهنمایی و رانندگی که هم دو روز قبل از تعلیق نسخه جدید طرح زوج و فرد به مدت نامعلوم خبر داده بود، در واکنش به این نامه زمان از سرگیری این طرح را 10 روز دیگر اعلام کرد و از شهروندان خواست برای اخذ معاینه فنی در این مهلت اقدام کنند.

منبع:فارس



نظرات